Cherise en Smartguy op de Ridderkerkse ruiterdagen!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

miesie

Cherise en Smartguy op de Ridderkerkse ruiterdagen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-07 21:54

Dit is mijn buurmeisje Cherise, ze least nu bijna 2 jaar (geloof ik..) een manege pony Smartguy (officieel Bossentoom's Romario) een zoon van Silvertop's Ricco en sinds vorig jaar april (geloof ik Bloos ) start ze KNHS met hem, dat gaat super goed en ze zijn op dit moment L1 + 9 in slechts een paar wedstrijden, omdat het een manegepony is kan ze natuurlijk niet op uitwedstrijd.
Deze foto's zijn gemaakt tijdens de Ridderkerkse ruiterdagen, de 2e dag. Hij was toen ontzettend druk en dacht even dat ie nog hengst was (wat hij wel lang geweest is) Vandaar dat Cherise haar houding niet even netjes is op de foto's! Aan d'r handen en voeten wordt hard gewerkt Knipoog

De proeven gingen beide netjes en haar 2e proef werd dan ook beloond met een eerste plaats met 195 punten en een geldprijs van 30 euro! Toch best knap tegen al die eigen pony's Lachen

De foto's staan door elkaar!

Haar haarnetje was er hier net uitgevallen..
Afbeelding

Gebroken lijn, let op je binnenhand Knipoog
Afbeelding

Middenstap
Afbeelding

Drafje
Afbeelding

Middendraf
Afbeelding

Volgens mij weer een gebroken lijn..
Afbeelding

Afbeelding

Wijken voor het rechterbeen
Afbeelding

Galopje
Afbeelding

Nog steeds galopje
Afbeelding

Afbeelding

Zei je halsstrekken Vork Dat was de bedoeling, maar Smart moest even laten weten dat hij aanwezig was!
Afbeelding

De concentratie was een beetje weg, wat een knap koppie heeft ie toch Vingers aflikken
Afbeelding

Afbeelding

En klaar!
Afbeelding

Liza_vL

Re: Cherise en Smartguy op de Ridderkerkse ruiterdagen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 21:59

Leuk diertje voor een manege pony! Haha! Tis wel een flinke E ofnie? Maar ze rijdt er leuk mee weg. Ja

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 22:07

netjes hooor.. Leuk dat ze hem nog steeds least Haha!

Suzanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 22:09

ik vind ze echt leuk bij elkaar smart en cherise!!
ziet er ook echt leuk uit!

Steff_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 22:26

ziet er leuk uit ! zijn een leuke combi Lachen

wereldhummel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 22:27

Ziet er goed uit!
Leuke combinatie

karlijnd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 08:06

sorrie maar ik vind het er niet netjes uit zien voor het l1. daar hoort een paard wel nageeflijk te lopen en dat kan ik op seze foto's niet zien. verder vind ik haar houding ook niet netjes. ze heeft vaak haar hakken en knieen opgetrokken en tenen naar buiten. wel een mooie pony en goed oefenen, dan wordt het alleen maar beter.

Danielle86

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 08:12

altijd mensen die moeten zeuren.
ik vindt het er wel heel leuk uitzien hoor.
mooie pony de rest komt vanzelf miss had hij zijn dag niet helemaal hebben ze allemaal weleens met nageefelijk lopen die van mij in elk geval wel.
sucses nog

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-07 09:58

karlijnd schreef:
sorrie maar ik vind het er niet netjes uit zien voor het l1. daar hoort een paard wel nageeflijk te lopen en dat kan ik op seze foto's niet zien. verder vind ik haar houding ook niet netjes. ze heeft vaak haar hakken en knieen opgetrokken en tenen naar buiten. wel een mooie pony en goed oefenen, dan wordt het alleen maar beter.

Wat versta je onder nagevelijkheid?
Het is misschien niet van de foto's af te zien, maar hij liep gewoon lekker de hele proef met zijn hoofdje ontspannen en hij was vrij constant! En dat heeft de jury ook gewaardeerd Lachen De laatste foto's zijn trouwens van de 2e proef daar ging het iets minder, ik had het volgens mij ook verkeerd neergezet, ze had de eerste proef 195 punten..
Het was jammer dat hij de laatste minuut zo kijkerig werd, daarom loopt hij op de laatste 2 foto's met zijn hoofd in de lucht... Wat ze overigens elke keer weer netjes op loste (ze kreeg hem daarna gewoon weer terug bij zich en weer netjes nagevelijk) Van haar benen en voeten klopt idd! Daar is ze ook hard mee bezig!

@ Liza, hij is 1.54!

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 10:01

voor een manegepaard vind ik het er super uit zien hoor
Er was voor de paarden die dag een hoop te zien, dus het was soms best moeilijk om ze geconcentreert te houden. Ik vind het er netjes uit zien

ieniemienie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 10:02

Jullie zijn een leuke combinatie hoor!!!
Succes straks in het L2

Charly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 10:07

karlijnd schreef:

Moet in jouw ogen een paard met zn neus op de borst lopen?
Ik ben het met je eens dat hij nét wat ronder door de hals mag, maar verder ziet het er gewoon goed uit. Indien dit niet het geval is in jouw ogen, zou ik toch even met de jury gaan corresponderen, anders zouden die haar namelijk niet 195 punten geven! Lachen

Zazoutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 10:44

Leuke combi zeg!
K vind het er lekker ontspannen uitzien!

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 12:25

De meeste foto's loopt het paard echt wel nageeflijk hoor.
Hij maakt zich alleen nog erg lang, in de training zou ik er naartoe werken het paard meer bij elkaar te rijden.
Zadel is niet ideaal, misschien daardoor de houding van de ruiter (die zeker voor verbetering vatbaar is).

Rijan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 12:29

smart ziet er goed uit hoor ! Haha!
lekker koppie heeft ie Haha!

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 12:32

Ik vind ook dat de pony wat ronder en meer bij elkaar gereden mag worden. Ik vind het wel een hele mooie pony overigens!

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 12:36

een paard hoeft in de L niet nagevelijk te lopen hoor, Ik ken een meisje veel moeite met haar paard is de L2 doorgekomen met een niet nagevelijk paard.

zolang je prima alles rijd nette voltes enzo kan je gewoon je puntjes halen.

en nog wat het is een manegepaard loopt heerlijk hij loopt vaak genoeg nagevelijk hoor.

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 12:38

Nou, het is toch echt niet de bedoeling dat een niet nageeflijk paard winstpunten krijgt in de L hoor Dancie! Dat zijn excessen.

Ook in de B moet een bepaalde mate van aanleuning bereikt zijn.

Nette voltes zijn zo netjes niet als je paard niet goed loopt.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 12:43

tuurlijk dat snap ik wel maar ik bedoel je hebt heel nagevelijk en een beetje na gevelijk.

die van mijn vriendin liep zeg maar net als deze wel nagevelijk maar dat je zegt er mag iets meer in zitten.

aanleuning is bij alles belangrijk dat snap ik ook maar wat ik wilde zeggen.
dat je met dit paard zo wel de L door kan maar dat je zo in de M niet hoeft aan te komen

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-07 12:47

Venetia schreef:
De meeste foto's loopt het paard echt wel nageeflijk hoor.
Hij maakt zich alleen nog erg lang, in de training zou ik er naartoe werken het paard meer bij elkaar te rijden.
Zadel is niet ideaal, misschien daardoor de houding van de ruiter (die zeker voor verbetering vatbaar is).

In de training krijgt ze hem idd beter voor elkaar! Maar dit was een best groot concours, met veel mensen, paarden, vlaggen en kraampjes.. Dus hij was erg kijkerig!
Het zadel is idd niet echt een fijn zadel, maar dat is het nadeel als je op een manegepony rijdt..

Nikita16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 14:15

Ik vind het er netjes uitzien!
En over dat nageefelijkheid gedoe, tijdens de training loopt die altijd erg netjes! Bedenk wel dat het de eerste buitenwedstrijd weer was (het was ook aardig druk) + dat deze pony ook bij de halfuurtjes rijdt! Ik leasde ook een manegepony en je merkte het meestal wel als die bij de half uurtjes had gelopen, bij mij had die dan helemaal geen zin om te werken omdat die bij de halfuurtjes prakties niks hoefde te doen.

Nogmaals ik vind het erg knap hoor met een Manege pony in de L1 en dan zulke punten! Knipoog

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 14:41

ziet er best al leuk uit hoor. maar ruiter moet inderdaad wel echt aan dr houding werken, tenen steken teveel naar buiten en trekt dr knieen af en toe nog op, maar goed, zo hebben we allemaal onze puntje om aan te werken, en idd pony nog iets nageeflijker rijden en dan oogt het ook weer allemaal wat beter en ontspannender. Desalniettemin leuke resultaten en ga zo door!

Solvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 16:12

Smart-guy:D ik heb heb er vroeger wel is op gereden toen ik nog bij de ponys zat Tong uitsteken
Het is echt een ontzettend leuk stel Haha!

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 18:41

Leuke foto's. Haha!
Als ze gewoon traint gaat het veeeeeeeeeeeeeeeel beter, maar hij vond het geloof ik allemaal spannend. Clown
Haha, het leek toen net een hengst. Tong uitsteken

cherise

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 18:57

Hey Mies super leuk joh! Haha!
Idd wat er gezegd wordt ik ben op dit moment erg met me tenen en me benen bezig. Maar wat er ook al gezegd wordt het is een manegezadel ik rij ook wel is op eigen paarden met een goed zadel en dat is dan al heel anders. En met dat bij elkaar rijden is idd waar het gaat nu ook al beter en hij gaat steeds ontspanner lopen en hoger, want soms loopt die wel eens te diep (wat nu alleen niet te zien is). In me 1e proef liep die wel gewoon naar beneden, maar in de 2de proef ging die telkens hinniken en liep die niet meer zo ontspannen. Dit was ook voor het eers dat ik met een 2 daagse mee deed waar allemaal vlaggen, veel mensen en noem maar op waren. Bedankt voor de tips, want daar heb je altijd wat aan. Knipoog