Wel of Geen les??????

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

shilady

Wel of Geen les??????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-07 21:50

Hallo.
Nou ik heb een eigen pony en eigenlijk vanaf dat ik haar heb geen les.
Tja ik red me prima hoor zo hier en daar een buitenritje.
Ik ben niet serieus bezig met wedstrijden of iets dus daarom dat ik niet echt heb van ik MOET les hebben..
Het rijden gaat best goed en mijn mening is dat als alles gewoon goed en ontspannen gaat dat ik niet echt les hoef te hebben .
Als ik wedstrijden zou gaan rijden dan zou ik het wel doen maar op dit moment heb ik er niet echt de behoefde aan...

Wat is jullie mening?
Hebben jullie wel of geen les?
Waarom hebben jullie wel of geen les?

Brand los!! Pling

_R_G_

Re: Wel of Geen les??????

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 21:52

ik heb wel les vooral omdat andere mensen meer zien als jij zelf als je er op zit
maar nu ook vooral omdat ik wedstrijden rijd hoor

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 21:52

Ja, ik rijd niet voor anderen maar voor mezelf. Ik wil zelf graag beter worden om zo mn pony prettiger te kunnen rijden (voor mn pony's welzijn)

lindii

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 21:53

Ik vind het wel belangrijk dat je minimaal 1x per week les krijgt: iemand die je erop kan aanspreken als je niet vriendelijk tegenover je pony/paard bezig bent en kan voorkomen dat je jezelf vereerkde dingen aanleerd.

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 21:54

Ik heb les en dat heb ik ook zeker nodig, ik heb ook altijd les gehad. Maar toen ik een nieuwe pony kreeg wist ik zeker dat ik een nieuwe instructrice wou en die is nu gevonden. Ik dacht altijd dat het wel redelijk ging. Maar er zijn nog zóveel dingen die je kan/moet leren. En dat is gewoon zó leuk,natuurlijk gaat het niet altijd goed. Maar ik wil ook gewoon steeds meer kunnen met mijn pony en meer bereiken. Je hoeft helemaal geen wedstrijden te rijden om les nodig te hebben.
Ik vind zelf je kunt wel denken dat het ontspannen gaat en hardstikke goed maar er valt altijd nog wat bij te leren. Zelfs Anky heeft les. Dus ik vind les nemen wel een verstandig idee

Sonjaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 21:55

lindii schreef:
Ik vind het wel belangrijk dat je minimaal 1x per week les krijgt: iemand die je erop kan aanspreken als je niet vriendelijk tegenover je pony/paard bezig bent en kan voorkomen dat je jezelf vereerkde dingen aanleerd.

Ik ben het voornamelijk met lindii eens, alleen elke week ... kan me voorstellen dat om de paar weken een lesje of 2 van iemand die begrijpt dat je recreatief wilt rijden voldoende kan zijn. Daarmee voorkom je denk ik dat je verkeerde gewoontes aanleert.

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 21:57

Ik heb ook geen les. Tja... Eigenlijk heb je het wel nodig maar ik hobbel toch maar een beetje rond en de ontspanning is er wel degelijk dus ik maak me daar niet druk om. Lachen

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 22:01

Ik vind het krijgen van les wel belangrijk, simpelweg omdat je als ruiter nooit uitgeleerd bent. Niet alleen om alles qua rijden voor elkaar te hebben, maar je kunt natuurlijk ook les krijgen ter bevordering van de band met je paard. Dit kan het plezieriger maken voor beiden.

liseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 22:04

ik heb is 1,5 jaar geen les gehad (was toen niet mogelijk met mijn verzorgpony) Toen ik voor het eerst terug les had, merkte ik dat ik enorm veel foute dingen had aangeleerd. en als ik er nu op terug kijk, ik toch niet altijd heel correct met die pony ben bezig geweest. daarom vind ik het belangrijk dat je regelmatig is les hebt. dan is er toch altijd iemand die je kan terug fluiten, als je iets fout doet.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-07 22:06

tja net als KsVrPy hobbel ik gewoon een beetje rond
als mijn pony iets niet zo lekker vind onder het rijden gaat ze erg bokken Tong uitsteken Het gaat gewoon erg goed en mochten er problemen ontstaan dan zal ik zeker weten wel les nemen!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 22:08

Ik heb wel regelmatig les, omdat ik vind dat je nooit uitgeleerd bent. Daarnaast ben ik nogal fanatiek en wil graag verder komen in de sport. Ik rijd dressuur en endurance. Dressuur houd je paard soepel en je traint daarbij ook nog eens extra de gehoorzaamheid van je paard op je hulpen.

Een instructeur/trice kan ook voorkomen dat je jezelf verkeerde gewoontes aanleert of juist dat je aangeleerde gewoontes die niet corret zijn afleert.

Als ik bij mezelf zie dat ik de afgelopen 3 jaar dat ik op mijn eigen pony rij zóveel heb geleerd, ben ik heel blij dat ik les heb Haha!

DeniseM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 22:16

Ik krijg de laatste tijd ook niet zo veel les meer.
Maar ik ga het nu toch maar trouw elke week doen!
Je bent nooit uitgeleerd dus ik zal lekker gaan lessen als ik jou was Daan.

Ashquar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 09:21

Ik had eerst geen les, maar ik wist echt niks meer te doen met rijden op den duur en je gaat ook niet echt meer vooruit ofzo. Ook wilde ik wel een beetje dressuur doen en daarom ben ik les gaan nemen. Het gaat nu echt heel goed en alles en met rijden kan ik elke keer wel weer wat oefenen uit de lessen. Ik vind het veel leuker zo als je nog een beetje een doel hebt en Santos loopt nu ook vlotter en netter.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 10:24

Absoluut les, ook als je recreatief "hobbelt". Je leert daarmee je paard beter onder je te lopen en houdt bovendien je eigen slordigheden binnen de perken. Slecht zitten levert extra belasting voor je paard. Er zijn erg weinig paarden die uit zichzelf correct over de rug lopen, dus dragen ze de ruiter niet optimaal, waardoor ze gevoeliger worden voor blessures. Dus altijd les om de houding van ruiter èn paard correct te houden, zodat je tot hoge leeftijd samen op pad kunt.

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 10:59

Als je problemen hebt met je pony kan je beter les nemen, maar als je recreatief rijdt en alles gaat goed, hoeft het niet per sé.

leonie456

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 11:02

Lizzle schreef:
Ik vind het krijgen van les wel belangrijk, simpelweg omdat je als ruiter nooit uitgeleerd bent. Niet alleen om alles qua rijden voor elkaar te hebben, maar je kunt natuurlijk ook les krijgen ter bevordering van de band met je paard. Dit kan het plezieriger maken voor beiden.

Hier ben ik het mee eens, als je geen les hebt, is er een grote kans dat je jezelf verkeerde dingen gaat aanleren, zelfs als je zelf denkt dat je alles goed doet!

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 11:07

ik heb ook les, met mijn verzorgpaardje. Les hoort voor mij gewoon bij het rijden en ik rij krap 4 jaar en moet dus nog veel leren

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 11:10

mayniac_val schreef:
ik heb ook les, met mijn verzorgpaardje. Les hoort voor mij gewoon bij het rijden en ik rij krap 4 jaar en moet dus nog veel leren

Ach, ik rij ondertussen 35 jaar en leer nog steeds en heb ook nog altijd veel plezier aan lekker lessen Clown

Mitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 14:27

leonie456 schreef:
Lizzle schreef:

Hier ben ik het mee eens, als je geen les hebt, is er een grote kans dat je jezelf verkeerde dingen gaat aanleren, zelfs als je zelf denkt dat je alles goed doet!

ben het helemaal met deze bokkers eens, dus lekker les nemen het is niet alleen leerzaam maar ook nogeens hartstikke leuk!!

Vickyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 14:30

He, ik rijd ook geen les. Ik heb een meisje op stal die zelf ook al jaren rijd. Die helpt mij af en toe even met les en 1 x in de zoveel tijd geeft mijn insturice is een aanwijzing waar ik op moet oefenen.. maar mijn pony doet het harstikke goed. Heeft m1 + 3 gereden dus ik vind dat ik geen les nodig heb. Het is mijn bedoeling ook niet dat ik wedstrijd ga rijden. Zolang hij aan de teugel loopt en geen streken heeft dan hoef ik geen les.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 21:39

Ik heb privé les.
ik rij officiele wedstrijden en loop daarbij wel is tegen wat dingen aan. in mijn les vermeld ik dat zodat we daar op kunnen trainen, ik red het soms niet in mijn eentje af dan is mijn instructrice er om mijn te helpen.

IvarDonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 21:41

Ik heb les omdat ik als ik buiten rij gewoon zeker wil weten dat als er wat gebeurt ik kan handelen en geen verkeerde beslissingen neem en dat leer ik allemaal in me les, ik vind het belangrijk want er kan altijd wat gebeurden en dan ga je misschien verkeerde dingen doen.

Deleted

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 13:40

natuurlijk wel les Knipoog

miszfemmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 14:08

Ciaraaa schreef:
natuurlijk wel les Knipoog

mee eens Knipoog

nodenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 14:13

Ik rij geen wedstrijden, maar heb zeker wel les.