Melissa25 schreef:josien : armen meer buigen, tenen naar binnen, niet zo gespannen zitten, lekker ontspannen, want juist op zo'n paard moet je juist voelen wat er onder je gebeurd want daar kun je veel van leren, 2e foto is netjes voor de 1e keer, 1e en 4e foto is de aanleuning netjes, alleen rijd hem meer voorwaards en opvangen van voren zo krijg je hem meer op de achterhand, 5e foto achter de loodlijn iets meer oprichten, breng bij foto 5 niet je hand teveel naar je toe en niet teveel trekken, neem volgende keer een lekker trendsje ! en geef hem iets meer de ruimte, houd hem achterop, en niet naar binnen 'knikken' met je heup. Inge : Geef hem ook meer de ruimte ! niet met zijn hoofd achter de loodlijn, iets meer voren in je zadel zitten, doordat je hem te diep rijd, komt hij met zijn kont omhoog ! handen gelijk houden, geen piano handjes, niet je benen optrekken, lekker laten hangen, ellebogen niet achter je eigen lichaam, laatste foto binnenhand van de hals af, iets meer het 'neusje eruit rijden!' op die foto is hij WEL mooi op de achterhand, kun je ook gelijk zien in zijn passen ! dus dat is erg goed, alleen nog niet teveel naar binnen hangen, en zelf niet gaan hangen op de teugels, jij moet kunnen zitten, daar moet je het paard niet voor gebruiken ! Nou misschien ben ik wel heel streng nu hoor! maar dan hebben jullie wat om voor te gaan / oefenen toch! Best goed voor zo'n eerste keer, maar ben het met Blueberry eens.. (ik zeg het wat grover missch) maar snap niet dat ze jullie met stang laten rijden, want jullie kennen het paard nog niet.. nou meiden veel succes veder ! niet te zwaar opvatten he ! wil jullie gewoon helpen !! (ben hier namelijk nieuw)
Liefs Melissa..
Zò, das een hele mond vol. 
Ik snap het eerlijk gezegt wel van die stang en trens(had hier al reactie's op verwacht trouwens), maar het was niet moeilijk ofzo, en wat Harma zei : Megin die weet echt wel wat ze doet.
Ze heeft genoeg ervaring en er hebben al meerdere mensen op haar paard gereden!
Het was echter alleen even om te ''voelen'', omdat Josien en mijn pony beide vrij stug in de hand zijn, en deze was vrij los.
Dus daarom werd ons aangeboden om een keer op Toro te komen rijden.
Maar nogmaals, als Megin het niet vertrouwde of als we te hard waren in onze handen met die stang en trens, dan had ze ons ècht niet daarmee laten rijden.