Christa @ work (eerste keer @ bokt).

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Equidea

Christa @ work (eerste keer @ bokt).

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-07 00:53

Nouja eerste keer niet helemaal, heb van de week al een foto geplaatst van haar vreemde huppelgangetje Vork

even vooraf:
-hou er aub rekening mee dat ik aan mijn linkerenkel vorig jaar een blessure heb opgelopen (enkelbanden flink gescheurt) en hier nog steeds last van heb en pijn als ik teveel van die enkel vraag (ik mag ook van de huisarts niet veel rennen) , hierdoor let ik ook niet echt op mijn andere enkel (ben ik wel mee bezig, alleen brengt dit me snel in onbalans).
Vandaar dat ik mijn hakken niet netjes uitdruk.
-Ik heb al een halfjaar geen les gehad vanwege omstandigheden, stal/spullen in brand, nieuwe weide en aangezien we alle spullen terug moesten kopen hadden we ook even het geld niet.

paardrijbroek zat in de was en laarzen stinken naar zweet dus die wil ik laten drogen.

De foto's:

Warmlopen (cap was er even bij ingeschoten later wel netjes opgezet) :
Afbeelding

Teugels erbij gepakt:
Afbeelding

Hand veranderen:
Afbeelding

Bocht door, andere camera + cap opgedaan (ben al een hele tijd bezig om haar beter te laten buigen, tips zijn welkom):
Afbeelding

Dit vind ik nou een hele mooie foto:
Afbeelding

vind mijn hoofd lachwekkend nogal lachwekkend hier:
Afbeelding

Volte:
Afbeelding

Hier vind ik haar wat te diep lopen:
Afbeelding

Ook een 17 jarige pony wil nog wel eens vreselijk schrikken van de huisbakkabouter:
Afbeelding

Daarna met een kloppend hart in mijn keel nog een stukje gegaloppeert:
Afbeelding

Miscomminucatie, paard wilde links, ik wilde rechts:
Afbeelding

Toen lekker even uitgestapt, maar daarvoor nog even de fotograaf gedwongen erop te rijden (z'n kerel met macho praatjes over paarden, maar na oog in oog gestaan te hebben met een hevig kwijlende stijgerende spirit zijn die plots verdwenen Vork )

Afbeelding

Als je commentaar geeft of tips of kritiek, doe dit dan aub aardig en onderbouwend en kijk aub of het al gezegt is, ik heb niet veel zin om met een rotgevoel naar bed te gaan vanavond. (ik ben namelijk niet z'n ruige doorwinterde bokker die zich nergens wat van aantrekt).

Equidea

Re: Christa @ work (eerste keer @ bokt).

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-07 19:22

Ik weet niet of je mag uppen? Sorry als dit niet mag!
Staat het misschien niet goed ofzo dat niemand reageert? (ik ben niet geweldig bekend nog met bokt).

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 19:49

Ziet er best netjes uit (alleen je voeten maar dat geef je zelf al aan Knipoog) Leuk paardje ook, alleen jammer dat de foto's niet zo'n goede kwaliteit hebben..

Leoonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 19:51

laartjuh schreef:
Staat het misschien niet goed ofzo dat niemand reageert? (ik ben niet geweldig bekend nog met bokt).

hahah, niet geweldig bekent?
aangezien je berichten :X

waarom rijd je eigenlijk met spijkerbroek?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 19:53

Hoe lang heb je die pony al?
Weet je ook wat meer van haar verleden?

naugthytjhu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 19:55

Leuk beesie hoor,kan geloof ik ook aardig leuk lopen! Veel succes er verder mee.

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-07 19:58

Pollewoppy schreef:
Hoe lang heb je die pony al?
Weet je ook wat meer van haar verleden?

Nee tot ongeveer 5 jaar terug weet ik haar verleden verder niet helaas.
Ik heb haar nu 3 jaar en daarvoor heeft het zusje mijn instructrice (karin smit) haar 2 jaar gehad.

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-07 19:59

Leoonie schreef:
laartjuh schreef:

hahah, niet geweldig bekent?
aangezien je berichten :X

waarom rijd je eigenlijk met spijkerbroek?

Die zijn ongeveer van 2 jaar terug, ik ben een hele tijd niet op bokt geweest en in die tijd is er veel veranderd, ik rijd met spijkerbroek omdat mijn enigste paardrijbroek in de was zat en die ondertussen geloof ik ook wel aan vervanging toe is dus ga binnenkort ook even een nieuwe kopen.

saaraah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 20:16

Ziet er best leuk uit, maar ze mag nog wel mat meer van achter erbij. Als je probeert om je been zo lang mogelijk te maken (maar dat het geen pijn doet) kan je makkelijker op je kont blijven zitten, krijgt je pony meer ruimte van voren.
Je kan je pony meer op de achterhand en dus minder op de voorhand krijgen door veel overgangen te rijden; heel langzaam te draven maar wel actief, dat krijg je door van voor tegen te houden en van achter te drijven; schijnovergangen te rijden van bvb draf naar stap, dit doe je door halve ophoudingen te geven, als je voelt dat de pony terugkomt naar stap geef je na en je drukt je benen aan; ook een een goede oefening is om vier passen heel langzaam te draven, dan weer vier passen naar voren, daarmee krijg je hem ook van achter sterker.

Amrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 20:21

Leuk een naamgenoot:)
Verder ga ik met het commentaar van de andere mee.

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-07 20:34

saaraah schreef:
Ziet er best leuk uit, maar ze mag nog wel mat meer van achter erbij. Als je probeert om je been zo lang mogelijk te maken (maar dat het geen pijn doet) kan je makkelijker op je kont blijven zitten, krijgt je pony meer ruimte van voren.
Je kan je pony meer op de achterhand en dus minder op de voorhand krijgen door veel overgangen te rijden; heel langzaam te draven maar wel actief, dat krijg je door van voor tegen te houden en van achter te drijven; schijnovergangen te rijden van bvb draf naar stap, dit doe je door halve ophoudingen te geven, als je voelt dat de pony terugkomt naar stap geef je na en je drukt je benen aan; ook een een goede oefening is om vier passen heel langzaam te draven, dan weer vier passen naar voren, daarmee krijg je hem ook van achter sterker.

Bedankt! dat ga ik doen, ik ben heel erg bezig met mijn benen maar het is gewoon moeilijk, vooral na het rijden merk ik het vaak pas dat het pijn doet maar ben er wel mee bezig, nu ziet het er gewoon echt nergens naar uit.

saaraah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 13:37

laartjuh schreef:
saaraah schreef:

Bedankt! dat ga ik doen, ik ben heel erg bezig met mijn benen maar het is gewoon moeilijk, vooral na het rijden merk ik het vaak pas dat het pijn doet maar ben er wel mee bezig, nu ziet het er gewoon echt nergens naar uit.

Je moet gewoon veel oefenen, en proberen er op te letten. Je kunt ook telkens kleine stukjes doen en dan die kleine stukjes uitbreiden Lachen