Thaissa @ poging tot dressuur

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

PollyB

Thaissa @ poging tot dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-07 20:44

Maar mevrouw moest zo nodig haar eigen zin door douwen. Daarnaast stond er een moeder langs de kant die alles natuurlijk veel beter weet |:-| . Nouja zo af en toe ging het een beetje. Dus sommige foto's zijn wel aardig gelukt. Maar de bak stoof enorm en Thaissa moest even haar koppige merrie heid laten zien...

1. Instappen
Afbeelding

2. Idem
Afbeelding

3. Losdraven, ze zag iets vandaar die oren en het hoofd wat hoog.
Afbeelding

4. Op een volte iets ofzo Clown
Afbeelding

5. Traver ( dit kent ze nog niet 100% )
Afbeelding

6. Wijken
Afbeelding

7. Volgens mij net uit Appyement
Afbeelding

8. Lekker gallopje
Afbeelding

9. Inzet Appyement
Afbeelding

Nou dat was het wel zo ongeveer Knipoog. Thaissa en ik rijden nu in de L1. Zo af en toe rijden we een wedstrijdje. We hebben nu 3 winstpunten. Twee juni hebben we pas weer een wedstrijd. Nou laat maar iets achter ofzo Vork

AH_scim

Re: Thaissa @ poging tot dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 20:46

Ziet er mooi uit, ken ik jou niet van HT Haha!?

GirlyMelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 20:47

Appuyement in de L1 ? Nouja verder ziet het er leuk uit hoor !! Wil je niet dat mensen je herkennen dat je hoofdje wazig is gemaakt Tong uitsteken ?

Rosenhart

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 20:47

Ziet er leuk uit. Lekker ontspannen en soepel. Je zit er prima op. Leuke combi.

Veel succes verder

Chantal86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 20:49

ziet er leuk uit, waarom is jouw hoofd gecencureerd?

PollyB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-07 20:50

GirlyMelis schreef:
Appuyement in de L1 ? Nouja verder ziet het er leuk uit hoor !! Wil je niet dat mensen je herkennen dat je hoofdje wazig is gemaakt Tong uitsteken ?

Dat heb ik gedaan omdat ik daar een heul erg raar hoofd deed Tong uitsteken. En ja waarvoor geen Appuyement ? Omdat ik L1 rijd zegt toch niet dat ik andere dingen mag doen in het gewone rijden ?

PollyB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-07 20:51

paardpony schreef:
Ziet er mooi uit, ken ik jou niet van HT Haha!?

Kan wel ja Knipoog. Daar heet ik thaissa Tong uitsteken Clown

GirlyMelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 20:53

PollyB schreef:
GirlyMelis schreef:

Dat heb ik gedaan omdat ik daar een heul erg raar hoofd deed Tong uitsteken. En ja waarvoor geen Appuyement ? Omdat ik L1 rijd zegt toch niet dat ik andere dingen mag doen in het gewone rijden ?

Nee ik bedoelde het ook niet zo hoor Knipoog Maar het was meer een vraag van moet dat in de L1 al Nors opkijken hihihi

Femkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 20:56

leuke foto's hoor !!

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 10:13

Leuke foto's.

Foto 4:
Handen rechtop houden en je benen niet afsteken. Verder ziet het er netjes uit Knipoog

PollyB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-07 10:48

marlinH schreef:
Leuke foto's.

Foto 4:
Handen rechtop houden en je benen niet afsteken. Verder ziet het er netjes uit Knipoog

Haha ja die is wel erg met mijn benen Tong uitsteken

Babetteh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 10:55

Mooi ! Al vind ik dat ze iets ronder mag. Vork
Het wijken kon misschien ook wat rechter ?
Net je laarzen gepoetst ofso. Haha! Ze blinken heel erg! Clown

PollyB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-07 10:57

Babetteh schreef:
Mooi ! Al vind ik dat ze iets ronder mag. Vork
Het wijken kon misschien ook wat rechter ?
Net je laarzen gepoetst ofso. Haha! Ze blinken heel erg! Clown

Met wijken stel ik haar juist iets naar binnen zodat ze meer kruist. Ze doet dat niet zo snel namelijk in het wijken. En het zijn schoenen met chaps Tong uitsteken. Maar die worden alleen maar stoffig niet echt vies dus een doek erover en ze blinken weer Knipoog.

PollyB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-07 17:02

Nog iemand ?

Klikoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 14:41

heey polly, leuke foto's! ik vind dat ze wel iets meer over de rug mag lopen en iets ronder eerlijk gezegt verder ziet het er wel goed uit. Ik heb ook weer nieuwe foto's ik laat ze nog wel keer zien of zet ze ook wel hier op:P

kus Robin

Ezter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 14:46

Ik vind het rijden er wel netjes uitzien hoor, jullie zijn een leuke combinatie.

Wat ik alleen gewoon niet kan begrijpen is dat je (jij niet alleen overigens zie het helaas wel vaker) in zo'n stoffige bak gaat rijden...heb je enig idee hoeveel stof je paard, en jijzelf trouwens ook, binnenkrijgt? Dat is hartstikke slecht, met name voor de longen. Zeker op het moment dat je echt gaat trainen, dus je paard flink en diep gaat ademen kan dit zeer veel schade aanrichten. Waarom niet de moeite nemen om er even een sproeiertje op te zetten, met een halfuurtje kan je dan hartstikke fijn rijden...

Nogmaals, geen aanval op jou, maar dit valt mij echt te vaak op... Huilen

PollyB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-07 14:49

Ezter schreef:
Ik vind het rijden er wel netjes uitzien hoor, jullie zijn een leuke combinatie.

Wat ik alleen gewoon niet kan begrijpen is dat je (jij niet alleen overigens zie het helaas wel vaker) in zo'n stoffige bak gaat rijden...heb je enig idee hoeveel stof je paard, en jijzelf trouwens ook, binnenkrijgt? Dat is hartstikke slecht, met name voor de longen. Zeker op het moment dat je echt gaat trainen, dus je paard flink en diep gaat ademen kan dit zeer veel schade aanrichten. Waarom niet de moeite nemen om er even een sproeiertje op te zetten, met een halfuurtje kan je dan hartstikke fijn rijden...

Nogmaals, geen aanval op jou, maar dit valt mij echt te vaak op... Huilen

Ja maar de binnen bakken waren bezet... Er waren lessen namelijk. Dus ik moest wel. Ja of niet rijden...

Ezter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 14:53

Dus normaal rijdt je vrijwel de hele zomer binnen? Dat is toch ook saai...
Ik weet niet of dit bij je thuis is of op een prof stal, maar echt het kost niet veel moeite om te sproeien. Natuurlijk moet je de mogelijkheid hebben, maar dat is vrijwel overal zonder hoge kosten of veel moeite te realiseren. Dan kan je lekker buitenrijden in de zomer en doe je de paardjes zoveel goed...jezelf ook overigens.

PollyB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-07 14:56

Ezter schreef:
Dus normaal rijdt je vrijwel de hele zomer binnen? Dat is toch ook saai...
Ik weet niet of dit bij je thuis is of op een prof stal, maar echt het kost niet veel moeite om te sproeien. Natuurlijk moet je de mogelijkheid hebben, maar dat is vrijwel overal zonder hoge kosten of veel moeite te realiseren. Dan kan je lekker buitenrijden in de zomer en doe je de paardjes zoveel goed...jezelf ook overigens.

Nee ik rijd als de buiten bak goed is eigenlijk altijd in de buiten bak. En er word wel gesproeid en het is op een manege. Maar als je in je 1tje rijd gaat het wel hoor. Het is een ander verhaal als je met een hele groep rijd. En hoeveel nut heeft sproeien met deze droogte.

Ezter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 15:04

Juist met deze droogte heeft het nut Knipoog

Het gaat er nl niet om dat het uren nat blijft, maar dat het niet stuift terwijl jij rijdt.
Ik doe meestal als ik op stal kom, dan zet ik eerst even de sproeiers aan, dan ga ik goed poetsen (duurt ong 20 minuten), dan ga ik de sproeiers weer uitzetten, en dan ga ik opzadelen en rijden. Werkt super.

Ik weet dat ik erover zeur hoor Knipoog maar er staat bij ons ook een pony die echt slecht tegen stof kan. Die gaat dan bv ook heel zwaar ademhalen, kost hem best veel moeite dan. Daar is toen de DA een aantal keer bijgeweest en die heeft ook uitgelegd dat longen heel gevoelig zijn, maar dat er door de meeste mensen veel te weinig aandacht aan wordt besteed. En dat delen van de longen die eenmaal zijn aangetast, zich nooit meer herstellen, en er veel paarden rondlopen met longproblemen die eigenlijk niet (h)erkend worden.
(de problemen bij deze pony zijn overigens niet ontstaan door in stofbak te rijden, maar dat zou opzich wel kunnen. Ook van extreem stoffig hooi/stro, opstrooien als ze binnen staan ed kunnen problemen ontstaan)

kazan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 15:05

nou als je smorgens de bak n halfuurtjes sproeit kun je de hele dag rijden en savonds ook nog eventje sproeien goed voor jou en je paard..!!
Leuke foto's idd je moet wat minder je benen afsteken (maar wat een prachtpaard) hou zelf niet zo van schimmels maar echt wit is wel mooi:P
oftewel
stralend wit is niet lelijk

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 15:10

Niet iedereen heeft zomaar de beschikking over een sproeiinstallatie toch?

Hee Polly Haha! Ik vind het er netjes uitzien Ja Van foto's blijft moeilijk beoordelen he..
Tot 8 juli Haha! (ooh wat duurt dat nog lang Verdrietig )

PollyB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-07 15:17

kazan schreef:
nou als je smorgens de bak n halfuurtjes sproeit kun je de hele dag rijden en savonds ook nog eventje sproeien goed voor jou en je paard..!!
Leuke foto's idd je moet wat minder je benen afsteken (maar wat een prachtpaard) hou zelf niet zo van schimmels maar echt wit is wel mooi:P
oftewel
stralend wit is niet lelijk

Ik heb geen sproei instalatie en die mensen van de manege sproeien wanneer het hun uitkomt en niet wanneer ik het wil...

Dankjewel Tong uitsteken Ja het paard lijkt wit, maar is ze niet hoor Tong uitsteken. Pikke zwart maar het valt op de foto's wel mee. Het is een Lipizzaner btw Knipoog.

Foogul

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 20:07

Hey Polly! Doei! Hoe gaat het? Leuk om zo wat foto's van Thaissa te zien. Ze is als mooi uitgezwaard zeg Ja Hoe oud is ze nu?

Ik hoorde dat je mee gaat doen met het achttal. Leuk joh! Heb ik ook een tijd gedaan, heel gezellig.