Ridders van de Grote Hegge

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mews

Ridders van de Grote Hegge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-07 20:00

Gisteren ben ik naar Ridders van de Grote Hegge geweest en heb natuurlijk ook foto's gemaakt daar. Lachen Ik weet niet zeker of het hier of bij ITP moet staan, maar vooruit, hier dan maar...

Alle foto's staan hier: http://www.punkyfox-design.com/foto/hei/

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Pantykous

Re: Ridders van de Grote Hegge

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 20:03

Dat ziet er echt supergaaf uit! Moet vast heel leuk geweest zijn. Ja

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 20:16

cool!!

ik heb zelf laatst ridderachtige dekentjes gekocht bij de IKEA voor onze paarden Cool foto's volgen nog Haha!

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 20:21

wow, die steigerfoto is gaaf zeg!
mindere foto is die met dat zwarte paard. sporen erin, mondje wijd open..
lijkt me leuk om eens bij te wonen, zoiets!
ook allemaal stoere mannen op het paard, haha! de kom ik nou nooit eens tegen op de maneges Lachen

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-07 21:07

milo schreef:
wow, die steigerfoto is gaaf zeg!

Ze reden van stilstand naar galop toe, vandaar dat het soms lijkt of ze stijgeren, eigenlijk gaan ze in galop over dus. Lachen Ik vond het ook wel jammer dat het er soms wat onvriendelijk uitzag. Het waaide wel erg hard, dat werkt vaak ook erg goed voor het pit van paarden. De witte ging er ook nog een paar keer vandoor in het begin... Nagelbijten / Gniffelen

Er is trouwens eind juli ook nog een weekend, in Rhoon, voor de geïnteresseerden (http://www.riddertoernooi.nl). Ik zou misschien met vrienden gaan, weet het nog niet zeker... Lachen

Ik ben er zelf ook erg mee bezig, alleen is m'n paard al een poos geblesseerd en nu, na een operatie, heeft hij nog een lange revalidatieweg te gaan. Scheve mond Erg jammer, hij is namelijk gemaakt voor dit soort dingen. Knipoog

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-07 16:25

milo schreef:
ook allemaal stoere mannen op het paard, haha! de kom ik nou nooit eens tegen op de maneges Lachen

Raar is dat eigenlijk hè? In de sport en bij dit soort dingen zie je best veel mannen... Maar waar ze allemaal hebben leren rijden weet ik niet, want op de gemiddelde manege zijn mannen een rariteit. Nagelbijten / Gniffelen

Nezzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 09:18

Hoi allemaal,
ik weet het, er was al drie dagen niet meer gereageerd in dit topic, maar ik wilde toch nog graag even reageren.
Ik groom bij deze groep, voor hen die er waren: ik was die met zwarte hose en grijze doublet.
Ik wilde graag even zeggen dat die sporen bij de zwarte (Marduc) inderdaad lang zijn, maar dat Joram ze amper gebruikt. Het is meer vanuit historisch correct oogpunt, toen hadden ze ook van die idioot lange sporen. Ik ben nog nooit spoor-wondjes tegengekomen op het paard.
En van de witte zijn inderdaad regelmatig de remblokjes ineens versleten, zondag ging het overigens een stuk beter.
We staan inderdaad in Juli nog in Rhoon. Dat is bij Rotterdam en dus wat beter bereikbaar voor de mensen in de randstad. Dus komt allen Haha!
Verder treden we dit jaar nog twee keer op in het Archeon, waar de paarden ook staan.

Dat er vooral mannen meedoen, komt deels voort uit het feit dat lansen zwaar zijn, en mannen gemiddeld sterker. Plus dat het historisch wat beter klopt. We hebben ook shows gehad waar dames meereden bij het jachtspel. Dus ringsteken, kolen hakken en de jacht op hert en zwijn. Mocht er ooit een vrouw bij ons in de groep het steekspel gaan doen, dan zal ze zich moeten voordoen als heer.

Verder: bedankt voor het posten van de foto's, mijn eigen camera had het koud en weigerde foto's te maken.

Nezzie