Een lang verhaal + Vraagjes

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Laura_x_

Een lang verhaal + Vraagjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-07 14:47

Hallo iedereen
Ik heb het gedaan vandaag! N.a.v een andere topic (met poll Tong uitsteken) over dat ik niet durfde te galoperen op een pony zonder de longeerlijn. Ik had vanmorgen dus prive les en we gingen springen. Wat deed die pony (speedy Bloos )? Ging na de hindernis spontaan galoperen en netjes dat hij dat deed Haha!

Zo ben ik dus over mijn angst heen gekomen Tong uitsteken

____
Nu mijn vraagjes

Speedy moet altijd voordat je hem gaat rijden rollen. Vergeet je dit? Gaat hij rollen met jouw erop. Hoe hard je hem ook aanspoort om door te lopen. Hij zakt ineens gewoon door zijn knieeen heen.

Waarom doet hij dit? (door zijn leeftijd?)
Hoe kan je dat afleren? (Zonder sporen e.d)
Wat moet je doen als je pony gaat rollen en je krijgt hem niet meer staant? (Gewoon springen of?)

Nu even een korte beschrijving over Speedy

Naam: Speedy
Ras: Onbekend
Kleur: Bruin
Hoogte: Ik denk een D pony iets in die buurt
Leeftijd: 20 of ouder
Beroep - Manegepony
Populair - Nee, Ik ben bijna de enige (op eentje na) die met hem durft te galoperen LOS en ik ben volgens mij de enige van de hele manege die met hem durft te springen

Sorry voor dit lange bericht Bloos
Pintogirl

Kelly_ann

Re: Een lang verhaal + Vraagjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 14:54

Hij doet dit w.s. omdat dit een gewoonte is geworden... Hij is vast ooit eens lekker gaan rollen omdat hij uit z'n box kwam en lekker ging rollen in het zand. Daar is toen niet (genoeg) ingegrepen om hem weer te laten opstaan en verder te lopen. En na een aantal keren stond iedereen het toe omdat hij het toch altijd deed.

Ik begrijp dat het niet jou pony is, dus je kan er denk ik weinig aan doen. Het is zo'n gewoonte geworden voor deze pony. Je zou hem iedere keer dat hij wil gaan rollen hard naar voren moeten laten lopen. En hem overeind moeten houden.
Zonder sporen zou het kunnen. Maar een zweep is wel handig om hem aan het lopen te krijgen en houden. En als je er op zit iemand erbij houden die met een longeerzweep helpt. En je kan niet altijd even vriendelijk blijven.

Voor deze pony zou ik gewoon zijn gewoonte laten voor wat het is. Lekker even rollen en dan pas aan het werk.

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-07 14:56

Maar het rare eraan is

| Hij rolt maar een enkele keer, daarna doet hij het de hele les niet meer |
| En nee het is een manegepony Tong uitsteken |

Pintogirl

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-07 19:55

Iemand nog tips?

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 19:58

je durfde nooit te galopperen en nou durf je zo'n beetje als enige van de manege op die pony te galopperen??

Ikzou hem gewoon voor het rijden laten rollen tis jou pony niet! Als de manege eigenaar het anders wil moet ie zelf een oplossing gaan zoeken

Jennnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 20:01

Goed van je dat je nu durft te galoperen!

En dat rollen.. ik heb er geen ervaring mee Knipoog Misschien heel de les goed je been er aan houden, zodat ie de kans niet krijgt om te gaan rollen.

Maarja.. Denk dat het bij een manegepony moeilijk af is te leren, omdat je er maar 1x in de week op rijd.
Gewoon lekker laten rollen voor het rijden dan Knipoog

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 20:02

Lijkt me sterk dat een manege een pony houdt waar maar 2 mensen op rijden Nagelbijten / Gniffelen

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-07 20:40

Eleandra schreef:
Lijkt me sterk dat een manege een pony houdt waar maar 2 mensen op rijden Nagelbijten / Gniffelen

Ik weet het maar de eigenaar is gek op speedy

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-07 20:40

Marjo_x schreef:
je durfde nooit te galopperen en nou durf je zo'n beetje als enige van de manege op die pony te galopperen??

Jah raar maar waar
Haha!

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 20:53

Als die pony al zo lang als iedereen kan heugen wilt rollen van tevoren en het tijdens het rijden dan niet doet is er toch niks aan de hand? Ik zie geen belang bij het afleren van zoiets, zeker niet bij een oude manegepony.

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-07 19:20

Vandaag weer lekker op speedy gereden.
Meneer krijgt weer streekjes en heeft ook iets afgeleerd

Afgeleerd- Bijten Bloos , Hij bijt mij nooit meer Haha!

Streekjes
Met mij erop gerold vandaag terwijl meneer voor de les oook al uitgebreid gerold had. IK vond het wel geinig maar de manegeeigenaar? Tong uitsteken

Pintogirl