Mooie dame @ kür proefje rijden ;)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Mooie dame @ kür proefje rijden ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-07 18:14

Jep, de mooie dame moet ergens in juli haar eerste kür proef rijden. En dat schrikkerige heethoofd heeft wel wat oefening nodig. Dus mooi op tijd beginnen aan die kür en dan als hij af is de boxen aan. Knipoog

Pret loopt de laatste dagen erg fijn al was ze vandaag heel erg aan het klooien met haar bit. In de ene hoek was ze heel de tijd irritant aan het doen maar alles bij elkaar genomen kwam er nog best een leuk proefje uit. Er staat dus nog geen muziek op, die moet ook nog deels gezocht worden. Maar het is toch al het begin Haha!

De vorige foto's van thuis staan hier;
http://www.mijnalbum.nl/Album=EJNV8FGB

De foto's zijn van het filmpje afgehaald;

http://www.zippyvideos.com/973935011694 ... kur_proef/

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
en ook het strekken begint ze door te krijgen;
Afbeelding

tot slot nog een normaal drafje, of tenminnste dat moest het voorstellen.
Afbeelding

Voor galop moet je toch het fillmpje bekijken want ik kon geen enkele goede galop foto er af halen Knipoog
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 01-05-07 18:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Annash
Blogger

Re: Mooie dame @ kür proefje rijden ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 18:15

Jaaa er begint toch vooruitgang in te komen nu Kath!
Wordt het toch nog wat die kur van je Haha!
We gaan ervoor he samen! Ja

Vinaba

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 19:00

Ziet er goed uit!
Zit geloof ik al erg veel verbetering in!
Veel succes alvast gewenst! Kusje

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 19:03

Mooi hoor Ja Steeds weer verbetering te zien Ja
Veel succes met jullie eerste keer Knipoog

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-07 21:37

Shan; Jep nu begint ze éindelijk te gaan! Dat mocht wel he Haha!

Vinaba; jazeker! Haha! Thx!

Helene_; hopen dat ze dat vol houd (en ik natuurlijk) Knipoog

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 22:36

Leuk dat je met haar ook een kür gaat rijden.
Zo te zien wordt dat wel wat, ben benieuwd naar de muziek, weet je al wat het gaat worden?

Je ziet inderdaad goed verbetering! Ook wat betreft het vorige filmpje! Ik blijf erbij; dat gaat helemaal goed komen met jullie Haha!

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 08:39

Zo te zien heeft Pretty wel mooie ruime bewegingen, klopt dat?
Ziet er goed uit hoor Kathleen.. succes met jullie kür!

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 08:59

Wat goed!! Grappig hoor ik herken toch echt heel veel in mijn paard. Wat je al zegt de hele tijd irritant zijn in een bepaalde hoek. Dat ze er niet moe van worden he!

Maar het ziet er netjes uit! Zorg dat je op je kont blijft zitten met galopperen. Goed oefenen dan komt die kur helemaal goed! Ja Haha!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-07 15:00

Jnien; ze loopt inderdaad erg ruim. En tegenwoordig probeer ik haar ietsje meer te verzamelen omdat ze ook al snel te hoog in dat tempo word dus ze kan in theorie nog wat ruimer. Haar galop is echter wél ontzettend ruim tov die van Ex en dat maakt het mij toch wel moeilijk om me aan te passen gelijk ik wil. Dankje! Tong uitsteken

Roos_M; nee! En daar kan ik zooo geïrriteerd van raken. Je kan ze er langs gewoon stil zetten, ik kan haar er langs door laten stappen en dan doet ze niets! Maar als ze aan het werk moet? Pfffff dan gil k vaak van; Nooit geen merrie meer potverdikke en maak nu dat je der langs doo rbent!!!! en dan kan het ineens wel voor de rest van het uur Rolleyes Maar zie je mij al in mijn proef gaan gillen op die knol als ze ht daar ook doet? *LOL*
En idd, dat zitten...Ik zou mezelf eens moeten vastlijmen Bloos Bloos

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 19:14

Haha, als ik dat doe... Dan is het helemaal drama! Haha! Meestal als ik stap vind ze het eng maar verder tijdens het rijden niet. Haha rare paarden. Heeft niets met merrie's te maken, maar die hele vaderlijn zijn angsthazen. Schijnt van Zaire te komen. Heb ik wel eens eerder een topic op bokt over gezet.

Succes he met je kur!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-07 19:22

Roos; ja daar vreesde ik idd ook al voor. Er is redelijk wat bloed doorheen gefokt en dat is bij Pretty heel duidelijk zichtbaar. Vooral in haar gedrag. Waarom fokken ze er eigenlijk mee door als het zulke angsthazen zijn? Nagelbijten / Gniffelen

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 19:24

Tjah?! Nagelbijten / Gniffelen Zou het niet weten, niet echt verstandig. Maar het is inmiddels al een poosje geleden misschien dat men het nu beter doet? Misschien wel handiger.. Ja

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-07 19:29

ja idd.
Hoewel ik moet zeggen, Pret is wel een talentvol dier, moeilijk maar er zit vast en zeker wat in! Daarbij zitten der aardige gangen op en op stal kan je echt geen liever paard hebben dan haar. Juist die kuren onder het zadel he...Misschien dat als je ze eenmaal door hebt het gewoon topknollen zijn...Dan is het waarschijnlijk wel te verklaren.

Ik vind iig niet veel paarden uit Erik en ook over Zaire vind ik bitter weinig...Beetje jammer want wat achtergrond informatie (wb karakter etc) van de hengsten is altijd wel fijn om een paar verklaringen te geven. Vraag me soms af of ik dat schrikken er ooit nog uit krijg of 'onder controle' zal krijgen...

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 19:30

Hey Kath, ik zal vanavond of een andere keer even kijken, mijnalbum heeft onderhoud en dus zie ik niks

Enne, als er geen pit in zit, komen ze ook niet ver over het algemeen!

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 19:43

Ja, Josje is ook heel lief. Ze wil afentoe wel even de hele stal afbreken maar komt dan met een blij koppie de stal uit met andere woorden; Wat is er? Doe ik wat fout? Haha!

Josje is verder in de omgang een angsthaas en hangt. Maar verder zo ongelovelijk lief. Ik heb haar gewonnen en dat kun je aan alles merken. Ze heeft zo gigantisch veel respect voor mij. Ik kan nu alles met haar. (mag ook wel, ik heb haar 4,5 jaar!! Haha! ) Verder is het wel een paard met een gebruiksaanwijzing en blijft ze eigenwijs en een kop erop hebben.

Qua gangen, ik ben zelf niet zo weg van Josje haar beweging. Niet lichtvoetig, niet ruim (m.u.v. haar stap, die vind ik wel goed Ja), haar galop kan er wel mee door. Maar de draf is niet echt goed.

Maar daarentegen is het een super springpaard. Ze springt de sterren van de hemel met haar 1.60. Daarmee is ze dan totaal niet bang en ookal staan er de raarste fratsen in de bak. Ze kijkt er niet naar! Ongeloverlijk! Zelfs een keer hadden ze als thema 'seizoenen'. Lag er dus piepschuim sneeuw vlokjes. Volgens mij is ze er door heen gerent tijdens de barrage, want ik wilde de beker winnen! Whahaha geweldig!

Volgens mij is het bij onze paarden gewoon een questie van blij houden en gigantisch veel geduld hebben. (dat is het moeilijkste! Haha!)

Ik ga ook even opzoek naar de vaders. Ik houd je wel op de hoogte! Haha!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-07 19:57

dat onschuldige, vreselijk! dat hebben ze zó erg! En dan die typische manier als je boos bent op ze, hun kont naar je draaien en dan die kop zo naar je toe en dan heel schuin met die oortjes derop van 'uh, deedk wat fout? Baaaaaaasje k doe niets!!!!' Rolleyes Probeer daar maar eens boos op te zijn!

Dat pikken ze ook niet trouwens, (dat je boosop ze bent)

Pret is ook een super springer, ze hupst overal overheen. en ze hebben ook ontzettend veel springvermogen he...
En idd, veel, heeeeel veel geduld... Want als je ze pushed word het alleen maar erger...
Ik ga zo ook nog eens op zoek. Alsk wat vind... Knipoog

samantha21; serieus?
Oh bij mij doen de foto's het wel gewoon Nagelbijten / Gniffelen

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 20:27

Whahaha ja prachtig!! Kontje draaien, altijd. Idd koppie schuin erop en een beetje kijken. Sowieso doet ze dat al en met die lekkere billen die je wel op kunt vreten!! Haha!

Vandaag ging ik met een zalfje haar mondhoeken insmeren. En ik was aan het poetsen in haar stal en ze ziet dat ik die pot pak en ze duikt weg! Whahaha geweldig... Ze zal niet trappen, echt niet maar gewoon dat ze het niet wil.

www.paardenfokken.nl hele leuke site ook veel te vinden!

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 20:28

ik kan helaas de foto's niet zien bij mij zegt hij dat mijnalbum eruit ligt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-07 13:06

Roos_M ja en dan heel beledigt kijken en echt de kleuter uit hangen van 'ik WIL niet!!!!' Rolleyes *LOL* Pret is daar ook ontzettend goed in *LOL*

buster4ever; normaal doen ze het ondertussen weer. Knipoog

Kelss90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 13:26

Ziet er goed uit hoor!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 13:54

Gaat goed hé! Nog een beetje oefenen en die Kur komt zeker in orde. Ik vind dat ze behoorlijk rustig en ontspannen rondgaat. Dus doe zo voort zou ik zeggen. Tja irritant doen in een bepaalde hoek, ik had er gister ook last van. Normaal heb ik er nooit erg veel problemen mee, maar deze keer had hij het goed zitten. als hij het morgen maar niet doet.

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 19:02

pharagirlke schreef:
Roos_M ja en dan heel beledigt kijken en echt de kleuter uit hangen van 'ik WIL niet!!!!' Rolleyes *LOL* Pret is daar ook ontzettend goed in *LOL*

Ja mooi he! Haha!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-07 21:54

Roos_M; Ja heerlijk, en o ze weten het zo goed als ze iets goed gedaan hebben, die arrogantie die dan van dat koppie druipt! :|

zitake; ja tegenwoordig is ze erg ontspannen en rustig. Ik krijg ook veel meer van haar gedaan, af en toe heeft ze nog iets van; Ik doe het NIET!!! Maar meestal is het al; ik wil ni! ik WIL ni! Oke oke ik ga al... Clown
Dus er komt verbeterting in.

Kelss90; dankje Lachen

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 08:55

Ja! En dan maar is boos worden! Nagelbijten / Gniffelen Whaha

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-07 15:20

Jep want ze krijgen hun zin niet Haha!
Dit is zo'n typisch Pretty kopje;
http://www.mijnalbum.nl/Foto=7866F4UO
Echt dat kopje schuin *LOL*

is josje ook zo'n racemonster? Ik kan Pret geen groter plezier doen dan haar eventjes voluit laten gaan...