Draf lukt niet

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pistasche

Draf lukt niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-07 15:34

Heey Doei! !

Ik heb nu een leasepony Lachen
Superlieve Pony en ik kan er veel van leren hartstikke leuk dus !
Alleen als ik middendraf wil doen word het meteen galop , ik draaf heel zachtjes en dan spoor ik iets aan en dan is het meteen galop.

Ik heb al veel geoefend enzo. maar het lukt maar niet !
incl. instuctrice Knipoog

Hebben jullie misschien tips ?

Heel erg bedankt Kusje

Groetjes Pascaline

Anoniem

Re: Draf lukt niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 15:46

Geef je je hulp misschien een beetje te abrupt? Of geef je net niet voldoende mee met je hand?
Strek je zelf je lichaam netjes op?

Wat heeft je instructrice je voor oefeningen gegeven? Schakeloefeningen in tempo? Of heeft ze ook iets gezegd over bijvoorbeeld rechtrichten, of achterhand versterken?

summerfeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 15:48

wat doet ie als ie op de wei staat? of los is, draaft ze dan wel? anders zou je misschien aan de longe kunnen gaan oefen. beginnend met stemhulpen. uiteindelijk kun je tijdens het rijden deze stemhulpen laten over vloeien in been en hand hulpen.

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-07 15:51

Ik zit dan in draf en dan ben ik bij de lange zijde en dan voor de letter druk ik een beetje met me kuiten heel voor zichtig alleen dan is het meteen galop , ik heb heel veel tempowisselingen geoefend maar het lukt niet goed.

Met stemhulpen hetzelfde Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 16:04

Maar wat zegt je instructrice ervan dan? Gaat er bij jou iets fout, bij je paard, of is het de communicatie?

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 16:10

er zijn meer beestjes die middendraf moeilijker vinden en galop gewoon makkelijker vinden...helaas kun je het samen alleen leren door veel te oefenen en samen met je instructeur te kijken hoe en wat... vind het namelijk erg moeilijk om vanaf mijn stoel een tip te geven die jou kan begeleiden naar de middendraf Haha!

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-07 16:25

Mijn instructrice die zegt eigenlijk dat ik er gewoon hard op moet trainen en dat vind ik eigenlijk best moeilijk ; eerst probeer ik met semhulp maar meteen hup in galop.
Ik train hard samen met instuctrice maar allebei vinden we het wel moeilijk om het te leren

Maar bedankt voor de reacties Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 16:29

'" Gewoon hard trainen" is een dooddoener. Wat ziet zij als oorzaak?

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-07 16:33

Ze denkt dat de pony denkt dat ze in galop moet of er zin in heeft , maar ik spoor amper heel zachtjes aan eigenlijk spoor ik niet eens aan en meteen in galop.
Terwijl middengalop en uitgestrekte stap ook lukken.
Ik dacht eerst ook dat ze fris was dus heb haar aan het begin aan de longe gedaan en wat laten 'uitrazen'. en toen ben ik er weer opgestapt maar nog steeds niet echt verbetering.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 16:35

En wat gebeurt er als je niet vanuit de hoek, maar ergens halverwege de lange zijde probeert wat te verruimen?

En waar ik ook benieuwd naar ben: doet 'ie het met een andere ruiter wel? En aan de lijn of los?

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-07 16:38

Met een andere ruiter weet ik niet ik ben bijna de enige die erop rijdt , los kan ze wel iets meer verruimen maar dan zit ik erop dan doe ik alleen me stem net als ik doe als ik haar losgooi maar toch lukt het helaas niet.