Middendraf? Of toch niet...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Aranel

Middendraf? Of toch niet...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-07 16:52

Beetje vage titel maargoed.

Mijn hafje kan opzich erg mooi strekken in middendraf, maar ze is ook een tikje lui aangelegt. Oftewel: ze doet liever een dribbeldraf zoals ik het noem (alleen maar versnellen) dan een mooie middendraf die ze dus echt wel kan.
Nu is het probleem dus: ik voel het niet goed aan wanneer ze nou super strekt of alleen maar versnelt.
Hoe kan ik het aanvoelen dat ze strekt of versnelt?

WinBinChes

Re: Middendraf? Of toch niet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 16:54

Als ze echt strekt voel je dat echt wel. Ziet een overduidelijk verschil in. De passen worden groter dus je lichtrijden ook

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 16:54

De gangen moeten recht en ruim aanvoelen, als je gaat zitten 'hobbelen' dan gaan ze meestal enkel harder zonder zich echt te strekken. Haha!
Het handigste is natuurlijk een spiegel in de bak Knipoog Maar je kan ook een keer aan iemand vragen een filmpje te maken met zijn mobiel oid als je het aan het uitvoeren bent, kan je meteen goed zien wat er wel en niet goed gaat Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 16:55

Als een paard goed strekt 'zweeft' je paar een beetje, er is dus een moment dat je paard met alle 4 de benen van de grond afkomt. En dat voel je als het goed is Knipoog De achterhand moet er ook onder schuiven. En de ene keer lukt het ook beter als een andere keer Knipoog
Anders kun je ook gaan oefenen met balkjes draven ? Dan moeten die benen wel omhoog Knipoog
Xx

Lindaa_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 16:59

Mischien is het een idee om iemand naar je middendraf waarbij je paard strekt en je dribbeldrafje te laten kijken, en dat diegene het dan aangeeft wanneer je paard wat doet. Mischien kun je dan na even oefenen beter onderscheiden wat je paard doet!

lidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 17:02

Ik heb echt precies hetzelfde probleem, mijn haf is ook liever lui dan moe qua middendraf.. krijg meestal ook niet zo'n hoge punten terwijl ze het thuis wel kan.
Ik merk dat als ze echt een goede middendraf doet, het voelt alsof dr voorhand een beetje omhoog komt (of de achterhand eronder.. net wat Clown) Misschien heb je daar wat aan?
Ik volg dit topic iig even!

Riddikulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 07:04

Ik voel het meestal doordat bij versnellen je alleen maar wat sneller gaat lichtrijden en bij verruimen je licht-rij beweging ook groter wordt. Je voelt zeg maar aan het einde van een drafpas even een moment niets (het zweefmoment). En zoals eerder gezegd: de ene keer lukt het beter dan de andere keer.

annenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 21:11

wat je ook kan doen is een lange zijde tellen hoeveel passen je ponie nodigt heeft om aan de andere kant te zijn, als je dan die zelfde lang zijde probeerd in middendraf te rijden heb ej als het goed gaat minder passen gemaakt. Als ze een "dribbeldraf" doet dan heb je meer of evenveel passen.