paard heel druk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mellamoshan

paard heel druk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-07 11:44

ik rij een paard bij dat echt ongelovelijk druk kan worden. dit heeft ze neit altijd. meestal wanneer er andere paarden bij zijn is ze vaak drukker. wanneer ze zo druk wordt valt er niets meer mee te beginnen. je moet haar continu inhouden want zodra je heel even wat druk van de teugels af haalt of ze loopt aan de teugel om onder de de druk uit te komen (op zich positief), gaat ze meteen harder want ze wil gewoon zo hard mogelijk. vaak longeren we haar al even voor het rijden, maar dit helpt weinig. ze heeft geen last van haar rug want er heeft nog een fysio naar gekeken laatst. haar zadel is passend op haar rug gemaakt en ligt prima, dus hebben de mede bokkers nog enig idee waar het aan kan liggen? Bloos

Trammelanda

Re: paard heel druk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 11:47

Bangheid voor andere paarden?
Anders moet ik goed nadenken maar dit is het eerst wat in mij opkomt.! succes

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-07 11:52

nee bang is ze zeer zeker niet Knipoog ze is ook druk als ze alleen is, maar vaak scheelt het iets Knipoog

dolor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 12:07

volgens mij stelt ze zich gewoon aan en probeert ze onder het werk uit te komen. je moet haar afleiden, dus veel figuren rijden en de aandacht vragen. waarschijnlijk loopt ze de figuren met de kop in de lucht maar dat maakt niet uit, zolang ze maar op jou let en niet op de andere paarden. je moet proberen om geen hele lange zijdes niks te doen, dus maak bij b of e een volte 10 meter, rij gebroken lijntjes, slange voltes enz. uiteindelijk zal ze meer op jou gaan letten en kan je haar naar beneden gaan vragen. probeer zelf te doen alsof er niks aan de hand is. gaat ze rennen, dan neem je haar terug en ga je verder met je oefeningen.

hopelijk heb je hier wat aan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 17:10

RUI --> RT-P.

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-07 17:22

@dolor: jah dat idee hadden we ook wel een beetje, dus nu de bak weer goed is, zijn we al weer druk bezig daarmee inderdaad. het vreemde is alleen dat ze ook buiten zo druk is. het maakt niet uit in wat voor situatie je bent. vandaar dan dus toch twijfel van onze kant Lachen

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 19:53

Ik heb dit probleem ook af en toe en weet ook niet waar het vandaan komt.. ik heb het gevoel alsof ze voor bepaalde paarden bang is of dat ze aandacht wilt van de pony.. als me pony zo bezig gaat kan ik er ook niks mee kan haar meppen met de zweep maar reageren doet ze niet, ze zet zich vast dus sturen gaat ook niet.. en krijg haar met moeite terug met de stem en zit.. alleen is ze wel snel maar kan ik haar goed corrigeren en is er niks aan de hand.. maar wat je dus absoluut niet moet doen is aan de teugels gaan plukken.. als het alleen draven is wat ze doet ga heel langzaam licht rijden moeilijk maar helpt zeker.. want hoe sneller jij licht rijd hoe sneller zij gaat lopen.. verder zou ik je dus niet kunnen vertellen waar het aan ligt.. ik snap het bij me pony ook niet.. wou dat ik het wist zou een stuk makkelijker zijn Haha!

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-07 20:09

helaas kunnen ze het je niet vertellen nee, is een beetje jammer. ik probeer inderdaad zo weinig mogelijk aan de teugels te gaan "plukken Knipoog ", maar wanneer je haar niet tegenhoud (hierbij is zit niet genoeg) dan gaat ze er gewoon met je vandoor. ze werkt heel graag voor je. ik moet zeggen dat het vandaag in de bak wel goed ging na een half uurtje, maar dat was pas wanneer ze iets moeier werdt van het moeilijk doen. ik rijdt nu ook met een halsverlenger. hier reageert ze goed op. ze is iets rustiger en accepteert het bit beter. gaat niet iedere keer sterren plukken zodra je de teugels aanraakt. Lachen

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 20:14

Wat ik ook wel eens doe is haar voor het rijden losgooien en haar een aantal rondjes laten gallopperen.. heb je haar mond al eens na gekeken want sterren kijken doet ze ook niet zomaar en al helemaal niet als je maar heel ligt de teugels aanraakt.. mijn pony deed dit eerst ook en reed ik met martingaal.. maar bleek dat ze 2 wolfskiezen had en nu die eruit zijn doet ze haar hoofd niet meer in de lucht..

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-07 20:25

nee is ook al naar gekeken Knipoog ze heeft niets aan haar mond Lachen ze is helemaal binnenstebuiten gekeerd door fysio en tandarts maar die vonden dus niets
ze accepteert maar weinig bitjes. nu rijden we met een dubbelgebroken trensje. reageert ze wel goed op, maar af en toe is die rem zo moeilijk te vinden.... Clown

sanneshadow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 20:30

Longeren voor het rijden krijgt ze alleen maar meer conditie van, kun je beter niet doen. Staat het paard veel op stal? meer op de wei/in de bak zetten helpt dan wel... En hoeveel krijgt ze gevoerd, misschien is dat het probleem?

Verder zelf vooral rustig blijven met rijden...

hoi2Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 21:01

Proberen om haar toch zo ontspannen mogelijk te laten lopen door meer teugel te geven en veel kleine ophoudingen maken hoe reageert ze op je stem met longeren?
Anders daar veel aan werken en veel praten.Helpt vaker ook,als je ze gerust stelt.