Hier eventjes wat foto's van mij op het paard van m'n broer. Het is een Ronaldo x Elcaro merrie. Zaterdag 28 april heb ik wat dressuur getraint, hier houdt ze helemaal niet van. En dat is ook wel te zien! Haha. Ze wordt niet uitgebracht in de dressuur.
Springen houdt ze echter wel van, en ook dat is te zien. Maandag 30 april hadden we wedstrijd bij Alcmaria Hippix, op het terrein van Ronald Beukers ( Manege Beukers; Oudkarspel ). Het was een erg moeilijk parcours voor zo'n 1e buiten wedstrijd. Hier was de jury het dan ook over eens. ( Qua lijnen enz. )
Dit was mijn 2e keer dat ik Samorette uitbracht. De 1e keer was 1 keer in het oefen ( 80 cm ) en 1 keer in het B ( 100 cm ). En nu 30 april, de 2e keer ging ik gelijk 2 keer het B in. En ik was super trots op mijn paardje! Ondanks dat we geen winstpuntje binnen hebben kunnen halen.
Het 1e parcours hadden we 15 strafpunten. 2 balkjes en 1 weigering ( die ik had kunnen voorkomen, maarja, dat besef je altijd te laat
) en door de weigering 3 wegens tijdsoverschrijding.Het 2e parcours liep ze minder fijn. Ze kwam niet fijn uit voor de sprongen, waardoor het er allemaal niet zo netjes uitzag. Toen hadden we 12 strafpunten. 3 balkjes, waarvan ik er eentje had kunnen voorkomen.
Nouja, ik zal jullie niet langer vervelen, maar gewoon de foto's laten zien!
p.s. Ze staan niet op volgorde!!
1. Losstappen
2. Stappen
3. Stappen
4. Drafje
5. Nog een drafje
6. Galopje, onwijs zonde van mijn afgrijselijke houding!
7. Drafje, jammer dat ik geen hoofd heb!
En dan nu de springfoto's!
8. Kruisje inspringen ( zonder kont
)9. Stijltje inspringen ( ook zonder kont
)10. Inrijden
11. Vlak voor m'n parcours. Met grooms ( Mama en broer )
12. 1e parcours, hindernis 1 ( Mijn handen
)13. 2e parcours, hindernis 3
14. 2e parcours, hindernis 6
15. Standfoto, braaf paard, trotse baas

Commentaar mag, mits vriendelijk.
Ik weet dat mijn houding niet altijd perfect is, en dat ik met springen iets meer mee moet geven. Maar dit zijn natuurlijk maar momentopnames. En vergeet niet dat dit mijn 2e wedstrijd pas was! ( En van haar de 4e! )
Jolien

En op Mandour geef ik ook altijd netjes mee met mn handen, omdat ik precies voel wanneer hij afzet! Maar Samorette is altijd heel onverwachts! Dus dat is nog erg lastig. Maar ook die ga ik steeds beter aanvoelen