Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Roxx schreef:Een heleboel dingen zijn te trainen, maar een paard dat van zichzelf maar heel gewoontjes loopt zal naar alle waarschijnlijkheid nooit een heel spectaculair lopend paard worden.
Naar mijn idee is het een combinatie van aanleg en trainen.
ineke_ schreef:Ik ga met Novice mee
Door training kan je het gangenwerk van je paard wel degelijk enigzins verbeteren, tot op zekere hoogte natuurlijk. Dit lukt het beste in de draf en ik meen het minste in de stap. Nou gaat dit natuurlijk wel op voor een juiste manier van trainen.
Toen in met mijn oudere merrie begon met privélessen liep ze vrij simpel in de draf maar naarmate de achterhand meer getraind was en ze beter ondertrad kwam het voorbeen er een stuk beter uit dan wanneer ze gewoon vrij zou bewegen. Dus er zat wel verbetering in beweging. Zo ook met de galop en stap. Het was het meest duidelijk in draf.

Heeft me erg geholpen
LiNDz schreef:ok bedankt allemaalHeeft me erg geholpen
was ivm aankoop van een paard...spannend!

Novice schreef:LiNDz schreef:ok bedankt allemaalHeeft me erg geholpen
was ivm aankoop van een paard...spannend!
En heb je besloten welke het word of laat je ze beide staan en ga je op zoek naar een ander?
Ze moet nu alleen nog gekeurd worden, we wachten op de papieren (die moeten vanuit duitsland komen, oldenburger merrie)
(voor de sport)