Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Ze loopt mooier dan ooit maar dat doet er niets toe als ze bui heeft zoals daarnet. De eigenaar had er op een bepaald moment ook spijt van, hij wou immers niet dat zijn pony iemand in gevaar bracht. Nu 2 jaar later heeft ze nog wel eens haar kuren, en ben ik er mss soms nog niet streng genoeg tegen, maar op een moment zoals vandaag is streng echt geen oplossing, ik ben nog nooit zo streng geweest tegen haar (mede doordat ik zo kwaad was), maar dat hielp gewoon niet.samantha21 schreef:Dit is idd niet iets wat ze zomaar via internet op kan lossen, maar jou oplossing vind ik ook iets te kort door de bocht.
Als eerste kun je misschien iemand met ervaring met moeilijke paarden/pony's vragen om je te helpen. Als je het samen doet, leer je er meteen een heleboel van
Verder, als ze dit de volgende keer weer doet, geef je haar eens flink op de donder, omdat ze zoiets gewoon niet mag doen. Je moet laten weten dat dat niet mag, en niet beginnen met 'straffen' met opstappen, maar al wanneer je bent aan het poetsen oid. Wanneer ze met dr benen maait, straf. Dit kan ook om te beginnen eerst met je stem zijn, misschien is dat wel genoeg.
Verder, niet gaan wisselen. Dus niet de ene keer wel iets mogen, en de volgende keer niet. Vasthouden aan jou regels voor haar. Dat is concequent zijn!
, wanneer hij er bij is zal ze dit echter nooit doen, dan weet ze het echt wel. Andere hulp is niet meteen mogelijk.
Als zij dat moet, moet jij dat nl ook. Anders gaat ze je wederom uit testen.