Samorette @ Training & Concours

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jolienn

Samorette @ Training & Concours

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-07 10:34

Hallo!
Hier eventjes wat foto's van mij op het paard van m'n broer. Het is een Ronaldo x Elcaro merrie. Zaterdag 28 april heb ik wat dressuur getraint, hier houdt ze helemaal niet van. En dat is ook wel te zien! Haha. Ze wordt niet uitgebracht in de dressuur.

Springen houdt ze echter wel van, en ook dat is te zien. Maandag 30 april hadden we wedstrijd bij Alcmaria Hippix, op het terrein van Ronald Beukers ( Manege Beukers; Oudkarspel ). Het was een erg moeilijk parcours voor zo'n 1e buiten wedstrijd. Hier was de jury het dan ook over eens. ( Qua lijnen enz. )

Dit was mijn 2e keer dat ik Samorette uitbracht. De 1e keer was 1 keer in het oefen ( 80 cm ) en 1 keer in het B ( 100 cm ). En nu 30 april, de 2e keer ging ik gelijk 2 keer het B in. En ik was super trots op mijn paardje! Ondanks dat we geen winstpuntje binnen hebben kunnen halen.

Het 1e parcours hadden we 15 strafpunten. 2 balkjes en 1 weigering ( die ik had kunnen voorkomen, maarja, dat besef je altijd te laat Tong uitsteken ) en door de weigering 3 wegens tijdsoverschrijding.

Het 2e parcours liep ze minder fijn. Ze kwam niet fijn uit voor de sprongen, waardoor het er allemaal niet zo netjes uitzag. Toen hadden we 12 strafpunten. 3 balkjes, waarvan ik er eentje had kunnen voorkomen.

Nouja, ik zal jullie niet langer vervelen, maar gewoon de foto's laten zien!

p.s. Ze staan niet op volgorde!!

1. Losstappen
Afbeelding

2. Stappen
Afbeelding

3. Stappen
Afbeelding

4. Drafje
Afbeelding

5. Nog een drafje
Afbeelding

6. Galopje, onwijs zonde van mijn afgrijselijke houding!
Afbeelding

7. Drafje, jammer dat ik geen hoofd heb!
Afbeelding

En dan nu de springfoto's!

8. Kruisje inspringen ( zonder kont Tong uitsteken )
Afbeelding

9. Stijltje inspringen ( ook zonder kont Tong uitsteken )
Afbeelding

10. Inrijden
Afbeelding

11. Vlak voor m'n parcours. Met grooms ( Mama en broer )
Afbeelding

12. 1e parcours, hindernis 1 ( Mijn handen Bloos )
Afbeelding

13. 2e parcours, hindernis 3
Afbeelding

14. 2e parcours, hindernis 6
Afbeelding

15. Standfoto, braaf paard, trotse baas Lachen
Afbeelding

Commentaar mag, mits vriendelijk.

Ik weet dat mijn houding niet altijd perfect is, en dat ik met springen iets meer mee moet geven. Maar dit zijn natuurlijk maar momentopnames. En vergeet niet dat dit mijn 2e wedstrijd pas was! ( En van haar de 4e! )

Jolien

Only_Kiekie

Re: Samorette @ Training & Concours

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 10:41

IK heb ook geen geweldige houding hoor! Dat komt als je GEEN goede instructier hebt!:( Mjaa ik werk er hard aan en ik vind dit wel knap hoor als dit nog maar je 2e concours was en van haar der 4e!

xx

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 10:46

Hi jolientje!

mooie foto's hoor..

en volgens mij zit het qua instructie ook wel goed..

je mag best knotten maken ook met springen! Tong uitsteken

maar ga maar goed op je houding letten.. waarop precies zeg je zelf al!

xxjes Anouk

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-07 10:47

@ fOrEveryOu ;;
Dankje Lachen Maar ik heb wel goede instructeurs hoor! Maar mijn houding op het paard is al beter dan op m'n pony. Alleen paard wordt af en toe sterk en dan trekt ie me naar voren ( zoals bij de galop foto Tong uitsteken ). Erg fout maarja. Ik werk er al jaren aan, maar het is zo moeilijk! Maar het gaat al steeds beter Lachen

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 10:49

Idd veel meer meegeven boven de sprong.

Je zegt dat je paard niet uitkwam voor de sprongen maar het is toch jou taak om je paard netjes voor de sprong te plaatsen??

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-07 10:50

@ A_N_O_U_K ;;
Tnx! Ja ik wilde serieus wel knotten maken! Maar dat zou ik dan de avond van te voren doen, maar toen ging ik ( je je leest het goed! IK ) onze drie jarige longeren. En daarna was het donker. Dus toen viel het feestje in het water!
En ik ben al heel hard aan m'n houding aan t werk! Knipoog En op Mandour geef ik ook altijd netjes mee met mn handen, omdat ik precies voel wanneer hij afzet! Maar Samorette is altijd heel onverwachts! Dus dat is nog erg lastig. Maar ook die ga ik steeds beter aanvoelen Lachen

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-07 10:54

@ TeeGee ;;
Ja dat klopt wel. Maar het paard is nog erg groen om het zo maar te zeggen. Ik werk hier ook erg hard aan, maar ze kan ongelofelijk sterk worden, en dan gaat ze grotere passen maken, en dan komt ze niet mooi meer uit. En ook hier ben ik hard aan het werken. Maar ik rij dit paard erbij zeg maar. M'n broer heeft niet zoveel tijd meer, en ik rij hoofdzakelijk mijn eigen pony. Maar m'n broer wil erg graag parcourbouwer worden, en dan moet hij L springen +1 zijn. Maar hij durft nog niet gelijk 2x de B in. En ik wel. Dus probeer het paard nu wat minder groen te krijgen Tong uitsteken

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 10:56

Oke, als je thuis in de training bent kan je je paard best een keer stil zetten voor de sprong als ze sterk wordt. Ze mag natuurlijk aantrekken op de sprong maar niet wegracen zodat je geen afstand meer hebt.

Klikoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 11:08

Jolien!!:)

Wat een mooi paard heb ej daar onder je kont ja:P Ik vind het rijden er leuk uit zien!!=D

Succes er mee! en die winstpunten met het springen komen snel zo te zien:)

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-07 11:59

TeeGee schreef:
Oke, als je thuis in de training bent kan je je paard best een keer stil zetten voor de sprong als ze sterk wordt. Ze mag natuurlijk aantrekken op de sprong maar niet wegracen zodat je geen afstand meer hebt.

Ja dat doe ik ook. Maar op wedstrijd doe ik dat niet hoor! Maar ze maakt het zelf altijd wel pas, met een heel klein kriebelig galopsprongetje. Maar dat komt evengoed niet fijn uit Tong uitsteken En het zit voor geen meter. Knipoog Daar ben ik met beide instructeurs ook hard aan bezig. Maar ze is eigenlijk net ffies te sterk voor me. Maar dat komt wel goed Lachen iig bedankt voor de tip Lachen

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-07 12:01

Robin Lachen
Ja die wp's komen wel, als zij haar poten tenminste op tilt Tong uitsteken Ze moet ze eerst altijd een paar x stoten voor ze na gaat denken misschien is t handig dat ik ze op til. Maarja,, ze is nog groen dus het komt wel! T gaat al veel beter dan een half jaar terug! Toen waren we blij als ze een parcoursje sprong van 70 cm Tong uitsteken haha. Daar lachen we nu om! Haha!

Berdien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 16:18

Jolien! Lachen
Wat een leuk paard is Samorette.Lachen
Ik vind wel dat ze een stuk meer toont met springen als met dressuren, van de foto's af iig.Lachen
En die winstpuntjes komen vanzelf, & dan crossen.Haha!

ElineThera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 16:44

Jolien!
Ziet er netjes uit.
Jammer van de balken en weigering.
De winstpuntjes komen wel. Lachen

XUlyssesX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 16:52

hej dit was in oudkarspel of niet?
ik was 2de int M

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-07 18:16

@ XUlyssesX ;;
Ja klopt. Knipoog Staat ook in het stukje Knipoog Gefeliciteerd met je 2e plaats Knipoog

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-07 18:17

Eline Lachen
Ja wp maak ik me ook niet druk om hoor! Die komen vanzelf Lachen Het gaat mij er om, dat ik rond kom ( Nu stopt ze bijna nooit dus dat is mooi meegenomen ) en dat ze wat minder groen wordt! Kilometers maken Lachen

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-07 18:23

Enne Berdien, ze kan ook onwijs mooi zijn in de dressuur hoor! Maar daar heb ik m'n prive lesje voor nodig, dan loopt ze wel super fijn. Alleen het was nu meer ff dat ik dr een beetje lekker los werkte, zodat ze lekker soepel werd. Zondag gingen we naar het strand, en er moest nog wel een beetje seireus getraint worden, anders komt er natuurlijk helemaal geen resultaat op die wedstrijd! Maar ze vind dressuur ook helemaal niet leuk Knipoog En we doen er niet zo veel aan! Haha.. Ze is nu 8 ( okee nog 4 daagjes Tong uitsteken ) en het enige wat ze kan is rondjes lopen. Ik heb bezig met de beginselen van wijken. Maar ze kan nog niet eens middendraf! ( wel middenstap en galop Tong uitsteken ) Dusja.. Als ik meer en serieuzer zou dressuren zou ze wss ook wel wat meer gaan tonen met dressuur. Alleen dat doe ik lekker niet Tong uitsteken haha

Onb3k3nd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 09:46

Jolien!! Cool
leuke foto's van Sam.
tis duidelijk te zien dat ze springen prefereert boven
dressuur, Knipoog hoewel het er donderdag bij de les echt super uit zag.
ze is zeker niet makkelijk maar jullie komen er wel Haha!

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-07 12:19

Maaike!! Haha!

Ja klopt! Maar dressuur gaat ook wel heel goed, als Sandra maar de hele tijd tegen me aan staat ( oke, zit Tong uitsteken ) te schreeuwen. Alleen gaat het gewoon nog niet zo goed Tong uitsteken Maar zo was het in het begin met Mandour ook! Knipoog Dus dat komt vast ( ooit ) ook wel goed met Samorette Knipoog

CeesRinko

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 12:22

wat een super mooi paard..!!!
commentaar is al gegeven,,! leuke combi zijn jullie..!

Ahtnamas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 12:24

Ik vind jullie een leuke combinatie! Het ziet er ook goed uit!

Let er alleen wel op dat je je tenen niet naar buiten draait, dat je niet naar voren valt en dat je je handen tijdens de sprong wat meer naar voren brengt! Knipoog (maar volgens mij is dit hierboven ook al gezegd Knipoog)

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-07 12:30

ceasarlover ;;
Dankje Lachen

@ fallenangel3 ;;
Dankje Lachen Ja dat tenen naar buiten draaien.. Ik heb privé les springen, en hij heeft me dat ( op dit paard ) een klein beetje aangeleerd. Maar ik zit niet de hele tijd te prikken hoor Knipoog Maar omdat ik niet helemaal op de juiste plek kom, zegt hij draai je tenen maar wat naar buiten zodat je m als je iets wil wel raken kunt. En met dressuur heb ik hier heel wat minder last van. Is puur het springen. Ik weet dat het eigenlijk niet goed is ( en er niet zo mooi uit ziet ) Maar anders komen m'n hulpen niet altijd door Knipoog