Sander...een geval apart.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

corinne1981

Sander...een geval apart.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-07 19:10

Tja, een geval apart.
Ik zal het even kort proberen uit te leggen.
Sander is de verzorgpony van mij en Maartje_M op Bokt. We verzorgen hem nu zo'n jaar.
Sander is 16 jaar oud, en heeft altijd voor de kar gestaan. Ooit in een ver verleden is er een zadel 'opgegooid' waarna een rodeoshow van Sander volgde, en er vervolgens geen zadel meer opgelegd werd.
Maartje en ik rijden nu dus bijna een jaar met Sander voor de kar, maar steeds kwamen we probleempjes tegen die je onder het zadel gewoon makkelijker kan trainen, dus anderhalve maand geleden hebben we de stoute schoenen aangetrokken en zijn we rustig aan begonnen met het inrijden.
Dit ging echt bovenverwachting goed, hij accepteerde het zadel eigenlijk heel erg snel en leert nu onder het zadel ook erg snel.
Sander een jaar geleden, toen ik er voor het eerst kwam (Lees: zonder spieren, te mager (als ie liep kon je zijn ribben tellen))
Afbeelding
Sander voor de tweede keer onder het zadel, van de eerste keer hebben we geen foto's:
Afbeelding
De volgende foto's zijn van vandaag, hij is nu 16 jaar en anderhalve maand onder het zadel(foto's staan niet op volgorde):
Maartje op Sander:
Afbeelding
Afbeelding
Spannend, de hond van de buren kwam ook kijken:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ik er op: (tja inderdaad een beetje groot....)
Afbeelding
Ja hoor! Ik kan ook lachen! Mijn binnenhand is hier wel een beetje streng, mag ik meer openen...
Afbeelding
Afbeelding
Mijn eigen aandachtspunten:
- geen geld zoeken in de wei...
- hakken uitdrukken...
- handen rechtop houden...
Commentaar mag, tips heb ik liever!
Maartje heeft de foto's waar ze zelf op staat niet zelf uitgezocht, hou het commentaar vriendelijk. Ik weet dat ze weet dat ze haar ellebogen meer moet buigen en haar benen wat verder naar achteren moet leggen. (he Maartje?)
Groetjes Corinne.

Even fototje toegevoegd..
Laatst bijgewerkt door corinne1981 op 15-05-07 19:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Maartje_M

Re: Sander...een geval apart.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 19:14

Ik meld me ook even Tong uitsteken Ik ben dus dat andere meisje
Oooh, die eerst foto is echt heel erg (vooral mijn armen dus)

Maar idd, mijn aandachtspuntjes zijn mijn ellebogen en mijn onderbenen, maar ik probeer er veel op te letten. Gelukkig gaat Sander al een stuk lekkerder lopen, waardoor ik ook meer op mijn houding kan letten.

Nicky__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 19:16

Mooi paardje zeg!
Ziet er netjes uit verder, Succes Lachen

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 19:17

wow he, weet je wel zeker dat hij nognooit een zadel heeft opgehad?? ik vind hem super mooi lopen hoor!! ik heb het idee dat hij wat gespannen loopt af en toe, maar dat is moeilijk uit foto's te halen he. hij loopt best heel goed voor de 3e(?) keer! toppie en succes

manoniwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 19:18

zo die is vooruit gegaan!
gaat wel lukken, succes

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-07 19:21

Dit was niet de 3de keer hoor, maar na 1,5 maanden. We hebben hem wel veel gereden, behalve met dat rotweer Boos! .
In het begin was wel te merken dat hij nog nooit een zadel op had gehad, hij vond het toch wel wat vreemd, zeker tijdens de eerste keer longeren met zadel had hij zoiets van, huh, dat is raar op mijn rug!

Het scheelt natuurlijk wel dat hij al jaren voor de kar heeft gelopen (lees:gehobbelt). Teugeldruk en de stemhulpen kende hij al goed.

Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 19:22

Ziet er heel goed uit!
Netjes hoor! Hij is best verandert!
Probeer hem alleen nu iets meer vanuit zn achterhand te rijden,hij valt op de voorhand een beetje,dan ziet het plaatje er ook mooier uit! Ja

Horseelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 19:22

Woow, die is vooruitgegaan! Het ziet er nu veel ontspannender uit! Ga zo door! Haha!

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-07 19:27

Kellyy schreef:
Ziet er heel goed uit!
Netjes hoor! Hij is best verandert!
Probeer hem alleen nu iets meer vanuit zn achterhand te rijden,hij valt op de voorhand een beetje,dan ziet het plaatje er ook mooier uit! Ja

daar heb je helemaal gelijk in, hij loopt inderdaad nog erg op de voorhand. We moeten hem ook goed voorwaarts blijven rijden als hij wat te veel achter de loodlijn gaat lopen, dat wil hij nogal wel eens doen zoals je op de foto's ziet.

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 19:27

oo oke, sorry, maar dat vind ik het nog super snel na 1.5 maand!!! echt super hoe jullie dit voor elkaar krijgen

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 19:28

Die achterhand moet er inderdaad veel meer bij, maar we kunnen niet alles tegelijk natuurlijk Lachen We willen hem eerst wat meer naar de ontspanning te rijden, want zoals eerder iemand al zei, is die er nog niet altijd te vinden Knipoog En als hij meer ontspannen loopt, denk ik dat de achterhand er makkelijker bij te rijden is.
(zag dat Corinne me voor was, maar goed Tong uitsteken )

Iedereen bedankt voor de complimentjes Haha!

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-07 19:31

Iedereen bedankt voor de complimentjes, doet een mens altijd goed! hihi.

dark_moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 21:11

Ziet er goed uit. Wel lijkt de pony af en toe zijn hoofd wat te kantelen op de foto's. Ik weet niet of dit echt het geval is maar het lijkt iets op de foto's.

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-07 21:24

Ja dat klopt, dat doet ie nog, vooral op de rechterhand doet ie dat nog wel eens.

Tanja_dB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 22:34

Heey, wat leuk, een topic van Sander!!

Ik vind dat ie het netjes doet hoor, voor die korte tijd. Probeer of je zn hals wat kan verlengen. Vanaf de foto's gezien maakt ie een vals knikje, en dus geen verbinding van de achterhand naar de hals. Ik zou 'm lekker ontspannen voorwaarts neerwaarts rijden, en veel wisselen in hoofd-halshouding. Ook veel tempowisselingen rijden, zodat ie lekker op eigen benen komt. Dat ie dat toch op zn 16e allemaal nog moet leren Knipoog

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-07 07:07

WesseLady schreef:
Heey, wat leuk, een topic van Sander!!

Ik vind dat ie het netjes doet hoor, voor die korte tijd. Probeer of je zn hals wat kan verlengen. Vanaf de foto's gezien maakt ie een vals knikje, en dus geen verbinding van de achterhand naar de hals. Ik zou 'm lekker ontspannen voorwaarts neerwaarts rijden, en veel wisselen in hoofd-halshouding. Ook veel tempowisselingen rijden, zodat ie lekker op eigen benen komt. Dat ie dat toch op zn 16e allemaal nog moet leren Knipoog

haha Ja hij is zó zielig, hihi.
Maarre bedankt voor de tips, en inderdaad we hebben tijdens het rijden gemerkt dat het maken van veel overgangen etc goed voor hem doet. En ik moet toegeven dat ik dit de laatste twee keer te weinig met hem heb gedaan, dat verklaart al het een en ander Knipoog.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 07:15

Ik vind het er goed uit zien. Leuk paardje ook. Hij loopt ook netjes vind ik.

De eerste ruiter, je moet erop letten dat je handjes geen pianohandjes worden zoals op sommige foto`s Knipoog

En wat betreft die tweede ruiter, ik vind je helemaal niet te groot hoor Knipoog
Probeer alleen je benen niet te ver naar achteren te leggen.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 09:16

Tja, Tanja, veel wisselen in hoofd-hals houding, dat doet hij zelf al Knipoog Hij loopt gewoon nog niet helemaal constant, is nog wat zoekende. Niet alleen in de houding maar ook in tempo, maar daar moeten we gewoon nog wat meer aan werken. Thx voor de tips Lachen

@Silance: ja, ik weet het Bloos Pianohandjes zijn het volgende aandachtspunt