Iris at poging tot proefje oefenen.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mich_elle

Iris at poging tot proefje oefenen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-07 13:20

Mijn eigen commentaar:

-Tenen naar voren
-Benen niet zo afsteken
-Naar voren kijken inplaats van naar beneden

En over het zadel, ik weet dat het tever naar voren ligt, maar het is niet mijn eigen pony. En dit is dan nog het zadel dat het beste op haar ligt.
Dus daar hoef ik geen commentaar op.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En nog even een rondje zonder zadel
Afbeelding
Afbeelding

Edit: Ik ga dus geen wedstrijd rijden, maar dit was gewoon voor de lol een proefje;)
Laatst bijgewerkt door Mich_elle op 13-05-07 13:47, in het totaal 3 keer bewerkt

quera

Re: Iris at poging tot proefje oefenen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 13:28

leuke foto's hoor mies
kamp was gezellig met jou

viv77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 13:29

Mooie pony dat wel, maar vind het totaal beeld een beetje rommelig en niet echt ontspannen. Je geeft zellf al aan dat het niet je eigen pony is dus daar zal het wel aan liggen. en ja het zadel ligt zeker niet goed, dus kan ook die onrust veroorzaken, zoals het er nu uitziet drukt ze haar rug weg. Zou toch echt ander zadel aanraden of er eens naar laten kijken door een zadelmaker

DDDDDDD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 13:31

ga je hier wedstrijden mee rijden? eerlijk gezegd vind ik je er niet netjes op rijden aan de foto's te zien dan. natuurlijk zijn het maar momentopnames dus miss is het live beter. ik wil graag mijn mening uitlegge als er naar gevraagd wordt Knipoog
de pony ziet er goed uit en kan netjes lopen, met goed oefenen en consequenties naar jezelf toe kan het echt wel wat worden. en het belangrijkste: een goede instructeur/instructrice

Mich_elle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-07 13:40

Itsmy1987 schreef:
ga je hier wedstrijden mee rijden? eerlijk gezegd vind ik je er niet netjes op rijden aan de foto's te zien dan. natuurlijk zijn het maar momentopnames dus miss is het live beter. ik wil graag mijn mening uitlegge als er naar gevraagd wordt Knipoog
de pony ziet er goed uit en kan netjes lopen, met goed oefenen en consequenties naar jezelf toe kan het echt wel wat worden. en het belangrijkste: een goede instructeur/instructrice

Nee geen officiele wedstrijden..
Als je het kan uitleggen graag daar kan ik alleen maar van leren.
Het is een lespony. Dus over het zadel enzo heb ik jammer genoeg niks te zeggen.

Ingeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 13:41

Ik vind het wel een leuke pony,
alleen wat stoort aan het beeld, is dat jij te ver met je voeten naar voren gaat.
Je steekt je tenen af naar buiten, probeer ze juist naar binnen te drukken en je hakken goèd uit te drukken.
Ik zou nog even wachten als ik jou was met wedstrijden rijden, tot dat je een goed zadel hebt, want hier kan je jezelf en de pony mee belasten.
Misschien kan je de eigenaar toch overhalen om een ander zadel te kopen?
Probeer ook je handen goed rechtop te houden, en de pony te laten ontspannen, dat geeft dan meteen al een beter beeld denk ik!
Veel succes verder, ik hoop dat je wat met het commentaar kan! Knipoog

Ps. Waarom rijd je trouwens met gympen aan als ik vragen mag? Bloos

Mich_elle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-07 13:45

Ik ga ook niet echt wedstrijd rijden hoor, daar ben ik nog helemaal niet klaar voor.
Ging gewoon een proefje rijden Knipoog

Ik reed met gympen omdat ik eigenlijk alleen maar een beetje zonder zadel zou gaan hobbelen, en het heel warm was dus had ik zoiets van dan ga ik lekker op mn gympen.

Sanne_Kool

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 13:50

Je moet je onderbenen wat meer naar achter leggen. En wat rechter op gaan zitten. Ook je tenen steken af. Probeer daar op te letten dan is het al wat beter

Cranberry90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 13:50

Hihi leuke pony.

Mich_elle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-07 13:50

Ok bedankt voor het commentaar.
Daar kan ik iets mee.

DDDDDDD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 14:06

oke, zal proberen uit te leggen wat me stoort. het kan misschien aanvallend overkomen maar is het niet. vind het er alleen niet goed uitzien, maar dat heb ik al gezegd Knipoog

Als de pony keer opzij springt dan lig jij er zo goed als zeker langs. Je zit er losjes op. Probeer je benen te laten hangen (dus niet wegsteken) en je bovenbenen aan te sluiten. je beenligging is dan niet optimaal maar dat komt door het zadel. je wou geen commentaar over het zadel omdat je toch niet aan een nieuwe kunt komen.. ik denk dat een onderlegger goed zal helpen. tussen de 5 en de 10 euro heb je al iets. Moet ook beetje aan welzijn van paardje denken en een onderlegger ligt iets zachter op zijn rug dan een hout zadeltje. ook kan het zijn dat het zadel dan beter naar achteren blijft liggen.
De teugeldruk moet je proberen hetzelfde te houden. op sommige foto's lijkt het net als of je de pony omlaag wilt zetten en op andere foto's laat je hem maar lopen. dus of omlaag om omhoog.. omlaag is natuurlijk wel beter Knipoog
denk dat je hier wel even genoeg aan hebt om te oefenen. later kun je werken aan je zit en de handhouding

hoop dat je concequent gaat rijden (als het je doel zal zijn dan) anders heb ik dit er voor niets neer gezet, haha Knipoog

succes ermee Knipoog

ps: krijg je ook les of niet?

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 14:11

In je profiel staat een foto die al een stuk netter beeld geeft.

Waar je op kan letten, je benen netjes onder je houden, doe dit wel vanuit je heup en niet vanuit je knie. Je tenen naar binnen, ook vanuit je heup zodat je knie ook netjes aangelegt word.

Mich_elle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-07 14:12

Itsmy1987 schreef:
oke, zal proberen uit te leggen wat me stoort. het kan misschien aanvallend overkomen maar is het niet. vind het er alleen niet goed uitzien, maar dat heb ik al gezegd Knipoog

Als de pony keer opzij springt dan lig jij er zo goed als zeker langs. Je zit er losjes op. Probeer je benen te laten hangen (dus niet wegsteken) en je bovenbenen aan te sluiten. je beenligging is dan niet optimaal maar dat komt door het zadel. je wou geen commentaar over het zadel omdat je toch niet aan een nieuwe kunt komen.. ik denk dat een onderlegger goed zal helpen. tussen de 5 en de 10 euro heb je al iets. Moet ook beetje aan welzijn van paardje denken en een onderlegger ligt iets zachter op zijn rug dan een hout zadeltje. ook kan het zijn dat het zadel dan beter naar achteren blijft liggen.
De teugeldruk moet je proberen hetzelfde te houden. op sommige foto's lijkt het net als of je de pony omlaag wilt zetten en op andere foto's laat je hem maar lopen. dus of omlaag om omhoog.. omlaag is natuurlijk wel beter Knipoog
denk dat je hier wel even genoeg aan hebt om te oefenen. later kun je werken aan je zit en de handhouding

hoop dat je concequent gaat rijden (als het je doel zal zijn dan) anders heb ik dit er voor niets neer gezet, haha Knipoog

succes ermee Knipoog

ps: krijg je ook les of niet?

Ik krijg wel les maar niet van iemand die heel goed is ofzo.
En de laatste tijd leer ik ook niet echt meer.
En ik rij daar altijd in de springles.
Maar de pony is van haar en zij geeft lesjes enzo.

Er langs liggen gebeurt niet zo snel.
Maar vaneen onderlegger is wel een goed idee.
Zal binnekort is in de ruitersportzaak kijken.
Bedankt in iedergeval Lachen

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 14:18

Echt op zoek gaan naar een ander zadel, als dit niet gaat een staartriem er aan maken zodat het zadel niet naar voren schuift.. doordat het zadel zo ver naar voren ligt is jou houding niet goed je benen steken heel erg af , en als je deze naar achter zou leggen zou je houding nog niet goed komen.. ook doordat het zadel zo ver naar voren ligt heeft de pony geen schouder vrijheid en zou daarom niet echt ontspannen lopen omdat deze weinig kan bewegen.. ook zijn je beugels duidelijk ongelijk.. zolang er niks aan het zadel veranderd kan worden zou ik zonder zadel gaan rijden maar let hier ook op dat je niet je benen optrekt maar deze gewoon laat hangen en je hakken naar beneden houd.. ook nog eens goed voor je houding..
Maar als ik jou was zou ik de persoon waar van de pony is gewoon aanspreken over het zadel en een eventuele oplossing.. dit kan op ten duur de rug van de pony aantasten en dit is niet meer goed te krijgen vragen kan nooit kwaad.. verder als je nog geen les heb zou ik deze nemen.. altijd verstandig.. ik hoop dat je hier wat mee doet.. het is voor de jou en de pony stukken beter.. !

LadyF

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 14:18

Allereerst, wat een geweldig leuke pony!

(Sorry, toch even over het zadel)
Ik zou er niet meer opstappen voor dat je een ander zadel hebt...
Het ziet er naar uit dat hij een totaal verkeerde pasvorm heeft..
Jou houding en die van de pony worden hierdoor flink belemmerd en dat is gewoon jammer.
Met een ander zadeltje kunnen jullie zeker weten veel verder komen!
Succes.

Mich_elle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-07 14:27

hahaha dat mijn beugels ongelijk zijn was me nog niet eens opgevallen Tong uitsteken

Ja, aan dat zadel kan ik niks doen.. En we hebben al heel veel zadels op haar geprobeerd. En die zaten nog slechter als deze..

En een staartriem accepteerd ze niet.
Ze hebben heel lang geleden toen iemand anders haar voor de kar wou zetten geoefend met staartriem. En het op een gegeven moment opgegeven.
En laatst had ik het geprobeerd. Maar ze bokt netzolang tot of de staartriem van haar staart ofschiet of dat hij stuk is.
Dus dat is geen optie Boos!

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 14:39

Als er geen geld is voor een ander zadel zou je eens kunnen vragen of eventueel het zadel opgevuld kan worden dit is niet zo heel duur maar de kans dat het zadel beter ligt is groot.. een bontonderlegger zou ik er niet onderleggen dit haalt de foute ligging niet weg.. en is niet bedoeld om het zadel passend te maken.. verder kan je overwegen om een anti schuif matje eronder te leggen dit heeft meer effect dan een bontonderlegger.. maar zoals ik al zei dit is niet de juiste oplossing.. opvullen is gewoon het beste kost je hooguit € 50 euro en kan je er weer een aantal jaren er mee door Lachen vraag de eigenaresse of je met de pony de lessen in mag in plaats van haar les te krijgen..

4_LIFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 14:41

Leuke pony, maar je steekt je benen echt heel erg af! Verder mee eens met hierboven Knipoog

Mich_elle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-07 14:44

El_Beauty schreef:
Als er geen geld is voor een ander zadel zou je eens kunnen vragen of eventueel het zadel opgevuld kan worden dit is niet zo heel duur maar de kans dat het zadel beter ligt is groot.. een bontonderlegger zou ik er niet onderleggen dit haalt de foute ligging niet weg.. en is niet bedoeld om het zadel passend te maken.. verder kan je overwegen om een anti schuif matje eronder te leggen dit heeft meer effect dan een bontonderlegger.. maar zoals ik al zei dit is niet de juiste oplossing.. opvullen is gewoon het beste kost je hooguit € 50 euro en kan je er weer een aantal jaren er mee door Lachen vraag de eigenaresse of je met de pony de lessen in mag in plaats van haar les te krijgen..

Zal ik het even anders uitleggen.
Ik rijd bij een soort van onofficiele manege. En de eigenaresse van de pony is dus de eigenaar daarvan en die geeft lessen. Dus dat kan niet..

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 14:44

of voortaan zonder zadel... dit is gewoon zielig voor het paard. het belemmerd het dier in zijn bewegingen en hij zal er geheid ook pijn van hebben...

verder leuke pony!

DDDDDDD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 14:47

een zadel opvullen is E50,-. dit is een oud 'verwaarloosd' zadel wat nog net E20,- zou opbrengen. opvullen heeft echt geen zin.

El_Beauty schreef:

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 14:50

Citaat:
Zal ik het even anders uitleggen.
Ik rijd bij een soort van onofficiele manege. En de eigenaresse van de pony is dus de eigenaar daarvan en die geeft lessen. Dus dat kan niet..

Dat is wel heel vervelend, rijd er niemand daar verder een wat ouder persoon die jou eventueel lessen wilt geven ? want de basis is namelijk erg belangrijk zolang er namelijk geen basis is blijft je zelf maar een beetje aankl*ten om het maar even zo te zeggen.. en schiet het voor jou niet op..
Ik neem trouwens ook aan dat er meerdere mensen op die " stal " rijden probeer eens een zadel van hun uit mischien mag je deze lenen.. je kan het altijd proberen, maar doe er wel wat aan..

DDDDDDD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 14:53

als je interesse in een ander zadel hebt.. ik heb nog iets goedkoops liggen, is een betrouwbaar zadel..

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 14:54

Itsmy1987 schreef:
een zadel opvullen is E50,-. dit is een oud 'verwaarloosd' zadel wat nog net E20,- zou opbrengen. opvullen heeft echt geen zin.

€ 20 euro waard of niks het gaat hier om de pony en dit zadel kan gewoon opgevuld worden of diegene moet op zoek gaan naar een 2e hands zadeltje van 50 euro of in de richting.. maar het moet je niet om het geld gaan maar om de welzijn van de pony..

DDDDDDD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 14:56

dit zadel doen ze echt niet meer opvullen.. volgens mij is ie ook nog eens van hout. niet iedereen heeft het zo breed en kunnen de beste welzijn geven !