pony viertal @ 1ste wedstrijd !

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Joosiien

pony viertal @ 1ste wedstrijd !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-07 22:24

Gisteren hebben wij met het viertal onze eerste wedstrijd gereden! Het ging op een paar kleine dingen na heel goed. Ik stond reserve en moest dus 5 minuten bij de A halthouden.

Bij 150 punten heb je een winstpunt.. Wij hadden 160 punten & dat betekent dat we naar de Friese Kampioenschappen mogen Haha! !!

Afbeelding
Om de baan rijden voor de proef, ik achteraan

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
binnenkomen.

Afbeelding
Femke , Karlien, Marian & Wietske & ik bij de A

Afbeelding
Nog een x

Afbeelding
Afwenden

Afbeelding
Nog een keer

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Volte in galop

Pling

DmNqUe

Re: pony viertal @ 1ste wedstrijd !

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 22:25

ziet er mooi uit
kei goed gedaan !!! Haha!

Maritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 22:54

Ziet er echt heel leuk en mooi uit !!
en gefeliciteerd dat jullie door mogen naar de kampioenschappen !!

rominy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 22:57

ziet er goed uit !!
Al veel succes voor de Friese Kampioenschappen

Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 22:57

Woooh, vet irritant dat er geen hekjes stondenn, ofniet?

Haha ,ziet er lief uit al die mooie pony's

Groetjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 08:36

Dnlle schreef:

Groetjes

Dat is meestal met een dressuur/viertal proefje. Knipoog

Bij ons in de kring werken we niet met winstpunten, wij rijden en wie er 1, 2 en 3 op bepaalde selectiewedstrijden (in totaal 3) worden een bepaald aantal punten voor bij gehouden en wie de minste punten heeft mogen naar de brabantse kampioenschappen. Ik vind dit wel heel raar dus vandaar dat ik het zeg.

Ik zou wel nog heel goed op de afstanden gaan letten want die lijken op alle foto's veel te kort. Het ziet er voor de rest heel netjes uit!!
Tip: Laat de achterste/reserve de lengtes uitmeten tussen de pony's, dan is je afstand meestal goed.

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 09:47

Ziet er netjes uit hoor! Jammer dat de kopruiter nog al eens haar handen breed zet om de pony rond te houden.

Die pony die als tweede loopt, die komt me enorm bekend voor. Is dat soms Independent?

djoeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 09:50

Wat leuk zeg en gefeliciteerd dat jullie door mogen. Mijn dochtertje gaat 17 mei haar debuut maken in een A/B-viertal. Haha!

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 09:52

Ziet er super uit! Haha! Leuk al die kleintjes, en gefeliciteerd!

LOVExIT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 09:53

Hallo,Ziet er mooi en goed uit!
aleen op de laatste foto hebben jullie volgens mij niet evenveel afstand.
Normaal kost dit strafpunten als je niet allemaal evenveel afstand hebt!

ook bij de 2é foto van afwenden hebben jullie geen evenwijdige afstand, dit kost echt strafpunten!
Let daar op Clown

karliienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 10:30

Heee Josiiieennn
Wat leuk dat je de foto's van het viertal erop hebt gezet!
Wow we hadden gewoon 160 punten Cool
Vet geslaagd dus OK dan!
We moeten echt even knallen op de Friese !!

Sunrise

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 10:33

ziet er leuk uit Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 10:34

Gefeliciteerd, ziet er mooi uit. Lachen

karliienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 10:38

Kylan schreef:
Ziet er netjes uit hoor! Jammer dat de kopruiter nog al eens haar handen breed zet om de pony rond te houden.

Die pony die als tweede loopt, die komt me enorm bekend voor. Is dat soms Independent?

Haha klopt »heb je een pm gestuurd Knipoog

Ingeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 12:54

Daar hebben we onze smurfjes Lovers
Geweldig! Haha! Het ging ècht super!
Ik ga zeker mee naar de Friese, meiden! Knipoog
Vaste supporter van hèt 4-tal! Haha! haha

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-07 13:06

LOVExIT schreef:
Hallo,Ziet er mooi en goed uit!
aleen op de laatste foto hebben jullie volgens mij niet evenveel afstand.
Normaal kost dit strafpunten als je niet allemaal evenveel afstand hebt!

ook bij de 2é foto van afwenden hebben jullie geen evenwijdige afstand, dit kost echt strafpunten!
Let daar op Clown

We hadden bij afwenden als cijfer een 7 Tong uitsteken Ik vond het juist wel netjes ..
Het kan wel kloppen dat we bij de galop verschillende afstanden hadden ja , maar het was de eerste keer dus er wordt nog aan gewerkt Bloos

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-07 13:11

__Marloes schreef:

Bij ons in de kring werken we niet met winstpunten, wij rijden en wie er 1, 2 en 3 op bepaalde selectiewedstrijden (in totaal 3) worden een bepaald aantal punten voor bij gehouden en wie de minste punten heeft mogen naar de brabantse kampioenschappen. Ik vind dit wel heel raar dus vandaar dat ik het zeg.

Ik zou wel nog heel goed op de afstanden gaan letten want die lijken op alle foto's veel te kort. Het ziet er voor de rest heel netjes uit!!
Tip: Laat de achterste/reserve de lengtes uitmeten tussen de pony's, dan is je afstand meestal goed.

Ohw bij ons in Friesland is dat niet zo met die selecties. Misschien dat het komt dat wij hier minder viertallen hebben? In iedergeval als wij een winstpunt halen mogen we naar de Friese !

Wij hebben verder de afstanden zo geleerd ..zo kort op elkaar en van de jury geen commentaar op gekregen. Maar misschien is dat bij jullie viertal anders ?

Verder had ik nog ff vraagje over hoe je de reserve de lengtes moet laten uitmeten.
De reserve staat toch stil bij A ?? en als je een proefje rijdt moet je dan roepen ofzo ?? ( dat snap ik ff niet namelijk Tong uitsteken )

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-07 13:12

Kylan schreef:

Hee grappig dat je dat zegt van die kopruiter. De jury gaf ook al aan dat het misschien mooier is om iemand anders voorop te doen, omdat de kopruiter heel storend haar pony naar beneden trekt met haar handen Tong uitsteken

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 13:17

__Marloes schreef:
Dnlle schreef:

Groetjes

Dat komt omdat er bij ons in brabant in verhouding tot andere provincies nog heel veel afdelingsdressuur gereden wordt. Hier worden de beste er uit geselecteerd, maar moeten er ook minimaal een wp worden gereden om door te mogen.
In Friesland wordt er waarschijnlijk zo weinig afdeling gereden dat iedereen die wp waardig is door mag om toch nog een redelijke ring te krijgen op de kampioenschappen.
Als ze dat hier in brabant zouden doen mogen ze een extra dag uittrekken voor de 4-tallen!

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-07 13:32

asjemenou schreef:
Dat komt omdat er bij ons in brabant in verhouding tot andere provincies nog heel veel afdelingsdressuur gereden wordt. Hier worden de beste er uit geselecteerd, maar moeten er ook minimaal een wp worden gereden om door te mogen.
In Friesland wordt er waarschijnlijk zo weinig afdeling gereden dat iedereen die wp waardig is door mag om toch nog een redelijke ring te krijgen op de kampioenschappen.
Als ze dat hier in brabant zouden doen mogen ze een extra dag uittrekken voor de 4-tallen!

haha oke vandaar dus Tong uitsteken Met springen en dressuur moeten wij trouwens wel 2 selectie wedstrijden rijden en worden daar de beste uit geselecteerd.. Maar zoveel viertallen hebben wij hier niet ! Op de wedstrijd waren wij ook de enige die mee deden met een pony 4tal !

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-07 15:15

Bedankt voor alle leuke reacties Haha! !

We moeten inderdaad knallen @ de friese karlien Knipoog Komt wel goed !
Inge vaste suporter hihi.. Onze groom Cool
Jij mag onze sponsor anders ook wel worden hoor Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 15:57

J_Charissa schreef:
__Marloes schreef:

Ohw bij ons in Friesland is dat niet zo met die selecties. Misschien dat het komt dat wij hier minder viertallen hebben? In iedergeval als wij een winstpunt halen mogen we naar de Friese !

Wij hebben verder de afstanden zo geleerd ..zo kort op elkaar en van de jury geen commentaar op gekregen. Maar misschien is dat bij jullie viertal anders ?

Verder had ik nog ff vraagje over hoe je de reserve de lengtes moet laten uitmeten.
De reserve staat toch stil bij A ?? en als je een proefje rijdt moet je dan roepen ofzo ?? ( dat snap ik ff niet namelijk Tong uitsteken )

De reserve hoeft bij ons er niet bij te zijn Clown
Maar wij pakken altijd de laatste, die zet de neus van de pony tegen de 1e aan en de 2e rijdt er bijna tegen, en dan zo verder. Er staat wel ponylengte afstand.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 16:02

Hartstikke leuk! Lijkt me echt moeilijk om altijd maar met z'n allen trainen en echt een 4-tal te worden. Met z'n vieren in een bak rijden kan "iedereen", maar echt als een team functioneren is minder gemakkelijk, denk ik. Heel veel succes en ik hoop dat je zelf ook een keer mee mag rijden.

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-07 16:09

__Marloes schreef:
De reserve hoeft bij ons er niet bij te zijn Clown
Maar wij pakken altijd de laatste, die zet de neus van de pony tegen de 1e aan en de 2e rijdt er bijna tegen, en dan zo verder. Er staat wel ponylengte afstand.

Bij ons is de reserve als die kan er wel bij , de reserve dient er toch voor als 1 pony bijvoorbeeld kreupel raakt tijdens de proef ? (tenzij 1 van de 5 niet kan dan heb je geen reserve nee)
Maar ik snap het nog steeds niet echt wat je bedoeld met de laatste en de eerste maar dat zal wel aan mij liggen Clown

Ponylengte afstand daar houden wij ook aan. Dat als we tussen de oren van onze eigen pony kijken de voorbenen van de pony voor ons kunnen zien. Naja misschien ziet het er op de foto's krap uit , maar na ons idee ( en onze begeleiders) is de afstand zo kloppend + geen jury commentaar op gehad.

Kun je ook foto sturen via PB van jullie viertal ( ben nu wel een nieuwgierig geworden Tong uitsteken )

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-07 16:13

Tessebes schreef:
Hartstikke leuk! Lijkt me echt moeilijk om altijd maar met z'n allen trainen en echt een 4-tal te worden. Met z'n vieren in een bak rijden kan "iedereen", maar echt als een team functioneren is minder gemakkelijk, denk ik. Heel veel succes en ik hoop dat je zelf ook een keer mee mag rijden.

Bedankt Haha! ! Het is ook hartstikke leuk ja, Ik mag de volgende keer wel mee rijden ! We doen gewoon elke wedstrijd iemand anders als wissel Vork

Altijd met z'n 4en trainen is best lastig ja Tong uitsteken ook omdat iedereen moet kunnen en het niet moet vergeten ( zoals dat wel eens gebeurd is & daar stonden we dan met zn 2en ..van 5 Clown )

Maar als team functioneren gaat beter dan verwacht het gaat echt heel goed, maar we hebben ook 2 begeleiders die ons goachen Tong uitsteken en tips geven Cool