paard berijden van een handelaar!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pascalleee

paard berijden van een handelaar!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-07 11:10

ik weet niet of het hier hoort dus verplaatsen mag

Ik heb gister bij een handelaar gereden, hier uit het dorp dat paard heeft 10 jr. op een manege gestaan zei die en hij was heel snel en hij kon alles supper springen en dressuur dus ik er op hij begon zijn voor poten een klein stukje op te gooien dus ik door rijden later gingen we hem even longeren (volgens de handelaar had ie 3 weken op stal gestaan en nu in de wei voor een tijdje) dus ik er weer op aan de longe .. hij deed alweer wat rustiger nou ik een stukje tot een loonbedrijf rijden los zonder iemand er naast hij nog rustiger dan met een touw er aan echt een race monster maar is het wel goed wat ik doe wat vinden jullie en hoe krijg ik 'm rustiger? hij heeft al een matengaal om omdat ie anders z'n hoofd omhoog gooid!! wat moet ik doen ?

Farouche

Re: paard berijden van een handelaar!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 11:12

ik zou eerst de martingaal er juist afhalen, zodat hij weer kan wennen aan jouw, jouw rijstijl etc. Laat anders zijn rug even bekijken, het kan zijn dat hij zjin hoofd omhoog gooit door pijn in zijn rug. Knipoog
Succes.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 11:15

Wat moet je doen?

Eerst eens even je verhaal duidelijker opschrijven met oa. leestekens.

Verder zou ik die martingaal eraf halen en het paardje na laten kijken.

Cherellee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 11:16

Beginnen met punten en komma's plaatsen. Dat leest echt een heel stuk prettiger. Verder zou ik zeker de eerste dagen even rustig hem leren kennen en longeren. Als hij braaf erop. Misschien kun je het longeren voor het rijden nog even aanhouden, zodat hij zn overtollige energie alvast kwijt is?

edit; En hem natuurlijk na laten kijken zoals de hierboven al gezegd werd.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 11:17

je verhaal gaat echt ete snel. hoofdletters en putnen scheelt al een boel.

verder, als het een handelaars paard is of niet, laten nakijken die boel,en als je het niet vertrouwd,niet opstappen.
les nemen zou ook schelen

Pascalleee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-07 11:23

ik zal de matingaal er af halen en vanovond wel even longeren!! en dan kijk ik wel hoe die het doet maar hij vind het wel heel fijn om te rijden maar hij wil gewoon heel snel hij heeft de oortjes wel naar voren!! ik ben niet goed in leestekens en hoofdletters !!

meisje19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 14:08

Hoofdletters is toch niet zo moeilijk? Lachen
Gewoon aan het begin van ieder zin (dus na een punt en het aller eerste woord Knipoog ).
Ik snap alleen het probleem niet dat hij snel en lekker actief is?

meisje19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 14:22

Pascalleee schreef:
ik weet niet of het hier hoort dus verplaatsen mag

Ik heb gister bij een handelaar gereden, hier uit het dorp dat paard heeft 10 jr. op een manege gestaan zei die en hij was heel snel en hij kon alles supper springen en dressuur dus ik er op hij begon zijn voor poten een klein stukje op te gooien dus ik door rijden later gingen we hem even longeren (volgens de handelaar had ie 3 weken op stal gestaan en nu in de wei voor een tijdje) dus ik er weer op aan de longe .. hij deed alweer wat rustiger nou ik een stukje tot een loonbedrijf rijden los zonder iemand er naast hij nog rustiger dan met een touw er aan echt een race monster maar is het wel goed wat ik doe wat vinden jullie en hoe krijg ik 'm rustiger? hij heeft al een matengaal om omdat ie anders z'n hoofd omhoog gooid!! wat moet ik doen ?

Ik heb gister bij een handelaar hier uit het dorp gereden. Het paard waar ik op reed heeft 10 jaar op een manege gestaan en was heel snel, vertelde de handelaar me. Hij kon super goed springen en dressuren, dus ben ik erop gestapt. Toen ik erop stapte begon hij zijn voorbenen een klein stukje op te gooien, dus ik door rijden. Later gingen we hem even longeren, want de handelaar had me verteld dat hij 3 weken op stal had gestaan en ook nog een tijdje in de wei. Toen hij aan de longe was ben ik er weer op gaan zitten, hij deed al wat rustiger. Ik besloot een stukje op hem te rijden tot een loonbedrijf, zonder dat iemand er naast liep. Hij was nog rustiger dan hij was toen hij werd vastgehouden, toen was het echt een racemonster.
Is het op deze manier wel goed, of hebben jullie een betere manier om hem rustiger te krijgen?

Weet niet of het verhaal zo helemaal klopt maar misschien is het zo wat duidelijker met leestekens Knipoog