Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Succes
Probeer gewoon te ontspannen, desnoods een paar zitlessen zonder beugels. Als jij onafhankelijk en ontspannen kan zitten, is het probleem misschien al verholpen.
)
marije_ruben schreef:Ik denk dat jij jezelf 'op slot zet' als je gaat doorzitten, dat zou ook de reden kunnen zijn dat het bij jou niet lukt. Dat hoeft niet aan het zadel te liggen, natuurlijk kan het in een zadel met diepe zit beter gaan, maar je zou eigenlijk in ieder zadel gewoon moeten kunnen doorzitten.
Als je jezelf zo vastzet, kun je ook niet goed inwerken met je zit, misschien klem je met je benen wat ook een oorzaak voor dat harde draven kan zijn? Probeer daar eens naar te kijken. Ik denk dat jou paard jou gewoon niet meer begrijpt als je zo op en neer stuitert en geef hem eens ongelijkProbeer gewoon te ontspannen, desnoods een paar zitlessen zonder beugels. Als jij onafhankelijk en ontspannen kan zitten, is het probleem misschien al verholpen.
McSquizzy schreef:Bedankt voor de erg nuttige tips allemaal!!!
Het rare is wel : als ik echt ga galloperen, bijvoorbeeld in de hoek na C ga ik bij C doorzitten en dan spring ik zo aan... Dan blijf hij lekker rustig draven.
Het is pas als ik 1 zijide of zo zit dat ie begint te rennen..en dan begin ik echt te botsen en word alles door elkaar geschud.
Ik krijg 1x week priveles dressuur.
Ik ga het maar even aan mn instructrice voorleggen dan...Maar zij zal waarschijnlijk zo ongeveer wel zeggen wat jullie zeggen. Doorzitten zonder beugels is onbegonnen werk : ik lig er meteen al naast omdatk mijn evenwicht niet kan houden
Marigold schreef:is hij niet per ongeluk western ingereden?
ik had laatst een lesje western gereden, en als je dan in draf achterover leunde ging het paard sneller draven, vandaar dat ik hieraan denk.
McSquizzy schreef:Bedankt voor de erg nuttige tips allemaal!!!
Het rare is wel : als ik echt ga galloperen, bijvoorbeeld in de hoek na C ga ik bij C doorzitten en dan spring ik zo aan... Dan blijf hij lekker rustig draven.
Het is pas als ik 1 zijide of zo zit dat ie begint te rennen..en dan begin ik echt te botsen en word alles door elkaar geschud.
Ik krijg 1x week priveles dressuur.
Ik ga het maar even aan mn instructrice voorleggen dan...Maar zij zal waarschijnlijk zo ongeveer wel zeggen wat jullie zeggen. Doorzitten zonder beugels is onbegonnen werk : ik lig er meteen al naast omdatk mijn evenwicht niet kan houden