Bonte Bas [shet] @ dressuurwork met Ankylies!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SANEX

Bonte Bas [shet] @ dressuurwork met Ankylies!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-07 19:33

Na een lange periode van een beetje aanprutsen,buitenritjes rijden en springen nu maar weer eens echt aan het werk in de bak. Annelies en Bas zijn hun 1e wedstrijd in de Bixie B1 in februari gestart, dat ging niet geweldig, Bas ging veel te hard en Annelies reed daardoor de figuren niet netjes. De jury die haar vaker gejureerd had kwam later nog naar me toe : "Volgens mij kan zij beter buiten wedstrijden rijden, dan doet ze het veel beter, ik vind het jammer dat ik haar maar zo weinig punten heb kunnen geven"
En dat is ook zo, Bas houdt gewoon niet van binnenbakken en doet buiten veel beter zn best.
In juli hebben ze weer wedstrijdjes dus nu moeten ze het toch langzaam aan weer oppakken.
Gister dus weer eens even aan het werk gezet, en wat merk je dan goed dat ze even een dressuurpauze hebben gehad. Lies moet weer werken aan haar houding, Bas moet weer beter naar de hulpen gaan luisteren.
De foto's zijn dus niet op topniveau, maar ze genoten beiden weer van het 'echt' rijden, Bas vind sommige dingen moeilijk, maar hij vind het allemaal wel erg leuk.

Hier mijn kleine supercombi weer eens @ bakwork

Stappen
Afbeelding

Proberen Bas de hand te laten volgen, voor beiden moeilijk. Heb Lies al verteld dat er geen snoep in Bas' manen groeit Knipoog
Afbeelding

Afbeelding

Draf
Afbeelding

Afbeelding

Bas draaft erg krachtig, Lies heeft hier een wat strenge binnenhand en zit op het verkeerde been licht, dat blijft ze moeilijk vinden.
Afbeelding

Afbeelding

Halthouden en pasje achterwaarts, "Moeilijk baasje!" zegt Bas met zn staart Knipoog
Afbeelding

Beiden ontspannen een beetje
Afbeelding

Inzet gebroken lijntje
Afbeelding

Volte, ho Lies, op je kont zitten Haha!
Afbeelding

Galopje, nog een beetje ongecontroleerd en op de voorhand, moet weer aan gewerkt worden Knipoog
Afbeelding

Afbeelding

http://www.mijnalbum.nl/Foto=HZYA4PYF

Lekker uitstappen
Afbeelding

Annelies met haar altijd BIG SMILE Haha!
http://www.mijnalbum.nl/Foto=JGRBFJJH

En daarna heeeeerlijk rollen en vies worden!! Haha!
Afbeelding

Commentaar is welkom, alles wat we kunnen gebruiken zal ik aan Annelies laten lezen. Lies is 10 jaar, dus het zou leuk zijn als jullie het in begrijpende taal voor haar schrijven. Ze begrijpt al heel veel, maar het leest voor haar wel prettiger in Jip-en-Janneke-taal dan dat er zware dressuurtermen en afkortingen als VWNW over het scherm vliegen Knipoog

frodo1993

Re: Bonte Bas [shet] @ dressuurwork met Ankylies!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 19:38

Hele leuke foto's. Annelies rijd Bas heel netjes, op wat puntjes na, maar die had je al genoemd, en je moet toch ergens aan kunnen werken, toch? Knipoog
Ik ben al een tijdje fan van Annelies en bas, alleen ik was altijd een stille lezer Sigaar Jouw koppel en Demi en Rebbel zijn mijn favoriete combinaties op bokt Lachen Had ik maar zo'n ruiter voor mijn pony Lachen

Palhaço

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 19:40

wat zit zij netjes zeg! Haha!
mooie combinatie hoor! Haha! en erg leuke pony!
ziet er keurig uit Ja lijkt me een hele lieve shet

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 20:15

Ziet er heel leuk uit!
Ik had ook altijd problemen met het op het goede been lichtrijden, ik zag gewoon niet wanneer het been naar voren ging.
Toen zei iemand eens tegen mij: probeer het dan eens door als het been naar achteren gaat te gaan zitten....
Na een paar keer oefenen was het kwartje gevallen, en ik doe het nog steeds zo, ik zie gewoon niet dat het voorbeen naar voren gaat, alleen wanneer het naar achteren, dat zie ik makkelijker bij de schouder, misschien dat het bij haar ook werkt...
Succes ermee!

EnelyaT

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 21:27

Het is inderdaad te zien dat ze een dressuurpauze hebben gehad, maar het blijft een onwijs lieve combi Lovers
Je weet goed waar de fouten zitten bij ze, en dat zal Lies daarom ook sneller leren denk ik!
(het ziet er in ieders geval beter uit dan bij de meeste kleintjes op shetjes Haha! )

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 09:32

Ziet er leuk uit Lachen Annelies die lacht ook altijd, ik heb volgensmij bijna nog nooit een foto gezien van haar dat ze niet lacht Haha!

Lili schreef:
Ik ben al een tijdje fan van Annelies en bas, alleen ik was altijd een stille lezer Sigaar

Ik ook Clown
Voel me bijna een stalker van bas, ik kijk elke dag of Sanex weer foto's van bas heeft geplaatst..

Xsander

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 09:34

wat een schattig stelletje zeg!! ziet er ook lekker ontspannen uit Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 09:36

Echt een leuke combi is het Ja
Ziet er netjes uit hoor !

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 09:38

Leuke combi!
Geeft een fijn beeld!

Dautsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 10:14

Leuke combi! Ze rijdt al heel netjes en al die verbeterpunten komen vast helemaal goed. Hopelijk gaat het idd beter met buiten wedstrijden.

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 12:02

Ziet er netjes uit hoor!
Verbeterpunten heb je zelf al genoemd.
Maar het blijft een leuk stel. Lachen

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 15:01

wat ziet het er weer leuk uit
waar haal jij al die leuke peesjes vandaan wil ik ook!!!

IvoIce

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 16:06

Leuk Sanneke!
Wat puntjes om aan te werken heeft iedereen wel, gaat helemaal goedkomen Ja
Ze zijn echt super samen Clown