Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

_Rapido_ schreef:Eerst een tijd stappen, dan aandraven, gaat ie hard? weer stappen
en zo doorgaan.
Maar de pony heeft waarschijnlijk geen respect voor je als hij zo doet.
Probeer eens wat grondwerk met hem te doen!
ellepel schreef:toch even aanvullende vragen:
staat je dier buiten en zo ja hoe lang?
wat krijgt je dier voor eten?
hoeveel brok of muesli?
wat ook wil helpen is even een stap terug te doen, ga longeren, laat je dier erg goed op commando stap,halthouden,aandraven etc..
na 2 weken goed longeren en ze reageerd goed op stem stap je er weer op en gebruik je je stem.
duidelijk zijn, langzaam praten en commando's geven als je stappen wilt.
werkt soms erg goed
harnessmaker schreef:Dit is maar al te vaak een aanduiding voor de ruiter. Je paard wil je misschien iets duidelijk maken.
Het lijkt op vluchten nl.
Is alleen moeilijk beoordelen via internet.
Nanna schreef:mijn pony deed dat ook heel erg moet je in de draf als ze versnelt afwenden.
word ze ook helemaal gek als je, je been er aan legt?? want dat had ik wel, en toen deed ik in het begin mijn been dus van haar af, maar je moet je been er altijd aanhouden zodat ze niet extreem gaat reageren als je wel 1 keer been geeft. voor de rest veel voltes en veel tempo wisselingen rijden zo dat ze geconcentreert word op jou en zo gaat luisteren.
en ik zou ook voor de zekerheid je zadel na laten kijken of de tanden, dat zou ook heel goed kunnen helpen
speedy_cindy schreef:harnessmaker schreef:Dit is maar al te vaak een aanduiding voor de ruiter. Je paard wil je misschien iets duidelijk maken.
Het lijkt op vluchten nl.
Is alleen moeilijk beoordelen via internet.
Bedoel je dan dat ik op een verkeerde manier rijd ofzo? Het zou best kunnen want zelf kan ik het ook moeilijk beoordelen. Of bedoel je dat het komt doordat er iets met zadel of wat ook aan de hand is?