en ik loop tegen een probleem op, het paard springt steeds in de verkeerde galop aan. Extra stelling werkt niet, binnen been lichtrijden ook niet etc etc. Heeft er iemand tips?
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
en ik loop tegen een probleem op, het paard springt steeds in de verkeerde galop aan. Extra stelling werkt niet, binnen been lichtrijden ook niet etc etc. Heeft er iemand tips?

mellamoshan schreef:ik ga met de laatste 2 mee. het is geen oplossing, dat is de soepelheid, maar het paard naar buiten laten kijken en kont naar binnen.
sommige paarden hebben moeite met galop, dus vooral met het aanspringen. op deze manier worden ze gedwongen goed aan te springen. misschien moet het paard wat meer souplesse en spieren in de achterhand kweken. balkjes draven helpt ook voor meer kracht en ondertreden van de achterhand.
. Je moet hem juist zo rijden dat hij in balans komt waardoor hij zelf makkelijk aan kan springen. Doormiddel van zulke oefeningen (teminste zo doe ik het dan)
) vertikte het gewoon om in de goede galop aan te springen op de rechterhand. door haar op deze manier te dwingen en de oefeningen die jij omschijft
(heel vele achtjes en op de binnenhoefslag rijden) ging het haar steeds makkelijker af. Ze moest er alleen wel even doorheen zeg maar want het was ook een gewoonte geworden. 

Ook niet op een kleine volte dus het lijkt me sterk als een paard zo tegendraads is 

ff alles checken zodat meneer lekker in zijn vel zit.
pharagirlke schreef:Het is gelukt! Met buitenstelling sprong hij gewoon meteen goed