Help wat nu ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Chntl_Zrro

Help wat nu ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-07 14:42

Ik rijd op stal een pony bij voor de verkoop, een ontzettend lief beestje maar zo eigenwijs.
mijn probleem is dus dat hij precies weet waar de uitgang is, en daar iedere keer naar toe rent.
er is dan geen remmen aan!!

vorige keer ben ik met hem door de draad heen geklapt, ik heb hem daar ook voor op zijn donder gegeven.
gister ging ik weer rijden en wou hij er weer iedere keer uit ( ik laat nu de bak open want die vorige keer heb ik me goed bezeerd ).

wat doen jullie in zo'n situatie ? Blijven jullie rustig Of kwaad ? beginnen jullie zacht te praten of juist met een beetje verheffende stem ?

ik ben er erg nieuwschierig naar gister ging het wel beter maar in de galop word het helemaal een probleem.
hij trekt zijn hoofd omhoog en racet als een gek naar de uitgang.
hij is ook maar een B pony dus veel evenwicht heb je niet ?

Ohja ook was een vriendin met haar pony voor de uitgang gaan staan, zelfs dat hielp niet hij knalde er gewoon doorheen Verdrietig

Aangezien het maar een B pony is komen er vaak mensen met kleine meisjes/jongentjes.
voorheen is hij altijd door een klein meisje gereden die hem altijd zijn zin heeft laten doen waardoor hij denkt dat hij alles mag.

Graag hulp en jullie mening ?
Groetjes Chantal

jomaro

Re: Help wat nu ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 14:52

is het mogelijk om die pony vlakbij de uitgang te longeren. Zo leert hij in ieder geval zonder gevaar voor de ruiter om in de bak te blijven. Anders de bak afsluiten met een balk waar hij niet doorheen en overheen kan of er onder door.
Doet die pony het ook als er andere soortgenoten in de bak lopen?

Chntl_Zrro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-07 15:00

jomaro schreef:
is het mogelijk om die pony vlakbij de uitgang te longeren. Zo leert hij in ieder geval zonder gevaar voor de ruiter om in de bak te blijven. Anders de bak afsluiten met een balk waar hij niet doorheen en overheen kan of er onder door.
Doet die pony het ook als er andere soortgenoten in de bak lopen?

Die gelegenheid is er wel ja en ik doe dat ook iedere keer voor het rijden want dan longeer ik hem met elastiek, dan is er ook niets aan de hand maar zodra ik erop zit.
die ene keer toen hij met mij er doorheen klapte reed mijn vriendin met haar pony erbij Ja

Chntl_Zrro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-07 08:07

Heb gister gereden en het ging al wat beter, hij lette nu wat meer op mij.
nog wel een keer proberen maar het gaat de goede kant op Lachen

Dautsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 19:32

Dautsen heeft ook een tijd gehad dat ze zonder aanleiding ineens kei hard de bak uitrende. Ik weet niet of er nou maar een manier is om dit op te lossen. Ik gaf haar hiervoor iig wel ff een standje, want zij deed het niet omdat ze iets eng vond of wat dan ook. En omdat ik toch elke keer weer terug de bak in ging, heeft ze dit na een tijd dus ook opgegeven. Misschien kan je een reden bedenken waarom je pony dus de bak uitrent? Vind hij iets eng of is het gewoon ongehoorzaamheid? Gewoon doorzetten en hem niet de kans geven om weg te rennen. Meestal voelde ik het iig wel aankomen, maar reageerde ik er zelf te laat op.

Chntl_Zrro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-07 06:18

Het is zeker te weten ongehoorzaamheid, hij is nergens bang voor. ik geef de moed ook niet op dat zeker niet, ik laat me niet kennen. maar baal er wel van als er kleine kinderen op moeten gaan rijden dat hij dan heel vervelend word.