Hier dan het wedstrijd verslagje.....
Ik en Gab hadden afgelopen zondag dus dressuur wedstrijd. Ik was vorig jaar alleen maar clubwedstrijden gestard, maar nu starte ik dus de eerste keer een officiele wedstrijd in Noorwegen.
Helaas was er maar 1 LB proef beschikbaar, dus zat een 2e proef er helaas niet in. Aan 1 kant wel goed omdat Gab de hele winter stil heeft gelegen wat dressuur betreft. (heb wel getraind natuurlijk)
Maargoed ik zou om 10 over half 1 starten en reed een uur van tevoren in. Het weer was echt supper. Dat zat dus al weer mee. Alleen de verschrikkelijke muggen! Grrrr Gab liep de hele tijd met zijn kop te schudden. Zelfs de vliegenmelk hielp niet
Er zouden 5 starts zijn in mijn klasse maar het waren er uiteindelijk 3 geworden. Ik was de laatste start.
Onze procenten waren 63,103 procent. En goed voor een gedeelde tweede plaats. Het grappige was nog wel dat de winnaar van onze groep 63,443% had! Haha alle 3 hadden we dus gewonnen. Echt op zijn reet af had in net de eerste plek niet te pakken.
Ik moet zeggen dat ik niet verwacht had zoveel punten te scoren. De proef vond ik nogal afgeraffeld en slordig gereden. Na ja kun je na gaan.......Gelukkig vond de jury het goed genoeg.
En ik ben blij met mijn procenten want onze LB proef van vorig jaar augustus was goed voor 58,445 %. Vooruitgang is dus zeker geboekt. Ik had nu een dikke 7 en een 6-je voor de keertwendingen om de voorhand, die voorheen voor een 5 goed waren. Alleen de gestrekte stap is zó slecht. En de gallop is nog wat ongecontroleerd...verder alleen 2X een 5. Voor de rets veel 7-ens en 6-en. Netjes toch?
16 Mei gaan we naar Stårum. Dan rijden we weer dezelfde proef maar dan 2 keer. Na ja je moet dan wel even 2 uur rijden om op plaats van bestemming te komen
Maar het is vast de moeite waard!De concurrentie wordt nu sterker en op Stårum is het zeker knokken.
Ik weet nu waar ik aan moet werken dus we gaan er weer voor!
Hier de foto's van het inrijden:
1)
2)
3)
4)
5)
6)
7)
8)
Oh je mijn tenen hé? Dat komt uit mijn rug vandaan. Lees in mijn proefiel de oorzaak
Nu je hier toch bent laat dan ff een berichtje achter?
filmje van de proef volgt!