Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

)
)
LoveMii schreef:Haay
Ik ga op een manege pony een wedstrijd rijden (f-6 ) maar het paard (fjord) springt standaard in verkeerde galop aan. Ik rijdt met geluk maar 1 x in de week op hem dus goed afleren kan ik het niet. Wie heeft er nog goede tips?
(en dan zeg ik overdreven naar buiten kijken, omdat de gemiddelde ruiter dan de binnenteugel losgooit) Maureenn schreef:dat deed mijn paard eerst ook wat ze bij mij zeiden en wat ook echt hielp was goed de hoek inrijden en dan inplaats van met de been aan springen een zacht tikje met je zweepje geeft aan de binnenkant.
Maureenn schreef:Graag gedaan.
Het kan zijn zo als ze zelf al zegt dat ze dan een bokje geeft of wat dan ook maar daarna zit ze waarschijnlijk wel goed
Succes
Shalbo schreef:Tommy sprong eerst linksom ook standaard fout aan. Nu las ik op bokt de tip (bedankt hiervoor!) dat je em dan net even contrastelling moet nemen. Op deze manier krijgt hij meer vrijheid in zn schouder. Wanneer je em dan met je buitenbeen om je binnenbeen heen laat vouwen, dan zal hij bijna gedwongen worden in de goede gallop. Snap je een beetje wat ik bedoel?
Bij mij werkt het perfect!
Fucsia schreef:Shalbo schreef:Tommy sprong eerst linksom ook standaard fout aan. Nu las ik op bokt de tip (bedankt hiervoor!) dat je em dan net even contrastelling moet nemen. Op deze manier krijgt hij meer vrijheid in zn schouder. Wanneer je em dan met je buitenbeen om je binnenbeen heen laat vouwen, dan zal hij bijna gedwongen worden in de goede gallop. Snap je een beetje wat ik bedoel?
Bij mij werkt het perfect!
inderdaad, heeft bij mij ook goed gewerkt maar je pony moet wel goed aan het been zijn zodat je precies op het moment dat je voelt dat hij recht is met een beetje buitenstelling kan aangalloperen. hij moet op precies dat ene moment kunnen aangaloperen anders lukt het niet.