Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Niet zo'n goede zaak dat de eigenaresse bang van haar is, trouwens.. MRIIIS schreef:Ik zou even naar haar rug laten kijken, pijn lijkt me toch wel een optie.. Verder zou ik les nemen zodat een goede instucteur/trice je kan helpenNiet zo'n goede zaak dat de eigenaresse bang van haar is, trouwens..
Carry schreef:met geen geld voor lessen bedoel ik: geen geld voor lessen op haar. Ik les met een ander paard bij een heel duur persoon.

Het kost wat. Maar het is het zeker waard! ( En als er niets aan de hand is, betaal je niets
) Hij komt op stallen waar meerdere paarden nagekeken moeten worden. Of je kan naar Warmehuizen gaan. Hij komt geloof ik voor een groepje van 5 a 6 minimaal. Als je meer wilt weten moet je maar even PB'en 

Splinter schreef:Niet teveel verwachten, als ze vast zit op rechts, kan ze niet ineens loslaten,
tijdens het rijden moet je de spieren rustig gymnastiseren, dat duurt gewoon even,
Ga bv op de linkerhand met contrastelling rijden, laat haar in hoeken rechtdoor kijken, het is nog teveel om met contra de hoek door te gaan. Probeer haar compleet ontspannen te krijgen beide kanten,
Rij op de rechterhand zonder stelling
Bouw dit langzaam op,
Carry schreef:Het zadel past. Haar rug heb ik nu zo goed als los (voor haar dan) dus ik ben bang dat de 'pijn' een meer aangeleerde pijn is. Het zit denk ik tussen de oren. Maar ik wil het eerst rijtechnisch proberen op te lossen.
harnessmaker schreef:Carry schreef:Het zadel past. Haar rug heb ik nu zo goed als los (voor haar dan) dus ik ben bang dat de 'pijn' een meer aangeleerde pijn is. Het zit denk ik tussen de oren. Maar ik wil het eerst rijtechnisch proberen op te lossen.
Is dat een eigen constatering?