Soms erg tegen de hand.... HELP!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

WiskyBokjes

Soms erg tegen de hand.... HELP!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-07 16:18

Heej Beste Bokkers Haha!

Ik rij nu wedstrijde enzo, maar mijn pony is soms ERG tegen de hand.
als ik haar doorvraag en ze wil niet gaat ze met hoofd omhoog lopen en dan
gaat ze als hackney lopen, ik kan dan niks meer doen.
Op wedstrijd ook weet ze dat ik ga doorzitte meteen kop omhoog harder lopen, en dan
staat er op mijn coupn : erg tegen de hand.
Wat kan ik nu et beste doen?

Kuss Marije

Flippertje

Re: Soms erg tegen de hand.... HELP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 16:54

Is je pony lichamelijk in orde? Mijn pony vertoonde ongeveer dezelfde kuren als die van jou, hij bleek wat problemen te hebben in zn rug, en is na een behandeling van de ostheopaat weer veel fijner te rijden.

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-07 17:24

Zover ik weet is ze gezond, maar ik ga nu niet vrage naar de dierenarts, thuis paar problemen.
Maar voor mij eheft iemand anders er op gereden en die deed crose hard in de mond zijn enz. dus ze meot de rust weer terug vinden Knipoog

missjustices

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 18:22

ik moet ook zeggen ik zou er een tandarts of iemand die de rug controleert (zelf kun je het voor een gedeelte controleren door te kijken of ze netjes in tact loopt en nite onregelmatig en en met je vinger over de ruggegraat en enige druk zetten als ie z'n rug intrekt dan is er echt was mis met haar rug..
zolang je er verder geen dierenarts of wat kan bijhalen geef ik je toch de tip..
ga je paard niet in de krul trekken en doe eventueel als mogelijk een onderlegger onder het zadel..
want zolang je niet zeker weet of het dier lichamelijk iets mankeert zou het natuurlijk erg vervelend zijn als je hem dwing in een pijnelijke houding...

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-07 19:23

Ja ik zal er naar kijken!
bedankt voor de tips!
Maar ze gaat nu zelf ook wel beetje in de krul lopen dus neem ik aan dat et niet zo pijn doet snapje.

Lisanne_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 20:27

Misschien helpt het om je handen door te sluiten als ze tegen de hand komt.
Als dat niet helpt kun je ook nog wanneer ze zich sterk maakt en tegen de hand komt je teugels vrij strak nemen, zodat ze weet dat als ze op een plek loopt wat jij dat niet wil, het geen fijn gevoel is. Als je daar consequent mee bent snapt ze vanzelf dat ze beter netjes aan de teugel kan blijven. ( je moet natuurlijk niet hard gaan trekken, het moet wel duidelijk voor d'r zijn, maar dat kan ook met minder druk)

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 10:10

waar woon je ergens in brabant?
heb je goed les?
kan zo wel een hoop dingen opnoemen die kunnen helpen, maar irl is dat vaak een stuk makkelijker en beter

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-07 10:14

Ik heb wel goed les, gediplomeerd enzo.
Over waar ik woon in Brabant PB ik wel ff Knipoog

RoyalMemory

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 10:16

Probeer zo min mogelijk op je handen te rijden maar vooral met je zit en je benen. Ik zou zeker geen tegendruk geven als ze het bit oppakt; soms 'vragen' ze daarom en ben jij bezig met wat je niet wilt; gewoon doorgaan met rijden, dan wordt ze vanzelf weer ontspannen. Ze heeft dan namelijk niks om tegenin te gaan.

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-07 17:35

Heee!! Lachen
iK ben vandaag naar haar toe gweest, en toen ik op haar rug drukte bij ruggengraat , werd ze wel boos om Boos!
Maar toen ging ik rijde en toen leip ze mooi en netjes afgeboge, ben toen ook begonne met laag rijde en steeds verder omhoog werke Knipoog