Sizzle@Amalia Concours (Z1)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Sizzle@Amalia Concours (Z1)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-07 09:35

Hallo allemaal,

Afgelopen weekend heb ik in Hazerwoudedorp gereden op het Amalia Concours. Dit werd mijn tweede Z1 wedstrijd en 20x60 debuut. Het was een super leuke wedstrijd en erg gezellig. Ik heb ook erg lekker gereden.
Op zondag ging het voor mijn gevoel allemaal vlekkeloos en liep ze fijn van de hand af, maar had ik helaas geen wp (197 en 198). Was het niet helemaal eens met het commentaar, maar was wel super trots op mijn paard.
Maandag ging het wat minder soepeltjes, en minder goed door de rug maar de maandag jury was iets optimistischer gestemd dus had ik 206 en 208 punten.
Ben er erg blij mee en wil noooooit meer in een 20x40 bak rijden, veel leuker zo.
Hier zijn wat foto's.

Spieren goed losmaken, op zaterdag voordat we de wasstraat in gaan Tong uitsteken
Afbeelding

's morgens vroeg even laten uitbokken aan de longeerlijn. Ik vind het een geweldige foto, let op het konijn!
Afbeelding

In de proef: appuyementje
Afbeelding

weet niet
Afbeelding

galopje
Afbeelding

weet ook niet, misschien schouderbw
Afbeelding

Mijn paard zou niet actief genoeg van de grond af lopen zijn jury van zondag, denk dat ik onderstaande foto ga opsturen
Afbeelding

uitgestrekte galop
Afbeelding

middengalop
Afbeelding

uitgestrekte draf denk ik
Afbeelding

Het allerlekkerste moment van de dag: hoofd afwrijven als het hoofstel uit is.
Afbeelding

En nog even een gekke bek trekken als toegift. Koe
Afbeelding

Leuk dat je even gekeken hebt. Doei!

AnoukvW

Re: Sizzle@Amalia Concours (Z1)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 09:37

Hoi!

leuke foto's hoor!

geeft een fijn beeld.. had je geen last van de zware bodem??

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 09:37

Gefeliciteerd met je winstpunten. Mooi zo'n wit paard! Rijdt 20x60 lekkerder? lijkt me zo'n eind in midden/uitgestrekte draf Bloos Haha!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 09:38

Ziet er goed uit hoor! Ze wordt af en toe wat lang vind ik, maar ja ik heb nog in mijn hoofd hoe gaaf ze liep op de keuring Knipoog

Erg netjes hoor! En 20*60 is gewoon véél fijner

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 09:42

20x60 is cker fijner! en dat strekken valt wel mee... als je ingezet hebt moet je dat vasthouden! maar als 40m goed lukt is die 20m meer meestal geen probleem!!

Op naar de Z2!!

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 09:43

Leuk paardje hoor! Ik vond 20X60 met mijn pony wel een heel eind Bloos

Even over je stang.. Ik vind dat je die er erg strak aanhebt! Hij is bijna horizontaal terwijl 45 graden al meer dan genoeg is... Misschien even een aandachtspuntje Knipoog Het kunnen natuurlijk ook gewoon momentopnames zijn hoor Tong uitsteken

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-07 09:47

Zware bodem? niets van gemerkt in ieder geval.

Dat lange eind is juist heerlijk als je een paard heeft die uit zichzelf wel blijft lopen.

MyWish, ze moet idd nog meer op het achterbeen gaan komen uiteindelijk, maar dat is nu nog te moeilijk. Ze heeft ook een erg lange rug en dan valt net niet altijd mee.

Mijn kinketting zit erg los, dat vind ze prettiger. Het nadeel is dan idd dat je stang gauw erg strak lijkt te staan. Maar er zit ook een foto bij waarop je kan zien dat ik hem ook regelmatig helemaal los heb. Teveel zal het niet zijn want dan hangt ze accuut haar tong eruit. Maar uiteindelijk: hoe losser hoe beter.

Jett_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 09:57

Zitten wat leuke foto's tussen, maar vind haar op sommige foto's ook wat lang in de hals. Verder veel suc6 samen!

Michel123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 09:58

Leuk paard, zeg, ik hou wel van een mooie schimmel.
Je rijdt 'm ook lekker ontspannen.
Enig puntje, het lijkt of je je been wat ver naar achteren hebt ligggen. Maar dat kan ook aan het moment van de foto liggen.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 09:59

ohh ik vind schimmels altijd zo'n mooie paarden! ik vind dat de foto's er goed uit zien hoor. denk dat de jury geslapen heeft. Knipoog

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 09:59

Leuke foto's OK dan!
Vind nogsteeds dat ze meer dan genoeg actie had, snap niet waarom de jury daar anders over dacht
Ach zolang je eigen gevoel maar goed is Ja
20x 60 is echt ideaal hè Tong uitsteken

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-07 10:07

Dank allemaal.
Michel123: ik vind juist dat ik mijn been vaak teveel naar voren afsteek (moet meer kantelen in mijn bekken). Grappig dat jij juist het tegenovergestelde zegt. Komt misschien door de foto van het appuyement waar mijn buitenbeen vrij ver naar achteren ligt.

Cinzano: ze zijn vandaag op de post gegaan, dus binnenkort ook te bewonderen hier?

Michel123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 10:10

Sizzle schreef:
Michel123: ik vind juist dat ik mijn been vaak teveel naar voren afsteek (moet meer kantelen in mijn bekken). Grappig dat jij juist het tegenovergestelde zegt. Komt misschien door de foto van het appuyement waar mijn buitenbeen vrij ver naar achteren ligt.

Het is inderdaad tijdens het appuyement. Pas dan wel op dat je niet té veel met je spoor er aan zit, want dan heb je dat weer !
Verder ziet het er echt netjes uit, complimenten !

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 10:15

Ziet er heel netjes uit, het geeft een heel vriendelijk beeld. Lachen
Soms wordt het paard nog iets lang vind ik, maar dat komt denk ik wel goed! Gefeliciteerd met je punten!

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 10:20

Mooie foto's hoor Sizzle.

Alleen op de meeste foto's loopt je paard niet echt over de rug/aangespannen in de bovenlijn.
Probeer misschien iets meer aan die bovenlijn te werken, zoals hij er op deze foto's bij loopt kán hij ook bijna niet actiever van achteren worden/meer op het achterbeen komen.

abcde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 10:30

ik ga mee met wat er net al is gezegt, paard mag meer front maken, maar je gaf zelf al aan dat ze niet optimal los was.
als ze zich wat strak in de rug houden word de bovenlijn ook strak.
verder ziet het er netjes uit!

ik heb 10 mei weer voor het eerst 20x 60 moet toch altijd wel wennen hoor Knipoog

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-07 10:50

Ik ben het helemaal eens over de bovenlijn. We werken eraan maar deze merrie heeft van nature zo ontzettend weinig bespiering dat de opbouw ontzettend lang duurt. Al het extra 'front' zal van achteruit moeten gaan komen maar dat duurt even. Bovendien wordt ze daar soms vreselijk heet van in de kop en gaat ze op en neer stuiteren, dat wil ik voorkomen in mijn proeven en vraag daarom ook minder. Thuis gaat het steeds beter, maar in de proef gaat het nooit 100% zoals thuis.

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 10:56

Sizzle schreef:
Cinzano: ze zijn vandaag op de post gegaan, dus binnenkort ook te bewonderen hier?

Rolleyes
Ben nooit zo van het foto's plaatsen, maar wie weet Clown

(nogmaals bedankt trouwens OK dan! )

Marriiel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 11:52

Ik vindt de bovenlijn ook wat strak, het lijkt alsof het paard wat uit elkaar loopt. Het is een leuk dier maar er is nog wat werk aan de winkel Knipoog.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 13:50

ziet er netjes uit hoor Lachen Ik had op de stal waar mijn vorige paardje stond 2 20*60 bakken en 1 20*40 maar 20*60 heeft toch mijn voorkeur. Ik vind het heerlijk

nOekiiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 14:44

ziet er leuk en goed uit Lachen op naar het Z2 Tong uitsteken

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-07 14:47

Ik ga nog lang niet naar het Z2 hoor, ik ga eerst op voor de 20 of meer wp, daarna zien we wel weer. De wissels gaan wel al aardig trouwens.

Tiestoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 17:19

Leuke combinaties alleen soms zie ik hem liever wat meer in elkaar gereden denk ik (het zijn natuurlijk moment opnames! Op sommige foto's vind ik hem wat uit elkaar lopen vooral in de uitgestrekte galop.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-07 17:39

Ik vind het belangrijk om uitgestrekte gangen duidelijk en maximaal te rijden. De hoofd/hals houding komt bij mij op de 2e plaats en zal gaandeweg verbeteren als het achterbeen tot dragen komt. Ik zou nooit half gaan rijden zodat ze 'mooier' in de krul loopt want dan kom je uiteindelijk niet verder. Dus ja, mijn paard valt af en toe uit elkaar maar leert wel op haar eigen benen te lopen.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 17:54

sologirl schreef:
Leuk paardje hoor! Ik vond 20X60 met mijn pony wel een heel eind Bloos

Even over je stang.. Ik vind dat je die er erg strak aanhebt! Hij is bijna horizontaal terwijl 45 graden al meer dan genoeg is... Misschien even een aandachtspuntje Knipoog Het kunnen natuurlijk ook gewoon momentopnames zijn hoor Tong uitsteken

Dan zijn het wel heel veel toevallige moment opnames. Knipoog