4jarige natasja@ work(filmpje)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sita_xx

4jarige natasja@ work(filmpje)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-07 18:03

hej

vandaag heb ik weer op natasja gereden. Ze liep wel fijn vandaag. ik maak haar nu klaar voor B dressuur/springen. springen zou ze wel een B pacours al kunnen denk ik. maar dan moet ze dressuurmatig eerst wat beter zijn. juli gaat ze waarschijnlijk voor het eerst mee op springwedstrijd dressuur wacht ik liever even mee tot aan de winter. natasja is nu ongeveer een jaar onder het zadel maar hiervan missen ook wel enkele maanden. ik heb haar nu weer zo'n 2 maand onder t zadel.
ik heb haar vandaag met touwtjes gereden liever geen commentaar hierover. ik heb de touwtjes lang gehouden zodat ze mooi lang en laag naar beneden ging, wat ze erg moeilijk vind ze kropt zich nogal gauw op. verder moet ze nog wat meer op de achterhand komen. maar dat komt met de tijd wel. verder mijn houding is om te janken Huilen ik zit te veel voorover kijk naar beneden en op zij (wil te graag zien hoe mijn pony loopt Bloos ) trek mijn benen op. en kom te ver uit het zadel met lichtrijden. en beugels mochten ook wel wat langer maar aangezien ik ging springen is dit niet zo erg. misschien heb ik nog wat commentaar vergeten.
commentaar welkom mits niet iedereen hetzelfde geeft na 1 keer weet ik het wel en niet gelijk is aan mijn commentaar en opbouwend Tong uitsteken
dan nu de foto's:
Afbeelding
mooi lang en laag

Afbeelding
mijn vreselijke houding Boos!

Afbeelding
weer mooi lang en laag mag meer op achterhand maar dit komt wel met trainen(overgangen)

Afbeelding
zonder touwtjes en mijn vreselijke houding weer Hamer

Afbeelding
pony loopt mooi maar alweer mijn houding( word aan gewerkt)

Afbeelding
galopje

Afbeelding
nog es

dan springen van inspringen zijn de foto's mislukt steeds te vroeg of te laat
Afbeelding
noodsprong ze zou er omheen gaan maar ik sluitte mijn hand net op tijd waardoor ze toch nog sprong helaas werd het wel een noodsprong Tong uitsteken

de mooiste voor het laatst
Afbeelding
handen konden wel iets meer mee naar voren

dan nu het filmpje
http://www.zippyvideos.com/8697523756988396/natasja_mei_2007/
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 21-05-09 21:49, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel op verzoek TS aangepast

Sita_xx

Re: 4jarige starwin's natasja@ work(filmpje)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-07 18:17

niemand?

vallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 18:35

Vind dat jullie een leuke combie zijn hoor! Komt vast helemaal goed. Veel succes en plezier samen!

Sita_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-07 18:36

dankje en eindelijk een reactie:P

4_LIFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 18:38

Leuk paard Lachen Probeer je hakken wel te blijven uitdrukken met aandrijven en je hebt je teugels ook wel erg los in het filmpje (1e gedeelte film/draven) Het springen ziet er netjes uit.

Bingelding

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 18:40

leuk paard

maar voordat je wedstrijden kan springen moet je wel eerst een winstpunt in de dressuur hebben. dus ik denk dat je toch eerst dressuur moet gaan rijden.

Sita_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-07 18:41

nej want ik heb met mijn andere pony al een winstpunt in de dressuur en dus mag ik met elke pony gaan springen.
idd mijn houding ik weet het. twas een tijdje weer beter maar t gaat nu weer wat de andere kant op. moet er weer wat meer aanwerken. teugel ik zag het ook whaha heb t nooit door gehad Bloos want ze liep verder wel goed ging niet verder naar beneden ofzo gek Cool

Sterre_Sanyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 18:48

ik weet niet of iemand dit al heefd gezegd maar met het springen , probeer dan wat eerder in de verlichte zit te gaan en aansporen voor de hindernis , Maar verder gaat alles Oke ! Sigaar

en als je zosteeds naast je paard kijkt , doe dan gewoon alsof en een hele lange paal op je zadel zit die onder je kin zit misschien lukt dat wel !

Sita_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-07 18:51

kzal het proberen Knipoog ik moet met springen nog heel erg wennen aan deze pony ze is precies het tegenovergestelde van mijn andere pony. en das heel erg wennen maar nu ze een aantal keer is meegeweest naar les gaat t al stukken beter Cool

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 18:58

springen kan je pony wel! Alleen ik zou eerst nog eens wat aan de dressuur doen. De basis dressuur is ook belangrijk voor het springen.

Sita_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-07 19:00

de basis dressuur zit er al redelijk op hoor. maar dressuur doe ik zowiezo elke keer als ik rijd en ik heb nog paar maandjes voordat ik wil starten een jonge pony leert veel in een korte tijd met les komt het er wel. ik wil alleen niet in het zomerzeisoen dressuur starten omdat dat tussen de bordjes is en ik dan bang ben dat ze door alle banen gaat. met springen heb je vaak wel een omheining. dressuur begin ik wedstrijden mee in het indoorzeisoen

Sita_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-07 14:59

heeft iemand misschien nog tips voor mijn houding of iets dergelijks?

Cranberry90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 15:09

Ziet er leuk uit hoor. Hij springt echt leuk.
Volgends mij loopt ie een beetje op de voorhand? Of misschien heb ik het mis.
Je hakken uitdrukken, maar dat is geloof ik al gezegt.
Succes met de toekomstige wedstrijden.

Sita_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-07 15:38

jah ze loopt nog op de voorhand maar dat komt omdat ze nog jong is en moet ze nog wat sterker worden in de achterhand dat komt wel met de tijd