Vandaag had ik mijn eerste officiele wedstrijd met Waventy buiten in Geleen.
Had de hele nacht al gewerkt en net geen 3 uur geslapen, maar ja dat doe je jezelf aan he;)
Op de manege aangekomen zag hij er nog tip top uit!
Spullen in geladen en met mijn 2 grooms
hehe klinkt duur, paard laden.Disaster 1:
Hij loopt normaal zo de trailer op, nu hebben de studenten van de paardenopleiding in de buurt een dag op de manege rond gelopen en moesten een paar taken doen, waaronder een paard (volgens de richtlijnen) laden. Mijn instructeur vroeg of die van mij daarvoor gebruikt mocht worden. Ja dat mocht maar alleen als de studenten wel konden laden en met paarden konden om gaan. Dit was uiteraard zo..
Nu is het toen met laden mis gegaan.. Wavy gevallen op de klep, wel meteen weer op de trailer gezet buiten een paar schrammetjes had hij gelukkig niets.
Oke verder: Hij wilde de trailer niet meer op! Heb 3 kwartier van alles geprobeerd maar nee, niet er op te krijgen. Trailer achteruit in de stal, en toen ging hij er met moeite eindelijk op.
Op concour aangekomen, coupons in geleverd (check topic over de KNHS met startkaarten).
Toen kwam ik tot de conclusie dat ik mijn laarzen vergeten was...
Naar kennissen van mij en daar mocht ik laarzen van lenen, wel veel te groot maar goed.
De sporen waren echt te lang, rij normaal met knopjes en dit waren 3 cm sporen, maar goed het ging goed met losrijden.
Over het rijden heb ik niet veel te klagen
Hij liep echt SUPER!. Voelde fijn aan en ondanks de sporen was hij (veeel te) gevoelig aan het been
.Weer naar de trailer.. Daar begon de ellende weer.
Weer niet erop te krijgen.
Overal mensen die menen dat ze het beter weten, en dat mijn paard verwend was, dat ik hem maar eens flink moest doorlaten *GRRRRR.
Uiteindelijk wel even mijn geduld verloren na 2,5 uur laden, paard helemaal over de zeik, niets meer mee aan te vangen.
Naar de manege gegaan en daar gevraagd of ik hem in de stal mocht laden, dat mocht en heb daar hulp bij gekregen, god zijdank stond hij na bijna 3 uur proberen op de trailer.
Ondertussen was de uitslag er ook al
Ben 2x 6de geworden (1x prijs) met 194 en 188 punten. Ben wel heel trots op hem hoor, maar die ellende
..Nja hier de foto's

binnen komen

handveranderen middendraf

volte galop

grote volte doorzitten

inzet halsstrekken

grote volte galop

handveranderen middendraf

En klaar

Groetjes Lara
owja commentaar mag, maar wel opbouwend he.
Maarja. Komt goed!

Ziet er heel goed uit