Hakken naar beneden = Tenen naar buiten?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mistie

Hakken naar beneden = Tenen naar buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-07 12:21

Als ik m'n hakken naar beneden houd zegmaar,
gaan m'n tegen naar buiten Tong uitsteken
En als ik m'n tenen naar binnen draai,
kan ik m'n hakken niet naar beneden krijgen Clown

Wie heeft een oplossing?
(zonder beugels gaan rijden is geen oplossing, heb 't al vaak geprobeert, maar helpt voor geen poedersuiker)

Oliebollie

Re: Hakken naar beneden = Tenen naar buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 12:23

toen ik nog les kreeg , bonden ze met een strotoutje mijn beugels aan de singel vast , zo moest ik wel me tenen naar binnen houden , en dan gewoon je hakken uitdrukken ,maar dat heb ik toen wel ff gevoeld hoor (A)

Mistie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-07 12:33

Dat vind ik niet zo veilig. Als ik zou vallen, zou het kunnen dat mijn voeten in de beugels blijven hangen omdat ze niet weg kunnen. dat word dus zéker geen optie voor mij!

Sisco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 12:34

als je veiligheidsbeugels hebt wel weer Knipoog

Mistie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-07 12:37

Ja, dat klopt. Maar ik heb geen zin om 'r geld aan uit te geven Clown
Alleen als het ècht niet anders kan Knipoog

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 12:37

Iemand die constant aan je kop zeurt dat je je tenen naar binnen moet houden helpt het beste.

Jimbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 12:41

Ik probeer mijn enkelgewricht te ontspannen en een beetje mijn enkel naar buiten te draaien ipv mijn tenen naar binnen. het lukt ook niet altijd maar is denk ik goede manier. je voelt het het best als je het goed doet en gaat doorzitten (dan fungeren je enkels een beetje als schokdempers) het rijdt dan wel makkelijker moet ik zeggen. met lichtrijden heb ik mijn tenen wel wat meer naar buiten.

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 12:43

Het kan ook helpen om je knieën zeg maar in het zadel te "graven". Zo heb ik het geleerd, nu houd ik m'n tenen automatisch naar binnen.. Lachen En je moet er ook wat gevoel voor krijgen.
En iemand die de hele tijd aan je kop zeurt, zoals Qimm al zei, kan idd ook helpen. Knipoog

Mistie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-07 12:47

Jimbo schreef:
Ik probeer mijn enkelgewricht te ontspannen en een beetje mijn enkel naar buiten te draaien ipv mijn tenen naar binnen. het lukt ook niet altijd maar is denk ik goede manier. je voelt het het best als je het goed doet en gaat doorzitten (dan fungeren je enkels een beetje als schokdempers) het rijdt dan wel makkelijker moet ik zeggen. met lichtrijden heb ik mijn tenen wel wat meer naar buiten.

Hee! Ja! Het lukt nu al een stuk beter (niet dat ik nu op 't paard zit, maar gewoon hier ook al!)
Heel erg bedankt voor de tip, en ik ga het zeker uitproberen.

Qimm schreef:
Iemand die constant aan je kop zeurt dat je je tenen naar binnen moet houden helpt het beste.

Hmm, ik heb een rare gave, kan ook aan m'n eigen kop zeuren Tong uitsteken
Als ik er gewoon de hele tijd aan denk, gaat 't ook wel goed Lachen

'k ga eerst de tip van Jimbo proberen! Lachen , maar door tippen ( Clown ) , blijven doen! Lachen

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 13:04

inderdaad je knieen tegen je zadel aan drukken en inderdaad iemand die je hept herinneren

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 14:24

probeer het vanuit je heupen te doen en niet vanuit je enkels. Het is iig heel belangrijk dat je niet compleet in spanning dit doet, dat schiet niet op, de houding moet vanuit de ontspanning.
Haal je been even omhoog van het zadel en draai vanuit je heupen je hele been naar binnen, zodat idd je knie strakker op het zadel kan leggen, dan gaat je been vanzelf meer naar binnen, ook je enkel en is het makkelijker deze naar beneden te doen.

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 21:13

dat probleem had ik vroeger ook altijd voor (toen ik nog op de manege reed). Kreeg gewoon constant gezeur aan m'n kop "Sofie, tenen naar binnen" "Meisje, houd u tenen nu is naar binnen!" "Sofie, Tenen!" "...." enzovoort Tong uitsteken op de duur heb ik het dan toch geleerd, want nu doe ik het niet meer Haha! Clown

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 22:09

Biervilters tussen de knieen en zadel in en deze mogen niet vallen Knipoog moeilijk maar werk wel..

SuzannedG

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 22:13

El_Beauty schreef:
Biervilters tussen de knieen en zadel in en deze mogen niet vallen Knipoog moeilijk maar werk wel..

Haha ja dat heb ik vroeger ook wel is moeten doen. Ooow wat zaten we te balen als ze weer met die viltjes aan kwam Haha!

Dakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 22:17

@El_Beauty: dat zei mijn lesgever vroeger ook maar dan alleen met vloeitjes.. zo goed moest ik mijn benen aan het zadel houden.. want als hij een vloetje tussen zou doen zou die niet mogen vallen..

hij heeft het nooit gedaan maar naar mijn weten heeft het wel geholpen.

ik heb zelf al een 4 jaar geen les gehad dus als ik mijn rijbewijs heb mag ik van paps en mams weer op rijles. want ik mis het nu wel erg...

RoseK

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 22:21

Bij mij was een tijdje geleden de zadelmaker langs geweest (van Rijs). Die kwam met een verhaal dat door dat ik smal gebouwd ben ik eigenlijk mijn tenen niet naar binnen kán draaien, ik ben eigenlijk te smal om paard te rijden, zeg maar.
Zette me wel aan het denken, ik kan ook echt met geen mogelijk mijn tenen naar binnen doen want dan zitten mijn knieen in de weg of zo voelt het...

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 22:46

RoseK schreef:
Bij mij was een tijdje geleden de zadelmaker langs geweest (van Rijs). Die kwam met een verhaal dat door dat ik smal gebouwd ben ik eigenlijk mijn tenen niet naar binnen kán draaien, ik ben eigenlijk te smal om paard te rijden, zeg maar.
Zette me wel aan het denken, ik kan ook echt met geen mogelijk mijn tenen naar binnen doen want dan zitten mijn knieen in de weg of zo voelt het...

haha wat een kull ik ben ook smal maar kan me tenen wel naar binnen draaien hoor haha oefening baart kunst..
Maar snap niet waar die zadelmaker dat vandaan haalt genoeg smalle mensen op de wereld die hun tenen gewoon naar binnen kunnen draaien..

Mistie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-07 09:06

Whahaha hoezo niet dan?

(niet zo'n duidelijke foto, maar toch Tong uitsteken )
http://img502.imageshack.us/img502/7875 ... calhe0.png

Ik ben ook niet breed (al hoewel, m'n kont is niet de slankste Tong uitsteken ) Maar dat wil toch niet zeggen dat ik m'n tenen niet naar binnen kan draaien?

De botten van de wat bredere mensen, en smalle mensen zitten toch hetzelfde in elkaar, alleen bij bredere mensen wat verder uit elkaar ofzo? Tong uitsteken
Anky van Grunsven is ook niet breed, en die kan het ook.
EN ALS ZIJ HET KAN, KAN IK HET OOK Cool

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 09:12

Ik denk dat je je moet indenken dat je je benen niet naar voren moet steken om zo je hakken uit te drukken, probeer ze juist naar achten te houden (schouders-heup-hak=een lijn). Als je dan vanuit je heup doet en ze ook vanuit je heup draait waardoor ook gelijk je knieen goed tegen het zadel aan gaan liggen, ben je al een eind op weg. Ja kan ook je been eens extreem naar binnen/buiten draaien en zo het juiste punt opzoeken. Als dat lukt kun je je bedenken dat je je voeten op de grond houdt hou je automatisch je hielen al wat meer naar benenden, goed oefenen, succes!

4_LIFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 10:14

Iemand die er de hele tijd op hammert dat je je tenen naar binnen moet doen en hakken uitdrukken dat wil vaak ook nog wel helpen Lachen

berta_koe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 10:39

Je beugels een gaatje korter doen. Dan moet je je hakken wel uitdrukken. Als je dan je hakken naar buiten duwt, dan gaat het vanzelf. Dan kun je na een tijdje je beugels gewoon weer terug doen.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 11:55

Mistie schreef:
Dat vind ik niet zo veilig. Als ik zou vallen, zou het kunnen dat mijn voeten in de beugels blijven hangen omdat ze niet weg kunnen. dat word dus zéker geen optie voor mij!

Een elastiek dat snel knapt.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 11:59

Nuttig topic dit Ja. Ik kamp namelijk met hetzelfde probleem Knipoog.
Het is al een stuk verbeterd in draf. Maar galop en boven de sprong is het nog niet goed. Ik zal enkele van deze tips hier zeker uitproberen Ja.

harnessmaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 20:32

El_Beauty schreef:
RoseK schreef:

haha wat een kull ik ben ook smal maar kan me tenen wel naar binnen draaien hoor haha oefening baart kunst..
Maar snap niet waar die zadelmaker dat vandaan haalt genoeg smalle mensen op de wereld die hun tenen gewoon naar binnen kunnen draaien..

Nee zeken geen kull..... een zadel moet ook bij je bekken passen! Als je een smal bekken hebt met een voor jou te breed zadel dan is dit een van de zichtbare gevolgen.
Ga hierin volledig met ven Rijs mee!

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 20:33

Niemand zegt dat het makkelijk is. Gewoon zelfmarteling, tot je spieren lekker gerekt zijn.