Lotus ( v. Faram ) @ work in de enge bak!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zesiram

Lotus ( v. Faram ) @ work in de enge bak!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-07 22:18

Op onze stal hebben we een binnenbak en 2 buitenbakken. De ene buitenbak ligt midden tussen de weilanden, en is perfect te doen met een wat angstig paard. Maar de andere bak Lips are sealed Die is omringd met struiken en bomen, waar steeds katten en vogels uit komen zetten. Daarachter ligt de provinciale weg, dus de paarden horen de auto's wel, maar zien ze niet. En het hek is ook nog zo laag dat ze er met 1 stap buiten staan. Met angsthaas Lotus heb ik die bak dan ook 2 jaar vermeden, maar omdat we binnenkort een proefje moeten rijden daar, moesten we er toch aan geloven.
Lotus was wel braaf, maar helaas kreeg ik hem niet zo fijn aan het lopen als een paar dagen geleden in deze bak. Het spelletje tussen ontspanning en aanspanning moet daarvoor nog wat fijner worden afgestemd ( en ik moet er wat beter op gaan zitten, dat scheelt ook al de helft ). We zijn nu 1 x B gestart met in beide proeven nipt een winstpunt.
Wat een prutsmuts, hier de foto's:

Afbeelding
Even halthouden om naar de levensgevaarlijke fotograaf te kijken Haha!

Afbeelding
Lang, laag en los, om even warm te worden. Hij loopt te diep naar mijn zin, maar is in ieder geval actief.

Afbeelding
De andere kant kunnen we ook op ( foei binnenhand Boos! )

Afbeelding
Geen idee wat ik hier aan het doen was, mijn benen liggen wel erg apart??

Afbeelding
Lotus sloft lekker verder met zijn achterhand op half zeven Bloos

Afbeelding
Wat meer opgepakt, maar hij blijft achter de LL.

Afbeelding
Valt weer uit elkaar en klettert op de voorhand.....

Afbeelding
Zelfde probleem, nu krult hij zich ook nog op

Afbeelding
En dit is helemaal een dramatisch galopmoment natuurlijk

Afbeelding
En nog even uitstappen, meteen weer flink begrenzen nu hij weer tijd heeft om van de fotograaf te schrikken Haha!

Afbeelding
Zijn mooie koppie, inlc. ingekorte voorpluk

Afbeelding
En waar wij naar keken kun je zien op: Zion!

Sita_

Re: Lotus ( v. Faram ) @ work in de enge bak!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 22:26

Whaaaa.. Zijn plukkie is weg!!! Bloos!
Mooie foto's Erleyne.. Je commentaar weet je zelf..

Ilona_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 22:27

vind het een mooi paard om te zien en er zijn misschien dingen waar je aan kunt werken maar je bent wel erg streng tegen jezelf..geniet toch lekker van je mooie paardje Haha!

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 22:43

Ik mis z'n voor pluk Verdrietig Nu lijkt z'n hoofd veel groter Clown
Het lijkt me niet het makkelijkste paard om te rijden, maar vind dat je er goed mee op weg bent Lachen

Heranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 07:26

Ik vind Lotus wel wat hebben!
Lijk mij ook inderdaad geen makkelijk paard,
maar ziet er niet verkeerd uit, ga zo door Ja

uverla05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 07:34

Leuk paardje !!aparte manen en staart zeg !!

fliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 07:37

Jullie staan er knap op hoor! natuurlijk altijd puntjes te verbeteren, maar daar rijd je dan ook paard voor toch?

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 07:38

Leuk paard.
Henden rechtop houden en op foto 3 en 8 je ellebogen niet zo gestrekt houden. Ziet er verder goed uit hoor Lachen

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 09:44

Héé Lotus heeft eigenlijk best een leuk koppie. Ja Ik vind hem met manen los leuker dan gevlochten. Bloos!
Ziet er netjes uit hoor, heb eigenlijk niet echt commentaar. Hij lijkt af en toe wat op de voorhand te vallen, maar verder is het erg netjes. Ja

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 10:57

Hihi, die voorpluk, gelukkig is hij er niet helemaal af Haha!

Op de 1e foto waar jij hem te diep vind vind ik hem juist heerlijk door z'n lijf lopen, kijk naar die bovenlijn daar. Ja Om zo los te draven is dit prima.
Juist op de foto's die daarna komen zou hij meer naar boven mogen komen, en neusje er uit. Niet langer denk ik, want dan valt hij uit elkaar.
Geen idee of hij ook iets te licht is in de aanleuning, omdat je ook zei dat hij wat opkrult. Nodig hem uit om wat meer de neus er uit te willen 'drukken' en dus wat meer aanleuning te nemen. Door genoeg impuls op te wekken vanuit je been loopt hij waarschijnlijk wat meer tegen je hand aan.

Hij lijkt me absoluut niet makkelijk te rijden...

Oh, en je zit nog steeds een beetje scheef Knipoog

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 11:28

Wat een geweldig gaaf paard om te zien! Haha! Helemaal mijn type!
Het rijden ziet er netjes uit hoor. Je moet niet te streng zijn voor jezelf! Knipoog

netam12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 11:37

Wat een leuk paard zeg, het komt vast wel goed met rijden het is in het begin even wennen maar vind het er nog niet verkeert uit zien hoor ondanks dat hij wel wat te diep loop .

gertjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 12:43

Lotus is leuk Haha!!
Het is vast een lastig paardje om te rijden, maar het ziet er goed uit hoor!
De voorpluk vind ik meevallen, het ziet er best natuurlijk uit zo!

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-07 19:12

Haha, ja zijn voorpluk is gelukkig niet helemaal weg!
Je hebt gelijk hoor Kelly, maar als er één ding lastig is bij dit paard is het de neus er uit rijden. Ik heb nog steeds geen goede manier gevonden omdat te doen. IK ben allang blij dat ik een beetje aanleuning heb, zonder gehang. Maar ik weet waar ik aan moet werken ( en ja ik zit scheef Bloos ).

Lotje85

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 22:56

Ok volgens mij is hij echt lastig om te rijden... Hoe is hij op het been? Snel en vlijtig? Rijd je veel overgangen en tempowisselingen? Zijn die ook echt knallend? Terug rijden is net zo belangrijk als wegrijden trouwens. Gewoon, 1, 2, 3 en dan zitten we in een actieve arbeidsstap.
Ik vind wel dat je je teugels nog wat korter mag nemen en hem meer naar je handen toe moet rijden. Het gaat voor mijn oog gewoon nog wat te braafjes. Ik heb ook niet het idee dat ik naar een lekkere arbeisdraf zit te kijken. Durf te rijden he! Arbeidsdraf ligt qua tempo hoger dan je denkt. Het gaat wel om de iets meer oprichting en het bij mekaar gereden zijn. Als hij zo gaat duiken met zijn hoofd, geef dan duidelijk een 'rukje' met je handen even naar je toe en geef tegelijkertijd een ophouding met je zit. Dit is heel subtiel en kort, want je wil niet dat hij je hand gaat vastpakken en daar alsnog op gaat hangen. Maar geef absoluut niet mee met je handen als hij gaat duiken, want dat doe je nu wel. Je beloont hem dus eigenlijk voor het duiken! Hij komt gewoon finaal op de voorhand en je laat het nog gebeuren ook. Int begin zul je dit misschien in het oneindige moeten herhalen, maar op den duur weet hij ook wel waar hij beter kan blijven lopen dan elke keer op zijn plek gezet te worden. Blijf daarin echt heel consequent. Je binnenhand vind ik trouwens ook teveel aanwezig. Teveel inwerking met de binnenhand zorgt er juist voor dat hij op de voorhand komt, omdat het binnenachterbeen dan niet onder kan komen. Ik zie ook geen binnenachterbeen waarvan ik onder de indruk ben.
Kortom meer rijden, teugels korter, minder binnenhand, meer overgangen, meer tempowisselingen. Maak het hem maar moeilijk!

(dit bedoel ik niet als persoonlijk commentaar he, ik probeer mee te denken Lachen )

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-07 07:34

Je hebt helemaal gelijk, Charlot en zo rijd ik hem ook precies Knipoog Wat je hier ziet is wel een vlotte arbeidsdraf die tactmatig is en waarin hij over de rug en door het lijf beweegt. HIj is nog veel te veel op de voorhand, dat ben ik met je eens, maar hij laat zijn lijf wel los. Van hieruit moet ik verder gaan werken, en dat ben ik ook aan het doen. Het probleem bij Lotus ( naast zijn onzettend lange lijf dat bijna niet bij elkaar te rijden is Bloos ), is dat hij maar een heel kor lontje heeft.
Zoals hij nu loopt, is hij braaf. Dat kost me op het moment al moeite genoeg. Als ik van hieruit ga dorvragen, wat ik geregeld doe dan is er een heel klein gebiedje waarin hij inderdaad de juiste spieren aanspant en beter gaat bewegen ( en waarbij de HH houdig iets verbetert, al is het dan nog niet naar mijn zin ). Als ik dat gebiedje voorbij ga, en dat kan bij Lotus met 1 ophouding, of beenhulp dan ben ik weer in de 'staakzone', waarbij hij of met 4 benen aan de grond genageld staat en elke hulp beantwoord met een bok, of gaat rennen als een shetlander, waarbij hij misschien wel voor LL komt, maar zij schouders en hals op slot zet en helemaal in zijn eigen wereldje verdwijnt. Het ziet er dan wel spectaculair uit, maar rijtechnisch is het niks en zo wil ik niet rijden. Zoals ik in mijn eerste post schreef: het spelletje tussen ontspanning en aanspanning moet nog veel beter worden afgestemd. Overigens vind ik het niet gek dat je geen ondertredend binnenbeen ziet waar je van onder de indruk bent, geen van de foto's is genomen op het moment dat het binnenbeen ondertreedt Haha! ( behalve de galop dan, maar daar ben ik zelf ook wel achter dat die dramatisch zijn Knipoog )
Ik vind dat je er een goede kijk op hebt hoor, wat ik zeg, je zegt precies waar wij mee bezig zijn en de manier waarop. MIjn conclusie nav de foto's was ook dat ik er toch nog wat meer aan moest proberen te rijden, en dan maar eens de grenzen wat meer moet opzoeken. Tot wanhoop van mijn stalgenoten, die waren blij dat die staker eindelijk de bak uit was Nagelbijten / Gniffelen

ieleoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 07:43

wat een mooi paard joh!!!
volgens mij ben jij een lieve ruiter die haar paard lekker in de ontspanning probeert te
rijden,en daar heb ik veel meer respect voor als eentje die der paard er in trekt!!
misschien gaat het iets langer duren op deze manier ,maar je hoeft jezelf dan ook nooit iets te verwijten.
en dat zie ik wel eens anders helaas........
ziet er goed uit !! ga zo door!!

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 08:45

Ik vind het echt een super paard en ik denk dat het met jullie echt wel goed gaat komen hoor, gewoon fanatiek dooroefenen, succes!

Cerize

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 09:02

Ik vind het een super leuk paard, als jij zegt dat hij moeilijk is zal dat best wel, maar je bent ook wel heel streng voor jezelf. Helemaal niet nodig, je lijkt me een ruiter die misschien iets te afwachtend en te lief is, maar beter zo dan een 'in de krultrekker'. Die tweede foto geeft juist een mooi ontspannen beeld, vanuit daar verder gaan, dan kom je er wel. Heb je trouwens regelmatig les???

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-07 10:29

Ja, ik heb meer les dan goed voor me is Bloos Daarom ben ik ook zo kritisch. De eigenaresse staat (bijna) elke dag mee te kijken ( is instructrice, heeft zelf ZZ gereden met de moeder van Lotus ). Ik ben altijd heel erg bezig met mijn rijden, ik wil graag verbeteren. Dus ik denk er inderdaad heel erg over na Knipoog

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 10:41

Mooi paard, mischien moet je je ellebogen wat meer tegen je lichaam houden? Verder heb ik geen verstand van te diep aan de teugel enzo, ik ben altijd bezig een ontspannen nek te krijgen. (Pony heeft een zwanenhals)

Cerize

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 10:53

Ja ik ken dat wel, ben ook altijd aan het nadenken en op mezelf aan het schelden "rechtop, ontspan, been erbij' enz enz

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 10:57

Ach, er is altijd wel wat te wensen en te verbeteren, maar ik vind je zo op de foto's een hartstikke sympathieke manier van rijden hebben Ja

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-07 19:45

Ik vind het echt een groot compliment dat jullie me vriendelijk vinden rijden Haha! Dat heb ik liever dan een paard wat super loopt, maar dat ik me rot voel omdat ik te hard ben. Ik zal wel wat harder moeten werken om alles er uit te krijgen, maar ik vind het in ieder geval fijn om te horen!