L @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Carry

L @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-07 17:20

Hoi iedereen,

Ik ben pas sinds vandaag op deze site en wilde mijn bijrijdmerrie L. even laten zien. Ze is een kwpnmerrie van 1.74 m en deze foto's zijn van ong. 2/3 weken geleden (toen het nog zonnig was). Ik bereed haar toen pas 3 weekjes. Ik heb ook nog een ander topic over haar ivm de thiedermann (topic = stelling is bokken). Daar kan je vinden waarom ik een thiedermann gebruik en zo strak.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Thiedermann losser maken
Afbeelding
gaatje 1 Pling
Afbeelding
Afbeelding
verschrikkelijke foto! handen laag houden!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

schrikmoment van de lammetjes.

Geef je mening en tips, ik hoor ze graag!

Peelie

Re: L @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 17:25

Ik weet niet als ik de foto's zo zie dat dit L nivo is. Er valt duidelijk nog veel aan te werken maar dat is het leuken van met paarden werken.

Verder is het en mooi paard en let goed op je houding!! En waarom eigenlijk de tiedemann?? Probeer ook minder te hangen aan de teugenls als hij er vandoor gaat

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 17:26

ik vind het er opzich best netjes uit zien hoor Ja
Let op je voeten dat zijn af en toe en beetje kapstokken, en dat van je handen geef je zelf ook al aan.
Verder niet veel op aan te merken Ja

@girlchat11: er staat dat de merrie L heet, ik neem aan dat ze geen L niveau bedoelde Knipoog en waarom ze de tiedeman aan heeft staat ook in het topic, even lezen zou ik zeggen Knipoog

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 17:27

girlchat11 schreef:
Ik weet niet als ik de foto's zo zie dat dit L nivo is. Er valt duidelijk nog veel aan te werken maar dat is het leuken van met paarden werken.

Verder is het en mooi paard en let goed op je houding!! En waarom eigenlijk de tiedemann?? Probeer ook minder te hangen aan de teugenls als hij er vandoor gaat

Uhm, ben ik nou lomp? Ik zie nergens staan dat ze L-niveau is hoor? En de thiedemann snap ik best, geen effect als het paard netjes nageeflijk en ontspannen loopt en (wat) druk als het paard omhoog komt. Oh, en nog iets, als een paard er vandoor gaat denk je echt niet aan je houding.

Carry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-07 17:29

haha, nee, ze loopt absoluut geen L dressuur hihi
Ze zou een b proef nieteens doorkomen!
Maar wat anders. Ik ben dus echt nog met basis bezig. Van me benen weet ik het. Ik ben haar lengte niet gewend. Bij haar kan ik me benen er gewoon aan houden. Bij andere paarden die kleiner zijn rijd ik meer op mijn kuit en draai ik dan lichtjes mijn voet naar buiten. Helaas is dat in 'hakrijden' overgegaan toen ik begon te rijden op haar. Dit is nu alweer sterk verbeterd.

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 17:31

neej L niveau is op sommige foto's beetje ver te zoeken, verder leuk paard Haha!

dyaco

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 17:31

ik vind het er wel vriendelijk uit zien ik zie dit beeld graag !

Carry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-07 17:31

Saskiaatje schreef:
girlchat11 schreef:

Uhm, ben ik nou lomp? Ik zie nergens staan dat ze L-niveau is hoor? En de thiedemann snap ik best, geen effect als het paard netjes nageeflijk en ontspannen loopt en (wat) druk als het paard omhoog komt. Oh, en nog iets, als een paard er vandoor gaat denk je echt niet aan je houding.

In het opvangen kan ik in meegaan. Alleen was ik zo geconcentreerd aan het werk dat ik het niet opmerkte van de lammetjes. Ik dacht dat ze me weer eens aan het uitproberen was dus ik wilde haar op de volte zetten. Dan maar even hardhandig, soms is het bij haar nodig (ik verwijs weer naar mijn topic) anders lig je eraf.

CedriiC

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 17:42

L is denk ik de naam van het paard Knipoog
En de tiedemann is vanwege het bokken zegt ze.
Verder: Leuk paard hoor!
Leuke foto's!

Carry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-07 17:59

CedriiC schreef:
L is denk ik de naam van het paard Knipoog
En de tiedemann is vanwege het bokken zegt ze.
Verder: Leuk paard hoor!
Leuke foto's!

dankje

x_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 19:20

Hee Karlijn Haha!
Komt helemaal goed met L.!
De paar punten waar je op moet letten zijn al genoemt.
Als het dalijk goed gaat lekker zonder Thiedemann hè Lachen
xxx

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 06:52

Dan heb ik het helmaal fout gelezen. Ik dacht dat ze bedoelde dan ze L liep. En ik kan niet vinden waarom ze met een tiedemann rijd. Maarja dat tezaken. Maar ik vind wel dat als je paard er vandoor gaat dat je dan niet helemaal in zijn moend hoeft te gaan staan. (maar dat is mijn mening) En als je met de basis bezig bent vind ik het er weer wel leuk uit zien. Knipoog

Carry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-07 09:43

girlchat11 schreef:
Dan heb ik het helmaal fout gelezen. Ik dacht dat ze bedoelde dan ze L liep. En ik kan niet vinden waarom ze met een tiedemann rijd. Maarja dat tezaken. Maar ik vind wel dat als je paard er vandoor gaat dat je dan niet helemaal in zijn moend hoeft te gaan staan. (maar dat is mijn mening) En als je met de basis bezig bent vind ik het er weer wel leuk uit zien. Knipoog

Doe ik dat dan? Nee. Ik zie niet op die foto dat ik helemaal achterover hang. Ik probeer alleen een paard dat ong. 1000 kg weegt tegen te houden. De bak is namelijk open en ze haalt wel meer uit dan gewoon schrikken. Daarnaast had ik het ook niet verwacht dus ik wilde haar hoofd liever wat meer omhoog hebben op het moment. Ze heeft namelijk het leuke geintje: bokken met hoofd tussen voorbenen bedacht. Dus ik dacht dat ze me weer in de maling wilde nemen door te gaan rennen en dan bokken dus ik wilde haar hoofd omhoog hebben.

Carry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-07 22:59

x_lieze schreef:
Hee Karlijn Haha!
Komt helemaal goed met L.!
De paar punten waar je op moet letten zijn al genoemt.
Als het dalijk goed gaat lekker zonder Thiedemann hè Lachen
xxx

Thanks Lieze!

Leanaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 09:08

Ziet er super leuk uit hoor!
Probeer alleen je hakken niet omhoog te trekken! Lachen
Gaaf paardje hoor, nog veel suc6 verder! Lachen

Carry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-07 13:24

Leanaaa schreef:
Ziet er super leuk uit hoor!
Probeer alleen je hakken niet omhoog te trekken! Lachen
Gaaf paardje hoor, nog veel suc6 verder! Lachen

dankje! Ik moest nog erg wennen aan haar hoogte, normaal rijd ik kleiner paarden en leg ze er meer omheen dus dat probeerde ik ook. Maar dat wordt dus omhoog.