Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
lindake schreef:Hey,
Een heel moeilijk probleem... Als ik met dat paardje moest rijden dan zou'k in het begin proberen om op afstand te blijven van de ingang. Ik bedoel hiermee dat je probeert te zoeken vanop welke afstand hij wel aangenaam draaft langs de ingang. Dat probeer je dan ook 2 voltes ofzo in galop. Dan doe je iets anders dan galoperen en dan probeer je het langs de andere hand ook te doen. Zo kan je elke dag proberen om stilletjes aan dichter en dichter bij de ingang te komen. Ik zou het ook niet te veel oefenen want het paard gaat er enkel opstandiger om worden. Afwisseling brengen in het werk is ook heel belangrijk. Maak het rijden niet enkel tot een gevecht om goed langs die ingang te komen maar doe ook andere zaken. Ik zou dat ook niet te veel doen. 1 keer aan de linker en 1 keer aan de rechterhand en dan heb je genoeg gegallopeerd in de buurt v/d ingang.
Daarnaast zou ik ook wat grondwerk doen (koop vb. een goed parelli boek ofzo...). Gaan buitenrijden, eens springen enz... kunnen ook leuke afwisselingen zijn.
Zelf heb ik dit nog nooit meegemaakt maar zo zou'k dit probleem aanpakken, weet niet of het werkt...