mijn handen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

coli_flower

mijn handen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-07 16:22

Ik heb toch echt een groot probleem met mijn handen.
Opzich kan ik ze wel ontspannen, maar ze zijn nogal bewegelijk waardoor het paard waar ik op dat moment dan ook op rijd niet rustig is met zijn hoofd.
Als ik me erg ga concentreren op het feit ze stil te houden, ga ik voor mijn gevoel weer veel te ver naar voren zitten. Als ik les heb wordt er dan ook altijd gezegd dat ik ze stiller moet houden, maar hoe moet ik dat doen om voor de rest mijn houding het zelfde te laten zijn.
heeft misschien iemand tips voor mij?

M_C_Design

Re: mijn handen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 16:23

misschien je instructeur/trise vragen om tips?

Strawberry_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 16:26

Ik heb dat probleem ook. Mijn handen trillen soms een beetje en daarom worden ze snel bewegelijk. Ik volg het topic trouwens Ja

Ik weet niet precies wat je er aan kan doen, maar bij mij helpt het soms wel even om mijn handen te laten leunen op bijv. het zadel Knipoog

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 16:31

Misschien helpt het om een bokriempje aan je zadel vast te maken en daar je pink achter te haken.
Dan hou je ze in elk geval op een plek.

anne_kuzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 16:33

Wel vooruit blijven kijken. Maar er steeds aan denken dat je je handen stil moet houden. Maar geen druk zetten op je handen. Houd je handen rechtop, en niet heel laag. Oefening maakt kunst!

coli_flower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-07 10:36

bedankt voor de tips, ik ga het eens met een bokriempje proberen.

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 13:57

dit probleem heb ik ook Bloos! ik blijf dit topic volgen

Femkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 13:58

haha.. ik heb juist het probleem ik kan maar een hand ontspannen die andere hand van mij is te stug ! maar ik vind het zo moeilijk om die te ontspannen .. is daar ook een tip voor ?

_Marije

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 14:41

Ik heb het probleem ook gehad, ik was heel druk met mijn handen en had ze heel breed uit elkaar staan. Ik heb toen een hele tijd met een postbode-elastiek om mijn polsen gereden en dat heeft mij toen goed geholpen. Ik gebruik het nu nog wel eens als het een tijdje wat minder gaat.

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 14:45

Je handen en armen moeten soepel meebewegen met de mond van je paard terwijl je lichaam de bewegingen van je paard volgt. Je handen moeten dus onafhankelijk zijn van je lichaam.
B.v. bij het lichtrijden zal je je arm iets moeten strekken als je gaat staan, anders neem je je handen en teugels zo mee omhoog.

Oefen eens met het rijden met een bekertje water in je hand, of een ei op een lepel.