pony neemt bit vast

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Spaqunel

pony neemt bit vast

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-07 13:15

Mijn pony (5j) (ik ben niet de eigenaar) neemt zijn bit vast als hij gaat lopen. Het is een schrikbeest dus hij verschiet echt van alles (zowel in de omgang als onder het zadel).
Derstraks had hij het weer, hij ging lopen (ik denk omdat een andere pony uit de piste ging, maar dit gebeurde heel rustig dus ofwel schrik om alleen gelaten te worden (hoewel ik wel meer alleen rij) ofwel show)
Ik krijg hem terug op draf, beloon hem door toe te geven waarop hij profiteerde, zijn bit tussen zijn tanden nam en volle bak ging crossen zonder nog na te denken waarna ik snel in het zand lag.

Wat zouden jullie hiermee doen?

Ik wil niet verongelukken dus ik kruip er niet meer op.... Dat een pony gaat lopen, dat mag, maar hij mag zijn bit niet vastnemen....

PS: Ik neem les, 2 maal per week (1 maal met hem, 1 maal met andere pony's) en ook nu had ik les Lachen

Spaqunel

Re: pony neemt bit vast

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-07 13:21

allez, help mij :-p

Er zullen hier toch mensen ookal zo een paardje hebben gehad he.... hoe hebben jullie dat probleem opgelost?

Femkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 13:24

mijn pony nam ook wel eens het bit vast en ging dan er ook mee vandoor.. ik heb nu een dubbelgebroken bit en ze neemt he bit nu niet meer vast. ! ik heb ook wel eens gehoord dat het zo is als je pony hard in de mond is ( ook bit vast houden hoord daar bij denk ik ) moet je een dubbelgebroken bit hebben en anders een normaal 1 x gebroken bit ! .. veel succes veder

Spaqunel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-07 13:30

ik rij nu met een enkel gebroken, toen hij werd opgeleerd stak er een dubbel gebroken, maar dat hebben we verandered toen hij aan het wisselen was, maar ik kan idd terug van bit veranderen en zien wat dat geeft