Les met Dautsen!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dautsen

Les met Dautsen!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-07 22:52

Hallo Allemaal

Nog niet zo kort geleden had ik een topic hier op HAW met mijn verzorgfries Dautsen:
viewtopic.php?f=10&t=757370

Vandaag kwam Peggy (ChiC_) langs bij Dautsen om ons les te geven. Peggy is momenteel bezig met haar Ohrun cursus en vindt het dus erg leuk om veel te kunnen oefenen. We hebben vandaag vooral gewerkt aan mijn houding. Dautsen liep hier onder al veel beter. Niet enorm voorwaarts, maar volgens Peggy toch al vele maten beter dan een aantal maanden geleden.

1. Het begin: mijn houding is dus vooral slecht door mijn handen, ellebogen (niet tegen mijn lichaam maar te ver naar voren) en mijn schouders (ik zit als een zoutzak Knipoog)
Afbeelding

2. Hetzelfde liedje!
Afbeelding

3. Zoutzakje!
Afbeelding

4. Al iets beter, ellebogen zijn al meer tegen het lijf aan.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6. Al veel meer knik in mn armen, alleen die rare handjes!
Afbeelding

7. Idem
Afbeelding

8. Strenge juf Peggy riep: beugels uit! (ik dacht hoe kom ik hier onderuit!)
Afbeelding

9. Pinguin voetjes! Maar eerst mijn bovenlijf en dan pas de voeten aanpakken (he Peggy Knipoog)
Afbeelding

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

12.
Afbeelding

13. Beugels weer aan, alleen wel een gaatje langer!
Afbeelding

14.
Afbeelding

15. Laatste!
Afbeelding

Ik ga er iig veel meer op letten dat ik mijn ellebogen meer aangesloten houd, beter vooruit kijken en schouders naar achter.

Ben erg benieuwd of jullie al enige vooruitgang zien met het laatste topic!
Alvast bedankt voor de reacties!

Groetjes Marjolein

Vergeet voor het ITP topic niet: met primeur Dautsen in de drive-in show Knipoog
viewtopic.php?f=53&t=766447

Anoniem

Re: Les met Dautsen!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 22:55

Jullie gaan best goed Ja

Vind het een fijn beeld geven, en ook zeer positief dat jullie eerst met het voorwaartse aan de slag zijn gegaan!
De rest komt later wel!

Ga zo door Ja

Dautsen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-07 22:58

HEy!
Wat leuk zo snel al een berichtje! Jij hebt ook een leuke fries zeg! (even in je profiel gespiekt Knipoog)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 23:02

Dankjewel Pling

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 23:07

probeer een knik in je armen te houden;)

Dautsen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-07 23:08

Haha, zoals je misschien gelezen hebt hebben we daar dus vandaag alleen maar aan gewerkt Knipoog Maar ik zal er aan blijven denken!!

YentlKG

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 23:26

Netjes hoor, je hebt hem fijn aan het lopen. commentaar geef je zelf al Haha!

ChiC_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 06:43

Hee!

Geen spierpijn? Whoosh!
We zijn deze keer begonnen met het woorwaarts rijden, toen dat goed was zijn we op Marjolein d'r houding en zit gaan letten. Ik vond het aan het eind al een heel stuk verbeterd Haha! Maar het is weer een stuk lastiger is als je vandaag of morgen weer alleen rijdt! Probeer dan weer constant te bedenken:
* Ellebogen aangesloten,
* Handen 'omhoog',
* Benen langmaken (niet met je knieën knijpen),
* Naar voor kijken en schouders naar achter (Durf ook weer eens je hoofd in je nek te leggen en dan weer rustig naar voor kijken! Dan zit je meteen rechtop!)

Dautsen schreef:
9. Pinguin voetjes! Maar eerst mijn bovenlijf en dan pas de voeten aanpakken (he Peggy

Inderdaad! Je kan namelijk niet alles in één keer veranderen. Ik vind het belangrijker dat eerst je bovenlijf in de goed is en dat dat je automatische houding wordt op het paard. Als dat niet goed is, kan je ook niet de goede hulpen geven en hou je het paard tegen in zijn beweging. Pas als je standaard goed zit met je bovenlichaam, ga je weer verder met het volgende ´probleem´.
Je kan niet alles in 1x oplossen, dat heeft tijd nodig Ach gut

Je hebt goed gereden én goed geluisterd ! OK dan!
Ik hoop dat je me verder niet te streng vond Whoosh! Nagelbijten / Gniffelen
Tot de volgende keer!
XxX Peggy

_SteR_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 07:21

Dat ziet er al erg goed!
Mooie fries heb je daar onder je kont Pling

Ik heb verder geen commentaar, ik ga mee met het lijstje van 'Peggy'

Vervelend he, in de les zonder beugels rijden. Ik weet er alles van Nagelbijten / Gniffelen ..

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 07:30

hey!

je houding is al een stuk beter dan in je vorige topic..zelfs je duimen gaan mee omhoog! OK dan!
Dauts wordt ook steeds actiever! succes verder!

Dautsen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-07 08:33

YentlKG --> Dankje!
Chic_--> Nee hoor Peggy je was zeker niet te streng, mag zelfs nog strenger want ik heb geen spierpijn :p. Ik vond het heel fijn om zo aan mijn houding te werken en ik ben officieel je eerste lesklant hoor Knipoog. Volgende keer gaan we er weer tegen aan!
_SteR_ --> Dankje! Zeker vervelend, maar je merkt echt goed dat het werkt!
Mies--> Dankje! Dauts wordt idd steeds actiever. Ik moet alleen opletten dat ik haar niet te actief wil, soms heb ik het idee dat ze niet vooruit loopt terwijl ze dan van achter juist heel goed meekomt. Erg moeilijk aanvoelen Knipoog

else80

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 08:40

Je ziet inderdaad verbetering door de foto's heen! Alleen vraag ik me af of het zonder beugels rijden echt helpt om je been lang te maken....Heb je dan juist niet de neiging om meer te gaan knijpen met je knieen? Als dit niet zo is, ga vooral zo door hoor, maar dat is mijn ervaring.
Succes,

Dautsen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-07 08:43

Ik heb de neiging om je benen op te trekken, maar Peggy riep continu als ik dat deed benen naar beneden. Na een tijdje had ik het zelf door. Ik kneep idd wel met mijn knieeen, maar dat moet ik dus gaan afleren door mijn been echt lang te houden. Met beugels trek ik overigens altijd mijn hakken op enzo. Bedankt voor je bericht!

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 08:47

Probeer inderdaad op je armen te letten. Dat je ze tegen je lichaam een houd, en er een hoek inzit Lachen Succes verder!

magootie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 10:40

heey lein, ziet er weer goed uit ej en dauts ziet er ook lekker voorwaarts uit net als de vorige keer voor zover ik kan zien op de foto's
en nu maar werken aan je houding haha

groetjes margo

Dautsen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-07 10:07

Dankje Sence!
HEy Margo, bedankt voor je berichtje. Ze ziet er idd lekker voorwaarts uit en dat was ze ook wel Haha!

enid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 10:58

Bedankt voor je pbtje Lachen ziet er weer goed uit! je houding zeg je zelf al maar ik vind het nog meevallen hoor.. denk dat dat bij het vorige topic al weer een stuk vooruit gegaan is!

nee niet veel kunnen rijden..werk nu fulltime bij de v&d dus heb het druk..moet regelmatig op zaterdag werken dus het komt er gewoon niet van..

Ga zo door! Lachen

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 15:59

ik bespeur hier een stijgende lijn!! Haha! je bent goed vooruit weer dame!! ziet er fijn uit en je houding gaat ook al veel vooruit, jullie vormen steeds beter een team, ga zo door!! Knipoog Haha!

Dautsen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-07 17:28

Enid---> Bedankt voor je berichtje, balen van je werk maarja je moet toch ergens je geld mee verdienen Knipoog Hopelijk krijg je snel wel wat meer tijd om te rijden.
KLomp--> Ik word altijd zo vrolijk van jouw berichtjes! Haha! Dankje voor je lovende woorden Knipoog

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 16:24

hee marjolein!
ging goed zo te zien? fijn dat ze al voorwaartser is. met je commentaar ben ik het wel eens behalve dat vooruit kijken, dat vind ik nogal meevallen! succes Haha! kus

rosjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 16:26

Ik vind het er mooi uitzien alleen je tenen maar ik vind het er voor de rest onwijs goed uitzien!!

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 17:10

Op de eerste paar foto's mag je je ellebogen wel wat meer gebogen houden. En op alle foto's je tenen naar je paard houden. Je kan je hakken ook wel iets meer uitdrukken
Succes! Knipoog

lana_te

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 21:40

goed zeg! het gaat zoveel beter met der suc 6 nog

susil

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 19:39

Hoi hier de vorige instructrice van peggy, voor pinguin voetjes kun je ook van die speciale riempjes kopen, kun je bestellen bij de paardendrogist.Peggy heeft ze ook wel eens gebruikt maar dat heeft ze denk ik verdrongen ha ha.Verder ziet het er goed uit hoor doe maar de groetjes aan peggy.Groetjes sylvia

ChiC_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 19:55

indyluna schreef:
Hoi hier de vorige instructrice van peggy, voor pinguin voetjes kun je ook van die speciale riempjes kopen, kun je bestellen bij de paardendrogist.Peggy heeft ze ook wel eens gebruikt maar dat heeft ze denk ik verdrongen ha ha.Verder ziet het er goed uit hoor doe maar de groetjes aan peggy.Groetjes sylvia

Heee Sylvia!
Ik heb die nooit gehad hoor Clown
Woon je al in je nieuwe huisje? Haha!