Katinka @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Elixir

Katinka @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-07 16:27

Eindelijk eens iemand die foto's nam tijdens het rijden, maar is niet zo enorm makkelijk aangezien ik in een redelijk grote weide rijdt. En ja dus veel foto's van ver af.
Ook is het enorm spijtig dat ze op geen enkele foto aan teugel loopt, dit is doordat ze aan teugel komt, maar altijd wel weer naar boven komt. Maar ik heb ze nog maar van Januari en ze heeft nooit aan teugel gelopen, terwijl ze 12 is. Dus moest het haar toch wel aanleren, en dat lukt nu dus nogaltijd niet super. Voor de rest moet ik zeker vééééél rechter zitten, ik heb vaak rugpijn tijdens het rijden, en dan ga ik dus enorm naar voor gaan zitten.
Voor de rest meer mijn hakken uitdrukken in galop.
Als er nog verdere commentaar is mag die altijd gegeven worden, maar houdt het vriendelijk alsjeblief Bloos
Foto's staan niet op volgorde.

Afbeelding
En hier begin ik al met lekker voorover te zitten.

Afbeelding

Afbeelding
Galopfoto

Afbeelding
Hier staat ze wel mooi enz, dus ze kan wel degelijk aan teugel komen, maarja, dat blijft niet als ik vertrek in stap.

Afbeelding
Draf.

Afbeelding
En een sprong, en haha ik zit er enorm raar bij, maar ze had net geweigerd en ik verwachte deze sprong niet.

Afbeelding
En ook hier zit ik weer raar. Maar het zijn mijn eerste sprongen, en mijn paard is het ook niet gewoon, wel vroeger, maar ze is vijf jaar niet echt veel bereden geweest.

Afbeelding
Nog een mooie standfoto.

Ntlie_

Re: Katinka @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 16:36

Wat een onwijs leuke pony heb jij zeg! Lovers (zit vast in de naam! Schijnheilig )
Het enige commentaar dat ik kan bedenken is rechter zitten en verder proberen of ze wat wil nageven, maar dat zeg je eigenlijk zelf ook al. Ja
Vind het er af en toe nogal ehm 'snel' uitzien, kan dat kloppen? Bloos

Elixir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-07 11:12

Snel? In de galop dan? Mwaa ik weet dat het er soms uitziet alsof ze zo enorm wegloopt enz, maar eigenlijk is dat niet zo, haar galop is een goed tempo, want ik moet er goed mijn been bij houden of ze valt stil. Maar wel galoppeert ze een tempo hoger als ik van achteraan de weide naar vanvoor galoppeer. En dat doet ze ook soms in draf. Dan kan ik ze daar soms wel aan teugel krijgen, en is ze beter in te houden maar niet altijd.

debje18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 11:15

Leuke pony Pling , ga met het commentaar van Ntlie_ mee.

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 11:19

Aan die houding moet echt nog aan gesleuteld worden want je hangt echt heel erg naar voren.. probeer eens zonder zadel te rijden om zo je houding recht te krijgen.. dat is een hele goede oefening verder zou ik eens omdat je zegt dat je met paardrijden last krijg van je rug toch eens naar de dokter als dit aanhoud want dat is natuurlijk niet goed.. het enigste wat ik zo kan bedenken waar je rugpijn vandaan komt omdat je gewoon echt naar voren hangt en je mischien te gespannen gaat zitten.. aan de teugel rijden komt nog wel laat haar eerst lekker lopen beetje aan elkaar wennen etc. ze is 5 jaar niet bereden zeg je dus alles moet even terug komen voor de pony.. vraag kleine stukjes dus vraag niet gelijk een hele boel.. dus stukje nageven en weer los en dat achter elkaar..

Petto

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 11:26

Erg leuke pony!! Ik krijg het idee dat er een aantal kilootjes in de weg zitten bij haar... En verder ik zou heel erg veel voltes van 10 - 15 meter meter draaien om haar los te maken. Elke volte steeds meer laten buigen om je binnenbeen en dan gaat ze vanzelf wel zakken en aan de teugel.

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 11:33

Ziet er een fijn diertje uit! Inderdaad wat je zelf al zegt over je houding, je rug... Ik ga ook met El_Beauty mee, ik denk dat je je best eens door een dokter of een of ander .... -hoe noemt dat ook weer zo iemand speciaal voor je rug?- laat controleren! Dat aan de teugel komt nog wel, gewoon eerst lekker ontspannen laten lopen, laten nageven, het komt van zelf wel! (het is ook niet super belangrijk al je vertelt dat je paard 5 jaar niet gewerkt heeft hé Knipoog ) Het paardje lijkt ook niet echt een super springer te zijn, als je ziet hoe hij springt.. Maar zolang hij erover gaat en er plezier in heeft, ach waarom niet? Maar er staat precies een of ander ding in het midden van de hindernis (eerste springfoto), dat zou ikwel achterwege laten omdat het best gevaarlijk kan zijn wanneer je pony de balk afstoot. Verder ziet het er wel leuk uit hoor! Knipoog

Elixir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-07 11:41

Mijn houding is idd een ramp op bepaalde momenten. Ik verbeter mezelf soms, omdat ik het weet. En ik wordt gecorrigeerd door lesgever (niet altijd les), maar ja. Er staat midden in de hindernis een emmer, das net hetzelfde als er zo'n bakje ofzo onder hindernis geplaatst wordt hé, dat lijkt me toch niet gevaarlijk ofzo. En van die kilo's, sjaa tis een haflinger, en ze loopt hele dag op de weide.. Dierenarts zegt dat ze niet meer mag verdikken, maar dat ze nu toch niet te dik is. Ik hoop dat het niet is doordat er een veulen in zit, aangezien ze wel drachtig zou kunnen zijn, hengst is eens uitgebroken bij vorige eigenaar, vlak na haar vorig veulen.
Een echte springer is het idd niet maar nogtans moet ze vroeger gesprongen hebben want ze komt van bij Evelien Quinteliers, dat meisje springt nu op een hoog niveau en is redelijk bekend. En het heeft er volgens mij wel mee te zien dat ze vijf jaar niet veel gedaan heeft, moest ze daar goed doorgereden zijn, zou het nu volgens mij zowiezo makkelijker gaan. Ze moest nog leren om veel meer op been te rijden ook, ze is op stem gereden. Dit lukt nu veel beter. Het aanspringen in galop was ook een probleem, ze liep aan ipv aan te springen.