Foto's n.a.v topic (krijg haar niet actief)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Lola_

Foto's n.a.v topic (krijg haar niet actief)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-07 19:44

Hierbij nav het topic: viewtopic.php?f=8&t=768330&hilit=
De foto's. Hoop dat jullie goede tips hebben. (lees het andere topic even door voordat je commentaar geeft Vork )

Mijn eigen commentaar:
Benen niet zo optrekken,, beugels miss gaatje langer.
En die handen niet zo breed,, Verder kijk ik af en toe wel naar de grond.

Hier Gets van voor aanzicht
Afbeelding

Stukje veruimen, helaas hoofdje er een beetje uitgedrukt.
Afbeelding

Afbeelding

Hoezo mijn handen breed.. Bloos
Afbeelding

Beetje wazige foto, maar hier loopt ze wel lekker. (GELD,GELD overal op de grond)
Afbeelding

Afbeelding

Hoezo door de plas hihi (fotograaf helemaal nat) Tong uitsteken
Afbeelding

Vraag me niet wat ik hier aanwijs Heb geen idee Haha.. Clown
Afbeelding

Afbeelding
Dat was het,, ben benieuwd..

Ps: schrok zelf wel beetje van de foto's want het ziet er van boven af spectaculairder uit dan zo op de foto Bloos

_Lola_

Re: Foto's n.a.v topic (krijg haar niet actief)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-07 19:55

BTW Het regende kei hard, dus rare gezichten neem mij niet kwalijk Knipoog ben speciaal voor bokt gaan rijden.

En als iemand weet hoe ik filmpjes erop zet,, heb ik die ook nog. Lachen

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 20:01

Filmpjes kun je oploaden bij youtube, zippyvideos of een dergelijke site. Commentaar zal ik niet geven, sorry, maar ik ben zelf niet zo'n ster in dressuur Bloos Verder wel een leuk paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 20:05

Ik heb de indruk dat je je paard een beetje in de weg zit. Je zadel ligt erg ver naar voren, en je zit is wat aan de passieve kant. Beetje 'looiig' als je voelt wat ik bedoel met die term.

Blijf superconsequent met je hulpen; drijven is reactie. Zo niet, *tik* achter je been. Maar bij deze reactie niet meteen weer tactmatig mee gaan drijven he, laat je been netjes afhangen! Vooral op de foto's 2, 3 en 5 zie je dat je je knie optrekt. Laat maar zakken, het helpt je absoluut niet.
Goed op je handen letten, je binnenhand heeft de neiging om terug te gaan werken. Dat brede zitten vind ik op zich niet erg, mits het paard de hand fijn voorwaarts/neerwaarts volgt. Voor de rest van het werk hand gewoon netjes op de plaats houden, heb je ook minder kans dat je per ongeluk tegenwerkt.

Met wat consequent rijden en wat conditie terugopbouwen, komt het vast helemaal goed met jullie.
Succes!

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-07 20:49

ok daar heb ik zeker wat aan Lachen
En zal eens kijken of hetzadel wat naar achter kan dat de schoft wat vrijer komt te liggen..

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 20:57

_Lola_ schreef:
Ps: schrok zelf wel beetje van de foto's want het ziet er van boven af spectaculairder uit dan zo op de foto Bloos

En dat is precies het probleem denk ik. Als jij denkt dat ze aardig aan het lopen is, gebeurt er nog veel te weinig ( ik ken het probleem, heb er zelf ook last van ). In je andere topic zeg je dat je paard te verzameld gaat, maar dat zie ik hier nergens. Bij verzameling moet het achterbeen vanuit de sprong buigen en ondertreden, maar dat gebeurt hier niet. Ze zakt ook niet van achteren en komt niet vanuit de schoft omhoog. Ze is niet door het lijf en los in de rug. Als jij met je binnenhand stuurt ( en dat doe je op verschillende foto's) kan het binnenachterbeen nooit goed ondertreden. Let er op dat je met je zit stuurt, aan gevuld met je been en hand. Als het paard Z is geweest moet ze dat toch snappen Knipoog
Je zadel ligt idd wat raar, veel te ver naar voren. Dat kan behoorlijk in de weg zitten. Houd je handen voor je , en niet zo breed. Nageven moet vanuit achter komen, niet omdat je er aan de voorkant aan zit. Werk eerst aan het actieve, vlotte voorwaarts gaan en van daar uit naar het nageven. Veel succes!

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 20:58

Heb beide topics even gelezen..foto's bekeken..

Klem je ook? met je zit/met je benen?
Want daar zou ze ook op kunnen afremmen..?

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 20:59

Dat zou inderdaad ook een reden kunnen zijn. Ik zie dat je op verschillende foto's je knie optrekt, dat gaat bijna altijd gepaard met een klemmend bovenbeen. Dit in combinatie met de ligging van het zadel, werkt natuurlijk heel erg remmend.

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 21:04

is aan de ene kant wel begrijpelijk.. Ach gut
TS doet alle moeite om haar paard aan de loop te houden..

Maar benen moet imo 'los' zijn..tenminste ontspannen..Kan het niet zo goed uitleggen Bloos
kuit alleen eraan als je wat wil..
buiging/voorwaarts oid.

En idd actie..reactie..
En voor idd ook consequent..ten alle tijde..

Daarom houd ik zo van zelf een jong paard opleiden...die kan je lekker vlot aan je been houden..heerlijk Haha!
Maar daar heb je nu niks aan..nu moet je de schade herstellen..en dat is een (relatief) langer proces,, Succes ermee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 21:13

Ik sluit me overigens ook bij Erleyne aan; dit paard is absoluut niet 'te verzameld'. Die term vind ik overigens zowiezo niet bestaan. Je paard is niet voorwaarts. Dat is iets heel anders dan verzameld.
Eerst goed aan het voorwaartse (en ik denk ook conditie, klopt dat?) werken, de rest komt later.

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-07 22:44

Nee, maar daarom zeg ik ook duiidelijk dat ikzelf schrok van de foto's. Het voelt echt alsof ze alles onder brengt, en dat ze mooi berg opwaarts loopt..

Mooie confrontatie dit Lachen is zeer leerzaam..

Klemmen met mijn benen, denk het wel omdat ik zo probeer haar voorwaarts te houden,, met de jonge paarden heb ik hier nog nooit problemen mee gehad..