Spitfire (v. Sjapoer) @ training

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DanielledBr

Spitfire (v. Sjapoer) @ training

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-07 11:18

Al een hele tijd geleden zijn foto's gemaakt van de training maar het heeft een tijd geduurd voordat ze op internet stonden.
Ik was toen tijdelijk gestopt met les ivm wisseling instructrices en had de week voor deze foto's weer de eerste les gehad.
Ik weet zelf ook zonder de foto's was er allemaal fout gaat en daar werken we ook aan in de les.
Hij moet meer op z'n achterhand komen vooral in galop en daarom let ik even wat minder op zijn hoofd op dat moment Bloos
Ik ga er verder niet bij zetten wat ik verkeerd doe dat hoor ik van jullie wel Knipoog

We starten nu M2 alleen hij is nu herstellende van een hoefzweer.

Afbeelding
Laag inrijden
Afbeelding
Even zweep verwisselen Bloos
Afbeelding
Verruimde draf
Afbeelding
Afbeelding
Op de achterhand Lachen
Afbeelding
Afbeelding
Uitgestrekte draf *Trots*

Commentaar wil ik zeer graag maaar hou het wel vriendelijk Lachen

Dorage

Re: Spitfire (v. Sjapoer) @ training

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 11:27

Ziet er goed uit hoor! Haha!
Alleen in de galop mag die er net iets meer door, succes! Haha!

_katja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 12:26

leuke combinatie!!
en de uitgestrekte draf ziet er goed uit hoor. Knipoog

Demone

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 12:31

Leuk Haha!
Ziet er goed uit!

Heb ook een Sjapoer gereden ze lijken echt allemaal op elkaar

Lotje85

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 12:55

De draf ziet er zeker fijn uit, daar komt hij al mooi tot dragen Ja De galop mag nog meer door het lijf gesprongen, gedragen, actiever van achteruit en beter nageeflijk. Kortom wat je nu in de draf al hebt, moet nu in de galop gaan komen. Veel overgangen draf galop rijden en deze moeten actief zijn. Geen gelanterfant. Daarnaast spelen met het tempo; galoppeer er eens een paar passen tussenuit en rijd hem weer terug. Rijd hem terug op de volte en verkort de galop daar eens. De druk niet te hoog opvoeren, op tijd lucht geven en weer even voorwaarts galloperen. Kortom lekker speels bezig zijn in die galop en hem niet ontzien. Juist dat moeilijke punt opzoeken en belonen als hij zijn best doet. Wel meer op dat achterbeen gaan zitten in de galop, nu zit je niet op je kont maar op de binnenkant van je dijbenen en teveel voorover Knipoog Jullie zijn leuke combinatie!

Nanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 12:58

mooi paard!! ziet er netjes uit;)

DanielledBr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-07 13:06

Lotje85 schreef:
De draf ziet er zeker fijn uit, daar komt hij al mooi tot dragen Ja De galop mag nog meer door het lijf gesprongen, gedragen, actiever van achteruit en beter nageeflijk. Kortom wat je nu in de draf al hebt, moet nu in de galop gaan komen. Veel overgangen draf galop rijden en deze moeten actief zijn. Geen gelanterfant. Daarnaast spelen met het tempo; galoppeer er eens een paar passen tussenuit en rijd hem weer terug. Rijd hem terug op de volte en verkort de galop daar eens. De druk niet te hoog opvoeren, op tijd lucht geven en weer even voorwaarts galloperen. Kortom lekker speels bezig zijn in die galop en hem niet ontzien. Juist dat moeilijke punt opzoeken en belonen als hij zijn best doet. Wel meer op dat achterbeen gaan zitten in de galop, nu zit je niet op je kont maar op de binnenkant van je dijbenen en teveel voorover Knipoog Jullie zijn leuke combinatie!

Klopt. Draf is zijn sterkste gang en galop zijn zwakste.
M'n instructrice zegt precies hetzelfde en we zijn hier ook hard mee bezig om de galop te verbeteren.
Helaas nu al een week niet gereden ivm een hoefzweer en hoop hem volgende week weer rustig te kunnen oppakken.

DanielledBr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-07 20:34

Verder niemand meer?