Desiree weer helemaal opgeknapt en opnieuw @ work!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

miekevGool

Desiree weer helemaal opgeknapt en opnieuw @ work!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-07 07:23

Dee is begonnen aan haar 2e jeugd, na een tijdje flink ziek geweest te zijn konden we afgelopen zondag gelukkig toch weer flink aan de gang.. Vrijdag moeten we nml mee op examen voor een instructeurscursus met Renske (Renske_ op bokt) Gelukkig is ze weer helemaal opgeknapt en moet het vrijdag helemaal goed komen!! Ze is ook pas sinds een tijdje weer hard aan het werk, eerst werdt er af en toe op gereden en hoefde ze niets te doen. Ik vindt dat we toch wel veel vooruit zijn gegaan in een korte tijd Pling
Wie durft er een gokje te wagen op haar leeftijd?

Commentaar is welkom maar hou het vriendelijk a.u.b ik weet dat mijn houding (zeker met het springen) niet altijd goed is, maar dat heeft ook gedeeltelijk met het zadel te maken. Dat is iets te groot en daardoor heb ik er vrij weinig steun aan.

Afbeelding
Ze was hier al vrij snel los voor haar doen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Even balkjes draven

Afbeelding

Afbeelding
We weten pas sinds kort dat ze springen zo leuk vindt! Haha!

Afbeelding

Afbeelding
Net na de landing

Afbeelding
En weer een sprongetje (ik duik nogal naar voren Bloos )

Afbeelding
Als laatste nog eventjes lekker draven..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Desiree weer helemaal opgeknapt en opnieuw @ work!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 07:28

*kijkt even 2 keer*

Wow! is dit Desire van Renske? Die ziet er goed uit zeg Bloos!
Ik heb zelf ook een ouder paard gehad, en je hebt er nog jaren plezier van mits ze goed gezond blijven! Ik gok dat ze een jaar of 20 is? Weet het niet helemaal zeker.

Als punt zou ik willen zeggen: je handen en armen. Voor het mooie zou je je bovenarmen dichter tegen je moeten aan houden ipv zo te strekken, hierdoor komt er ook onbedoeld een hoop druk op je armen te staan, wat er een klein beetje aan af te zien is Ja

Qua springen zou ik je beugels de volgende keer 2 gaatjes korter doen, maar springen op een dressuurzadel zit erg beroerd, ik spreek uit ervaring Haha! Op deze manier kukel je nogal naar voren waardoor je het paard uit balans brengt en het zit zelf ook niet lekker.

Ik heb zelf ook de ORUN gedaan, en heb er erg veel plezier aan gehad Ja Mijn paard was toendertijd 22 en heeft het ook fluitend doorstaan, en het is echt een zegen wanneer je paard al zoveel ervaring heeft dat ze nergens van onder de indruk zijn Haha!
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 10-05-07 07:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 07:31

Leuk paardje, maar mag ik vragen waarom je met sporen rijd?
Je drukt je hakken totaal niet uit en op deze manier zit je continu je paard te porren met de sporen.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 17:39

Dee'tje Haha!
Ben benieuwd morgen met het examen, maar komt vast goed!
Dinsdag op de cursus liep ze echt heel netjes en ging het sprngen ook een stuk makkelijker met een vzh zadel ipv dressuurzadel he mieke Knipoog
En gister ging de dressuur echt heel netjes dus als dat morgen ook lukt ben ik helemaal blij Haha!
@ Silence, op de foto ziet het er idd zo uit maar irl raakt ze Dee niet steeds met haar sporen Lachen Dee is verder echt dood aan het been, wordt heel hard aan gewerkt maar zonder spoortje is het haast geen doen(voorheen in 't Z gelopen en altijd met (wiel)sporen & zweep en vanaf de Z ook met stang&trens gereden, daarna jaren bijna niets hoeven doen en nu dus weer aan het werk)

Vind dat ze er, ondanks dat ze net zo ziek is geweest, echt heel goed uitziet! maken snel nog een keer foto's mieke!

miekevGool

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-07 17:45

dankje Lachen tja zonder sporen denk ik dat ik haar niet echt over die sprong heen zou krijge, maar ik raak haar zo min mogelijk hor! Dee is beetje dood voor been,en spoortje heb ik echt nodig! Ik weet dat ik niet echt geweldig zit hier, maar dinsdag met het vzh zadel ging het idd stukken beter! Lachen Heb echt zo weinig steun aan dit zadel, en als ik de beugels een gaatje korter doe zit ik meteen met mijn knieen voor het zadel en dat rijd al helemaal niet fijn.. Boos! maar komt allemaal goed, ga zelfs een wedstrijdje proberen volgende week Lachen

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 17:46

Maar sporen zijn helaas niet om je paard vooruit te krijgen Bloos

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 17:53

in theorie inderdaad niet, maar niet alle paarden doen alles volgens het boekje Knipoog

kuit moet normaal gesproken voldoende zijn, zo niet dan ff bijtikken met de zweep
maar als je paard op beide letterlijk níets doet, dan moet je toch iets anders bedenken, alsmaar blijven schoppen/bijtikken zonder reactie is ook niets.
verder is t paard voorheen dus altijd met wieltjes+zweep+ sang&trens gereden, heel anders dan mn eigen Z paard die op een trensje en zonder spoortjes ook nog net zo goed liep

maar er wordt hard aan gewerkt en zit veel vooruitgang in!

miekevGool

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-07 17:57

ja, een tijd geleden moest ik haar ook nog steeds attent maken op mijn been, maar nu kan ik al steeds meer kuithulp geven en mijn sporen minder gebruiken als voorheen.. Eerst was het zelfs zo erg dat als ik mijn hakken ook maar uitdrukte en mezelf lang probeerde te maken ze meteen afremde.. Dus rustig drafje ging naar sukkeldraf en galop viel ze meteen uit. Daar zijn we gelukkig al vanaf, ik kan mijn hakken nu al steeds vaker uitdrukken en mezelf ook steeds meer lang maken zonder dat Dee meteen terug valt. Ik weet dat dit niet de normale manier is van rijden, maar hoe moet je anders een paard iets afleren wat ze al 15 jaar zo heeft mogen doen? Dat lukt niet in 1x, gelukkig hebben we alle geduld en dat werpt nu eindelijk zijn vruchten af Lachen

daffene

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 17:57

Ziet er goed uit, mooi paardje! Probeer alleen tijdens het springen je hakken omlaag te houden en druk te blijven houden op de stijgbeugels.

miekevGool

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-07 18:25

thanks, ja dat weet ik Lachen zijn we hard aan aan het werke! Komt uiteindelijk allemaal goed *LOL*

kiss_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 19:01

Laat die sporen maar thuis.

Leuk beesje verder.
Denk ook om je houding (zij je zelf ook al Ja )
Leuk setje,al past je rij outfit er niet bij Tong uitsteken

miekevGool

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-07 19:19

uuhm, ik rijd haar ook niet altijd met sporen, maar het is af en toe echt nodig.. Daarover genoeg commentaar, want daar veranderd zowel mijn als Renske dr mening niet over gok ik zomaar.. Het is al van vooruit schuppen met sporen, naar af en toe extra been geven met sporen gegaan, dus er is al vooruitgang.. Dit heeft gewoon tijd nodig en ik denk zelf ook nt dat ik daar veel aan fout doe aangezien ik ze niet overbodig gebruik (al lijkt dat misschien wel zo op deze foto's)
Thanks verder voor de leuke reacties:)

ElzA_NT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 21:38

Hee miekeee
Nog een x, echt gave foto's weer! ik was net die foto's van de vorige keer aant bekijke (in de winter bij de pc in hoogeloon geloof ik?) en je ziet toch echt wel veel vooruitgang Ja Haha! echt gaaf *LOL*

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 22:15

Strepsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 22:19

Wel grappig paardje hoor,
tja commentaar is al geleverd,
maar ik gok dat dit paardje rond de 18-20 is.
Wanneer horen we de real leeftijd??

Mii_X_HarrY

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 22:30

heej ziet er goed uit hoor... Knipoog
ik heb gespiekt naar der leeftijd.. srry
maar vind haar er erg goed uitzien voor zo'n dametje
top.. hopelijk doet ze het nog een paar jaar!!
en veel succes nog straks

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 22:43

Tss waarom wordt er altijd zo'n ophef over sporen gemaakt Verward
Beter iemand die ermee om kan gaan dan iemand die zonder spoor zijn paard vooruit aan het schoppen is...
ziet er goed uit Mieke Ja

0Whisper0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 22:52

Wat een leuke merrie !!
Ze ziet er egt goed uit!
Je moet alleen opletten dat je je benen niet te ver naar achtersteekt. Daardoor raak je een beetje uit balans . Misschien gaat het beter als je laarzen aanhebt( is bij mij altijd zo dat ik dan mijn benen stiller kan houden) En je zou je voeten iets meer naar binnen kunnen draaien Maar verder ziet er egt ontspannen uit!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 23:00

Ik ben er klaar voor Mieke, we zullen ze morgen is even naar een positief eindexamen helpen!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 23:13

mieke en vonneke, allebei ook veel succes morgen Ja
Laat ze maar een poepie ruiken daar Haha!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 23:44

camera gaat morgen ook mee Haha!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 07:12

@griebels: er is niks mis met sporen, maar als je je hakken zo op trekt, is het meestal zo dat het paard er continu mee geraakt word en dat is niet fijn.

Fortuna_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 07:13

Ziet er goed uit ! Knipoog

miekevGool

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-07 09:59

bedankt voor de leuke reacties! Lachen we zullen vandaag eens kijke hoe het examen gaat, ik ben er ook al helemaal klaar voor! Komt helemaal goed Lachen
Misschien heeft Renske vandaag ook wel tijd om foto's te maken (mits ze niet moet helpen met bouwen bij linda dr examen) dan komen die ook wel op bokt, is Dee in wedstrijdoutfit Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 10:03

ik ben er bijna klaar voor. Alleen dat ik zo op de fiets naar stal moet (door de regen, met me spullen) en dat ik voor Dept geen deken heb voor op de trailer :S