Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
bacciej schreef:Ik open dit topic omdat ik geen topic hier over kan vinden.
Sinds een paar maanden lease ik een pony.
Maar die pony is dus zo slecht voor je been dat ze zo langzaam gaat.
ALs ze er vandoor gaat gaat ze hard dus ik weet dat ze het kan maar het lukt mij maar niet.
OP wedstrijden krijgen we steeds commentaar dat we veelste langzaam gaan.
Heb jij tips voor mij wil ik het graag horen je kan me er erg mee helpen.
Overgangen rijden doe ik vaak maar help erg weinig en ze is gezond want ze staat op een manege.
En ik moet een enorme tik geven als ze wil reageren.
Help kan jij me helpen?
Alvast bedankt
als het niet goed staat of er is al een topic hier over hoor ik het graag
Groetjes Patty
erleyne schreef:bacciej schreef:Ik open dit topic omdat ik geen topic hier over kan vinden.
Sinds een paar maanden lease ik een pony.
Maar die pony is dus zo slecht voor je been dat ze zo langzaam gaat.
ALs ze er vandoor gaat gaat ze hard dus ik weet dat ze het kan maar het lukt mij maar niet.
OP wedstrijden krijgen we steeds commentaar dat we veelste langzaam gaan.
Heb jij tips voor mij wil ik het graag horen je kan me er erg mee helpen.
Overgangen rijden doe ik vaak maar help erg weinig en ze is gezond want ze staat op een manege.
En ik moet een enorme tik geven als ze wil reageren.
Help kan jij me helpen?
Alvast bedankt
als het niet goed staat of er is al een topic hier over hoor ik het graag
Groetjes Patty
het vetgedrukte vind ik nogal apart![]()
Maar ik ben het eens met de reactie boven mij. Consequentie is het allerbelangrijkste. Dus niet de ene dag genoegen nemen met geen reactie en de volgende dag een knal met de zweep als ze sloom is. En heel veel oefenen, niet 1 rondje op de hoefslag 1 overgang, nee 1 lange zijde 5 overgangen. dan gaat het echt vanzelf beter ( mits er niks medisch/zadeltechnisch aan de hand is natuurlijk, dat eerst altijd uitsluiten).

moniek_x schreef:ja misschien de voeding veranderen, en natuurlijk heel consequent zijn..rijd je ook met sporen..(of heb ik daar overheen gelezen?)