Achterwaarts vraagje/probleempje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Barbara88

Achterwaarts vraagje/probleempje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-07 11:22

Heey,
Ik ben met mijn paard nu bezig om hem achterwaarts te leren. En hij snapt nu wel dat hij achteruit moet zowel met als zonder commando, het probleem is dat hij 1 been tegelijk naar achter zet. Hij gaat dus niet diagonaal zeg maar. Wie weet hoe ik dit op kan lossen?

Woest

Re: Achterwaarts vraagje/probleempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 08:00

oefenen, "sneller" achterwaarts vragen, dus niet twijfelachtig, als hij (denk ik) jou hulp snel gehoorzaamt moet hij denk ik zijn twee benen wel tegelijk achteruit zetten.

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-07 08:05

ja ik had gister avond les, en mijn instructrice zei hetzelfde. Het ging nu al beter alleen bleef hij nu weer minder nageefelijk.

Dautsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 19:38

Ik moet altijd zorgen dat ik met mijn ene been net even iets harder druk zodat hij weet dat hij die ene kant niet op mag maar dus echt recht achteruit moet gaan.

Samneman

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 15:26

als een paard niet diagonaal achterwaarts gaat, dan staat hij niet vlijtig genoeg stil. Hij komt teveel op de hand van de ruiter en buigt zijn achterbenen niet goed genoeg. Als dit bij jou het geval kan zijn, kan je proberen je paard eerst actiever te maken door overgangen te rijden. In het achterwaarts hou je de aanleuning net zo als in de stap, je hand moet je dus meeveren, niet blokeren of trekken terwijl je achteruit gaat, dit belemmert de beweging. Succes!