Moeilijke galop!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

wendjuh

Moeilijke galop!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-07 11:03

Ik heb best veel moeite om goed stil te blijven zitten op mijn paard, ze gooit zo hoog op, en naar mijn idee gaat ze super hard terwijl dat wel mee valt ze neemt ook hele korte pasjes,het zit dus echt voor geen meter Verdrietig , dat zeggen meerdere mensen die er op gezeten hebben die galop zit voor geen meter, je kan gewoon niet ontspannen blijven zitten en heb al best veel geprobeerd maar de galop is echt niet fijn, hebben hier meerdere mensen last van? ik krijg ook soms pijn in me zei in de galop, erg vervelend Verdrietig ik krijg haar ok best moeilijk ontspannen, en ooit lukt het me wel haar ontspannen te krijgen en dan zit ze wel wat beter, maar ik kan nooit is zeggen van woow wa heb ik nou lekker ontspannen gallopje gehad.
heeft iemand mischien tips of ook zo'n paard/pony die niet lekker zit in de galop?

alvast bedankt voor het lezen, en zou het fijn vinden als je een berichtje achter zou laten Knipoog

JustMe1234

Re: Moeilijke galop!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 11:31

Misschien is het een idee wat zitlessen te nemen?

wendjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-07 11:56

ja zou kunnen maar das niet vol te houden haha je zit zo niet lekker te zitten dat doet gewoon zeer

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 12:00

Het zitten zal al een stuk makkelijker zijn als je haar ruimer laat galloperen.
Misschien kan je dit gaan oefenen in je lessen. Je instructrice zal hierbij goed kunnen helpen.

wendjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-07 12:44

ja heb ik ook al geoefent om haar ruimer te laten galloperen en dat lukt ooit wel, en dan zit ze wel wat fijner maar ik kan gewoon niet fijn blijven zitten en op een ander paard wel die gallopeert veel vlakker, ik heb haar nu bijna 3 jaar en raak er gewoon niet aan gewend, maar tog bedankt voor je reactie ik ga daar zeker nog verder op oefenen.

rosjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 12:55

Sommige paarden gooien nou eenmaalhoog op. Het beste is gewoon proberen te blijven zitten en gewoon oefenen een echte tip is er denk niet echt ja hem proberen te verruimen maar dat is heir boven al gezegt. Ik zou gewoon zeggen blijven oefenen en succes!

wendjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-07 13:08

rosjo schreef:
Sommige paarden gooien nou eenmaalhoog op. Het beste is gewoon proberen te blijven zitten en gewoon oefenen een echte tip is er denk niet echt ja hem proberen te verruimen maar dat is heir boven al gezegt. Ik zou gewoon zeggen blijven oefenen en succes!

bedankt voor je reactie, ik blijf zeker oefenen, en zal het niet opgeven,maar het is wel jammer dat je niet lekker ontspannen kunt zitten Knipoog

henkb

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 13:23

Het geheim is een ontspannen paard die zijn rug geeft. Bij sommige paarden duurt het een tijd dat die heel ontspannen over de rug lopen en zich lekker bewegen. Sommigen zijn door de tijd ook zo stijf als een plank gereden en daar zit je dan ook zo op. Dan moet het paard eerst goed gereden worden voordat de galop goed wordt.

wendjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-07 13:38

ja mijn instructrice zegt ook dat ze haar rug spant in de galop, maar voordat ik ga galloperen, zorg ik er voor dat ze in de stap en draf ontspannen is en dat is ze dan ook maar in de galop is dat vaak al snel weg die ontspannenheid. bedankt voor je reactie

paardfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 16:43

hoe is haar gallop aan de longe?
is ze dan ook zo gespannen?

henkb

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 17:16

Hoe merk je dat jouw paard in stap of draf zich onstspant?

Gewoon een voorbeeld: Ik heb gisteren tijdens mijn training een ruin gereden die normaal voor de koets komt. Het paard heeft een korte hals en daar ben ik eerst 20 minuten met stap en draf mee kwijt om enige ontspanning te krijgen. Daarna veel gegaloppeerd (cavaletti) en ook een paar sprongetjes gemaakt. Pas na circa 3 kwartier rijden was het dier totaal ontspannen en ging met de snuit bijna tot op het zand bij het "teugels uit de hand kauwen laten" ... dit om aan te geven dat het ook veel tijd kan kosten om alleen maar in de ontspanningsfase te komen.

wendjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-07 17:57

paardfysio schreef:
hoe is haar gallop aan de longe?
is ze dan ook zo gespannen?

das een goeje,daar ga ik de volgende keer is op letten goede tip bedankt Knipoog

wendjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-07 18:02

henkb schreef:
Hoe merk je dat jouw paard in stap of draf zich onstspant?

Gewoon een voorbeeld: Ik heb gisteren tijdens mijn training een ruin gereden die normaal voor de koets komt. Het paard heeft een korte hals en daar ben ik eerst 20 minuten met stap en draf mee kwijt om enige ontspanning te krijgen. Daarna veel gegaloppeerd (cavaletti) en ook een paar sprongetjes gemaakt. Pas na circa 3 kwartier rijden was het dier totaal ontspannen en ging met de snuit bijna tot op het zand bij het "teugels uit de hand kauwen laten" ... dit om aan te geven dat het ook veel tijd kan kosten om alleen maar in de ontspanningsfase te komen.

ze gaat dan al ze zich helemaal ontspant gaat ze ook met haar snuit bijna in het zand en dan is ze ook echt helemaal lekker ontspannen, en in draf doet ze dat ook ik kan dan ook alle oefeningen doen met haar, maar in galop veel en veel minder en die ontspanning is dan vlug weg, het gaat al steeds wat beter maar het blijft moeilijk om lekker te blijven zitten in de gallop ik hou dat niet lang vol om met haar te galloperen dan ben ik echt bek af gewoon omdat je niet lekker zit.

wendjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-07 22:18

nog meer tips of mensen die ook moeite hebben met de galop van het paard?

elsie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 09:37

Op één van mijn lessen die ik krijg, de laatste een (internationaal) trainer van sportpaarden. Kreeg ik een simpele vraag:- Hoe weet je dat je paard ontspannen loopt?

Als je in draf goed kan doorzitten en tijdens het doorzitten je paard ook nageeflijk blijft. Dan pas is zijn rug ontspannen en zijn de spieren los en goed genoeg opgewarmd.

Hoe meer je paard gegynastiseerd wordt hoe losser de spieren worden en krijg je een soepel paard, waar ook alle gangen dus makkelijk zijn door te zitten. Maar eerst ontspanning. Zo kan je paard over de rug gaan lopen, zijn achterhand beter onderzetten en staat dan ook beter aan de hulpen.