4-jarige Gribaldi x Ferro @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kaatie

4-jarige Gribaldi x Ferro @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-07 09:00

Tijd om Wallstreet op de gevoelige plaat vast te leggen, dachten we zo. Dit is 'm in de training van vorige week.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Mama mia! Paparazzi! Clown

Afbeelding

Afbeelding

Opbouwende kritiek is meer dan welkom, maar hou het netjes Lachen

milou123

Re: 4-jarige Gribaldi x Ferro @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 09:02

Ziet er netjes uit hoor. Lachen
suc6 verder!

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 09:03

Ziet der goed uit !

Maar probeer je benen iets naar achter leggen zodat je in een lijn zit ...

Novice

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 09:03

Leuk diertje!
Probeer nog iets meer het neusje eruit te rijden Pling
sucses ermee

nico1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 09:05

dat ziet er goed uit!!!! leuk om een gribaldi aan het werk te zien, ik heb zelf ook een 4-jarige gribaldi Haha!
succes met je grib!!! start je hem ook al officieel?

nexthorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 09:07

vind het een mooi dier, mooi beenwerk!
ook een mooie combi! Probeer alleen je onderbenen nog wat verder terug te lggen, dan zit je nog rechter en ziet het er voor het plaatje nog mooier uit Knipoog
Ik zou hem persoonlijk nog wat lager ingesteld willen zien, omdat het pas een 4-jarige is. ik zou hem dus nog wat meer door de hals willen zien, maar dat is ook persoonlijke voorkeur Knipoog
ik vind dat je hem al netjes aan het lopen hebt!

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 09:09

ik zou hem als 4-jarige losser en lager rijden maar das mijn keuze Knipoog

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 09:11

Lekker beesie. Ja

Ziet er goed uit.

kaprice

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 09:12

wat een knapperd! je zit er ook netjes op vind ik Knipoog

jv123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 09:14

Prachtig paard, leuke afstamming ook.
Het is al gezegd maar idd voor een 4 jarige is hij wat mij betreft al iets te veel opgericht. Misschien zijn je losrijdmomenten niet vastgelegd en rijd je al zo maar bedenk dat je zo'n jong paard al zijn spieren, botten en pezen sterk moet maken voor het latere werk. Ontspannen, lengte over de rug en hals en laag (vooral beginnen) is een goeie basis. Vanaf daar kun je altijd omhoog. Paard lijkt me actief genoeg en je zit netjes!

Kaatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-07 09:41

Wauw, wat een reacties al Lachen

nico1982 schreef:
dat ziet er goed uit!!!! leuk om een gribaldi aan het werk te zien, ik heb zelf ook een 4-jarige gribaldi Haha!

Nee, ik start hem nog niet. We werken nu alleen maar aan de basis, eens die wat beter zit, gaat hij mee op wedstrijd. Ik hoop hem tegen het einde van de zomer toch een keertje gestart te hebben.

nexthorse schreef:
vind het een mooi dier, mooi beenwerk!
ook een mooie combi! Probeer alleen je onderbenen nog wat verder terug te lggen, dan zit je nog rechter en ziet het er voor het plaatje nog mooier uit Knipoog
Ik zou hem persoonlijk nog wat lager ingesteld willen zien, omdat het pas een 4-jarige is. ik zou hem dus nog wat meer door de hals willen zien, maar dat is ook persoonlijke voorkeur Knipoog
ik vind dat je hem al netjes aan het lopen hebt!

Dankjewel Lachen Jah, mijn onderbenen... Het is een pijnpunt voor mij. Ik ben al een tijdje op zoek naar een ander zadel met meer kniewrong, omdat ik op mijn huidige zadel daar geen steun heb en dus makkelijk naar voor schuif zeg maar. Ik probeer erop te letten, maar met zo'n jong beest heb je ook zoveel andere dingen aan je hoofd Knipoog

Dancie schreef:
ik zou hem als 4-jarige losser en lager rijden maar das mijn keuze Knipoog
jv123 schreef:
Prachtig paard, leuke afstamming ook.
Het is al gezegd maar idd voor een 4 jarige is hij wat mij betreft al iets te veel opgericht. Misschien zijn je losrijdmomenten niet vastgelegd en rijd je al zo maar bedenk dat je zo'n jong paard al zijn spieren, botten en pezen sterk moet maken voor het latere werk. Ontspannen, lengte over de rug en hals en laag (vooral beginnen) is een goeie basis. Vanaf daar kun je altijd omhoog. Paard lijkt me actief genoeg en je zit netjes!

Hij loopt inderdaad wat te opgericht, dat ben ik met je eens. We werken hard aan het volgen van de hand naar beneden, maar Rome is ook niet op een dag gebouwd. Ik ben blij dat hij het uit zichzelf aanbiedt, dus dat komt met wat meer training wel in orde. Onder meer hierom starten we hem nog niet, de basis moet nog meer bevestigd worden.

Dankje voor de leuke reacties Lachen

Kaatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-07 12:26

nico1982 schreef:

Start jij je Gribaldi al? Hoe ging dat voor de eerste keer? Een beetje spannend is het natuurlijk toch wel Lachen

Iemand nog reacties/tips? Alles is welkom Lachen

nico1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 08:32

de eerste wedstrijd was natuurlijk het spannendst, toen ik erop ging zitten moest ik het gedeelte losstappen overslaan Lachen, hij vond het allemaal zo spannend... met wat draven en galopperen was de eerste spanning er gauw af en kreeg ik mijn paard weer meer onder controle!!!
ik neem mijn gribaldi dit jaar niet zo vaak mee op wedstrijd, want hij is nog zo jong, maar ik probeer hem wel regelmatig op vreemd terrein te rijden (dan spreek ik buitenritjes af met paardenvrienden, waar ik dan met de trailer heen ga *LOL*

BasiNami

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 09:30

Wat een ontzettend mooi dier!
Vind het rijden er ook al erg goed uitzien, erg ontspannen en lekker voorwaarts.
Veel succes nog, gaat vast helemaal goedkomen Lachen

talented

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 10:03

Op foto 3 en 4 heeft ie wel een écht Gribaldi achterbeenje Nagelbijten / Gniffelen
Paard ziet er verder wel fijn uit, mooi in conditie!!

Kaatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-07 21:49

Het topic leeft nog Knipoog

talented schreef:
Op foto 3 en 4 heeft ie wel een écht Gribaldi achterbeenje Nagelbijten / Gniffelen
Paard ziet er verder wel fijn uit, mooi in conditie!!

Tsjah...soms... Koe
Clown

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 23:20

aansprekend dier zeg!! erg mooi!! ik las dat je bezig was met het volgen van de hand? dat is inderdaad erg goed, hij loopt net wat te hoog, hopelijk lukt je dat binnekort! succes!!

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 23:22

Ik weet niet wat het is, maar je paard loopt onwijs sierlijk, heel erg mooi!

Nathiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 07:44

wat een mooi paardje heb je Lachen
vind dat hij al heel mooi loopt voor een 4-jarige...

jenga_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 07:54

Ziet er goed uit voor zo'n jonkie!
Hij is volgens mij nog een beetje kijkerig, maar als je daar rustig mee omgaat en je daar niet zoveel van aantrekt, gaat dat wel over.
Voor alle jonge paarden pleit ik zeker voor rustige opbouw ter voorkoming van pees en botproblemen.

Leanaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 09:06

Ziet er super nettjes uit!
Kan er geen commentaar op geven hoor, wouwiee! Lachen
Echt een heel mooi paard.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 09:13

Ik zie er inderdaad ook het beroemde gribaldi achterbeentje in. Knap koppie zit erop. Ik heb ook een tijdje een gribaldixferro gereden, die was alleen een stuk grover gebouwd.

Kaatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-07 10:06

Dankje voor de leuke reacties allemaal Lachen

jenga_8 schreef:
Ziet er goed uit voor zo'n jonkie!
Hij is volgens mij nog een beetje kijkerig, maar als je daar rustig mee omgaat en je daar niet zoveel van aantrekt, gaat dat wel over.
Voor alle jonge paarden pleit ik zeker voor rustige opbouw ter voorkoming van pees en botproblemen.

Inderdaad, hij is wat kijkerig. Naarmate we meer kilometers maken, wordt het wel veel beter. Dat is toch een stukje vertrouwen dat je in elkaar moet hebben, dat moet een beetje groeien.

Tulandro schreef:
Ik zie er inderdaad ook het beroemde gribaldi achterbeentje in. Knap koppie zit erop. Ik heb ook een tijdje een gribaldixferro gereden, die was alleen een stuk grover gebouwd.

Wat leuk dat jij ook een Gribaldi x Ferro gereden hebt. Ze lopen natuurlijk wel dik gezaaid ook Clown Maar ja, als je ze daarvoor moet laten staan... Knipoog

Kaatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-07 16:40

nico1982 schreef:
de eerste wedstrijd was natuurlijk het spannendst, toen ik erop ging zitten moest ik het gedeelte losstappen overslaan Lachen, hij vond het allemaal zo spannend... met wat draven en galopperen was de eerste spanning er gauw af en kreeg ik mijn paard weer meer onder controle!!!
ik neem mijn gribaldi dit jaar niet zo vaak mee op wedstrijd, want hij is nog zo jong, maar ik probeer hem wel regelmatig op vreemd terrein te rijden (dan spreek ik buitenritjes af met paardenvrienden, waar ik dan met de trailer heen ga *LOL*

Ik kan het me al helemaal voorstellen Lachen Die spanning moet er toch naar voren af. Gelukkig had je nadien meer controle. Dat is toch wel handig op zo'n groot wedstrijdterrein Clown
Ik ben benieuwd wat de eerste wedstrijd met Wallstreet brengt. Wij gaan ook regelmatig op ander terrein trainen, dat helpt zeker met zulke jonge paarden. Buitenritjes waag ik me nog niet aan. Ben mijn eigen leven nog niet moe... Lachen