Nicky @ work by SanderD [haflinger]

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nicky_

Nicky @ work by SanderD [haflinger]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-07 13:06

Zo'n anderhalve week geleden is Sander_ bij ons foto's komen maken van Nicky en mij.
Ik ben nu pas weer begonnen met lessen en heb nu 4 lessen gehad.
Vandaag ging de les helaas niet door vanwege het slechte weer. (wij hebben momenteel nog geen rijbak op stal en moeten dus op de wei rijden)

Commentaar is altijd welkom, maar wel graag vriendelijk en opbouwend Knipoog
Eigen commetaar;
*Hakken uitdrukken
*vooruit kijken (maar Nicky is zo knap Bloos )
*Schouders naar achteren

Stelling vragen om haar soepel te krijgen
Afbeelding
fijn beeld.
Afbeelding
Ondanks mijn houding trots op deze foto, Nicky vindt de galop nog moeilijk.
Afbeelding
Druk bezig met Nicky bewonderen Vork
Afbeelding
Jammer dat de buren aan het bouwen zijn Nagelbijten / Gniffelen
Afbeelding
En als afsluiter een mooie in het veld
Afbeelding

Amanda__

Re: Nicky @ work by SanderD [haflinger]

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 13:43

hey leuke fotos nicky is al erg goed vooruit gegaan.
Enkele tips heb je zelf al gegeven. Hier nog wat aanvullende tips:
- zelf recht op zitten
En nicky loopt nog erg diep> weet niet of dit de bedoeling is voor nu en dat jullie hem later wat gaan oprichten...

wel een heel leuk setje Haha!

Sorlede

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 13:46

leuke foto's, gaat wel de goede kant op.
heb je priveles van anouk of clubles? of heb je nog van iemand anders les?

Nicky_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-07 13:48

Ik heb priveles van anouk Ja
En wil momenteel ook alleen Anouk Knipoog

Sorlede

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 13:49

ja, t is ook het fijnste Lachen heb je elke week les?

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 13:51

je zadel licht echt veel te ver naar voren Nagelbijten / Gniffelen

Nicky_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-07 13:53

Sorlede schreef:
ja, t is ook het fijnste Lachen heb je elke week les?

Ik probeer het elke week geregeld te krijgen, maar kan ook wel eens om de week Vork
Deze foto's zijn met gewoon vrij rijden genomen, dus niet met les Knipoog

@Visconti; Ik ben het niet met je eens. Dit lijkt misschien zo doordat de pad wat naar achteren ligt.
Maar het zadel ligt wel goed.
Laatst bijgewerkt door Nicky_ op 12-05-07 13:54, in het totaal 1 keer bewerkt

MiJn_PaArDjE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 13:53

Mooie haflinger, ze lijkt iets op de voorhand te lopen maar zijn natuurlijk maar momentopnames.
En idd je hebt het al zelf gezegt, schouders goed achteruit doen zodat je recht gaat zitten en voor je zien (die 2 storen mij het meest).
Is ze trouwens drachtig (aangezien ik in je profiel had gezien dat je haar ging katen dekken)?

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 13:54

Nicky Haha!
Je kan wel zien dat jij ook dol op je pony bent hè, zoals je zelf al zegt zit je heel erg naar Nicky/beneden te kijken en dat komt je houding niet echt ten goede. Knipoog Denk dat je, zodra je naar voren kijkt, gelijk een veel nettere (rechtere) houding hebt. Ja
Ze is al netjes actief zo te zien, maar probeer toch te voorkomen dat ze op de voorhand valt, want daar lijkt het op deze foto's soms wel op.

Verder vind ik het er erg leuk uitzien, jullie zijn echt een leuk stel samen en gaan echt goed vooruit!
Mooie foto's ook en het setje staat ook goed! Haha!
Ga zo door zou ik zeggen, het gaat vast helemaal goedkomen met jullie Haha!

Nicky_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-07 13:55

MiJn_PaArDjE schreef:
Is ze trouwens drachtig (aangezien ik in je profiel had gezien dat je haar ging katen dekken)?

Komend jaar wordt ze gedekt Ja Ze is nu nog niet drachtig Vork
Laatst bijgewerkt door Nicky_ op 12-05-07 13:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Vickyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 13:56

Leuk setje! Knipoog

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 15:28

Ik vind dat je handen meer naar voren mag houden het lijkt net of je haar nu in de krul trekt geef haar de ruimte, je hebt namelijk bijna je handen op de buik zitten.. beugels mischien iets langer ?? verder inderdaad je schouders en je hoofd maar dit gaat vast goed komen met de lessen.. succes

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 15:33

Ik denk ook inderdaad dat het zadel te ver naar voren ligt, heeft niets met het chabrak te maken. En je moet echt drastisch aan die achterhand gaan werken, want die gebruikt ze echt veel te weinig. als je naar die galopfoto kijkt gaat ze bijna onderuit, zo weinig dat ze de achterhand mee neemt. ga eerst eens aan de gang met het tempo waarin je paard loopt en dat deze de achterhand goed leert gebruiken, voor dat je haar in de aanleuning gaat vragen. Zo werk je van voor naar achter in plaats van van achter naar voren. als je paard goed van achteren loopt gaat ze vanzelf voor de hand opzoeken. zo gymnasticeer je niets.

Bespreek deze punten maar eens met je instructice, om te kijken wat zij hier van zegt.

Succes ermee.

edit; en als je paard zoveel moeite heeft met de galop, en je kijkt naar die achterbenen (die ze gewoon vergeet) dan zou ik zeggen, blijf voor eens van die teugels af in de galop, en ga daar eerst eens tempo rijden voordat je haar belast met in de aanleuning lopen. Leer haar eerst eens op eigen benen lopen, voordat je daaraan gaat denken. Dat zijn stappen in de africhting die je NEVER nooit mag overslaan.

Lika93

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 15:40

Wat leuk zeg! vooral die laatste foto.. echt mooi! Kwijl

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 16:18

Schouders naar achter is niet de oplossing, dan span je spieren aan die niet aangespannen hoeven te worden. Ik zou je aanraden langzaamaan je bovenrug rechter te laten maken dus echt met stapjes en het niet morgen al perfect willen doen.
Je zou bijvoorbeeld kunenn oefenen met hol/bol maken van je bovenrug en dan proberen het midden op te zoeken, dan je hoofd netjes erboven op, schouders gewoon laten afhangen, bovenarmen zwaar en onderarmen losjes en een soort van op water laten drijven zodat je mee kunt in de bewegingen. Je tenen naar binnen kun je oefenen vanuit je heup, draai je been eens heen en weer vanuit je heup, je zult ook merken dat je je knie dat gelijk ook beter tegen het zadel legt. Je voeten zouden iets meer onder je lichaam mogen zodat uiteindelijk schouders, heup en hak een lijn worden. Ook dit kun je vanuit je knie doen. Lukt dit kun je je indenken dat je met je voeten op de grond staat, dan liggen ze steviger en druk je gelijk je hakken een beetje uit.
veel succes!

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 05:44

Marijke ziet er goed uit hoor! Je geeft zelf al aan waar je nog wat op moet letten, en met zo'n mooie haf is het ook wel heel erg moeilijk om ergens anders naar te kijken Haha!

Nicky_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-07 08:18

[quote="DresslOver"]

Dit was pas mijn 4e les, dan gaat echt nog niet alles goed.
Galop gaat wel goed, maar ze houdt het nog niet lang vol, en zelf vindt ik het op de wei best eng omdat ze ijzers onder heeft en dan gleidt.
Wat betreft de galop foto, dit was het aanspringen. Dus niet het gewoon doorgalloperen.
Achterhand komt al steeds meer eronder en deze foto's zijn ook van het losrijden.
Met mijn houding heb je helemaal gelijk, daar werk ik ook al hard aan. Maar dat gaat niet zo 1,2,3.
En het zadel ligt weldegelijk goed. Maar ik vindt dat je dat ook niet van 1 foto kan zeggen.

De rest bedankt!

En aub. vergeet niet dat dit pas mijn 4e les was.
Hier het topic van mijn 1e les;
viewtopic.php?f=10&t=747384&hilit=
Laatst bijgewerkt door Nicky_ op 13-05-07 08:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 08:21

Gaat de goede kant op hoor! Ja
Ziet er leuk uit om naar te kijken, alleen mogen voor het mooie je beugels wel 1 of 2 gaatjes langer, en je tenen nar binnen. Haha!

Succes

nikki160287

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 08:29

DresslOver schreef:
Ik denk ook inderdaad dat het zadel te ver naar voren ligt, heeft niets met het chabrak te maken. En je moet echt drastisch aan die achterhand gaan werken, want die gebruikt ze echt veel te weinig. als je naar die galopfoto kijkt gaat ze bijna onderuit, zo weinig dat ze de achterhand mee neemt. ga eerst eens aan de gang met het tempo waarin je paard loopt en dat deze de achterhand goed leert gebruiken, voor dat je haar in de aanleuning gaat vragen. Zo werk je van voor naar achter in plaats van van achter naar voren. als je paard goed van achteren loopt gaat ze vanzelf voor de hand opzoeken. zo gymnasticeer je niets.

Bespreek deze punten maar eens met je instructice, om te kijken wat zij hier van zegt.

Succes ermee.

edit; en als je paard zoveel moeite heeft met de galop, en je kijkt naar die achterbenen (die ze gewoon vergeet) dan zou ik zeggen, blijf voor eens van die teugels af in de galop, en ga daar eerst eens tempo rijden voordat je haar belast met in de aanleuning lopen. Leer haar eerst eens op eigen benen lopen, voordat je daaraan gaat denken. Dat zijn stappen in de africhting die je NEVER nooit mag overslaan.

Hier ben ik het eigenlijk helemaal mee eens. Ik krijg ook het gevoel dat je teveel bezig bent met dat hoofdje naar beneden krijgen. Nagevelijkheid moet vanuit een actieve achterhand komen, niet andersom.

Het zadel ligt wel degelijk op de schouder, te ver naar voren dus.

Verder vind ik het een leuke haflinger. Vergeet de voorkant werk lekker aan de achterhand, dan kunnen jullie nog vel vooruit gaan!

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 11:27

@Nicky; of het nou aanspringen was of niet, de achterhand word vergeten punt. en je zadel ligt wel degelijk te ver naar voren, dat kan je inderdaad niet zien vanaf één foto, maar wel vanaf de zes foto's die hier staan.

Het commentaar is goed bedoeld hoor, als je daar niet tegen kan moet je geen foto's op HAW zetten, bovendien is mijn commentaar goed onderbouwt en kan je er thuis mee aan de slag.

Nogmaals; leg het commentaar eens voor aan je instructrice, hopenlijk weet zij er wel raad mee.

En trouwens of het nu de vierde les is of niet, dan nog (beter gezegt dan ZEKER ) zou je bezig moeten zijn met de ABSOLUTE basis, niet verder. Eerst je paard voorwaarts en van achter uit, dán pas de rest. Stapje voor stapje, en niet dingen overslaan.

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 11:55

Hey Marijke!
Na lang twijfelen toch maar de foto's op bokt gezet? Haha!
Je gaat echt super vooruit met Nick!
Je merkt duidelijk dat de lessen steeds beter gaan!
Je bent heel hard met haar bezig! Ga zo door!!! Knipoog

Groetjes je stalgenoot!

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 12:06

Ik ga mee met DresslOver, begin bij de basis en ga daarna pas een stapje verder. Het geeft een mooi plaatje als een paardje 'nageeflijk' loopt, maar het geeft pas een mooi beeld als dat vanuit de achterhand komt.
Ook ligt je zadel idd te ver naar voren. Er moet een hand tussen de singel en het voorbeen passen als het paard vierkant staat. Veel succes! Haha!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 14:50

Vergeleken met je eerste topic ben je wel vooruit gegaan. Succes met lessen en oefenen Haha!
Nicky is een mooie Haflinger, terecht dat je haar steeds moet bekijken Knipoog Haha!

Miss_Brabbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 14:58

ziet er leuk uit Haha!
Leuk setje trouwens Bloos
ga zo door Haha!

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 15:53

Ziet er goed uit hoor Knipoog
Zie je wel weer in ons topic Haha!