Josien en ik op Z2 paard Toronto!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ingeltje

Josien en ik op Z2 paard Toronto!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-07 20:16

Vandaag gingen Josien(J_Charissa) en ik naar Megin Kuykhoven (zij geeft ons les op de ponyclub.)
Ze zei dat we wel een keer langs mochten komen om haar paard even uit te proberen!
(Josien rijd met haar pony Charissa in het M2 dressuur, en ik rijd met Eldina nog B dressuur. )
Toronto, de 7-jarige KWPN ruin (opa is Wolfgang, vader weet ik zo niet meer precies), stond al op de poetsplaats en werd door Megin zelf opgezadeld en alles.
Josien en ik hebben hem beide ingereden, allebei ong. 10 minuten, en daarna hebben we allebei nog 15/20 minuten lekker kunnen rijden!
We hebben precies dezelfde oefeningen gedaan, appuyementen (schrijf ik het zo goed?), travers, verzamelde galop en keertwendingen
Maar natuurlijk hebben we ook gewoon heerlijk uitgestrekte galop en draf enzo gedaan! Lachen
Met de instructies van Megin zelf. Knipoog

Nu over naar de foto's! Haha!
(ze staan wel door elkaar)

Afbeelding
Cool
Josien op Toronto:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Inge op Toronto:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Piano handjes Bloos
Afbeelding
Hang beetje te ver naar achter, maar dat komt denk ik omdat hij ging verruimen. Nagelbijten / Gniffelen

Het was echt geweldig! Toronto liep sùper! Hij heeft een behoorlijke indruk op ons achtergelaten!
We hebben er zeker van geleerd!
Commentaar mag, maar het was maar voor 1 keer om even te voelen ''Hoe het voelde.'' Knipoog
Laatst bijgewerkt door Ingeltje op 29-04-07 20:49, in het totaal 1 keer bewerkt

_Barbara_

Re: Josien en ik op Z2 paard Toronto!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 20:19

leuk!
alleen Josine, je moet je ellebogen iet smeer buigen;)

karliienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 20:20

Heee Meiden!!
Wauw ziet er goed uit zeg
Super mooi paard hé!!
Grappige foto die eerste heel creatief , Inge Clown
Laatst bijgewerkt door karliienn op 29-04-07 20:25, in het totaal 2 keer bewerkt

Annelieke111

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 20:20

Wat leuk dat jullie de kans kregen om op zo'n paard te rijden.
Ik vind dat het er netjes uitziet.

Si_monee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 20:21

wow super gaaf paard! let wel op je houding. als je de fotos langs gaat lijkt het alsof je heel erg zaagt de ene foto is je binnehand bijhoorlijk streng de volgende je buitehand en probeer niet te veel met je hand laat maar zeggen voor over te klappen. en je ellebogen iets meer buigen Voor de rest super gaaf paard! lijkt me echt gaaf om een keer te voelen

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 20:23

iiCk_angel schreef:
leuk!
alleen Josine, je moet je ellebogen iet smeer buigen;)

Dankje.
Josien is de naam Tong uitsteken Ik moest juist mijn armer zo naar voren doen van mijn instructrice Knipoog (maar ik moet wel denken om mijn piano handjes ja )

Ingeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-07 20:47

Bolhvj schreef:
wow super gaaf paard! let wel op je houding. als je de fotos langs gaat lijkt het alsof je heel erg zaagt de ene foto is je binnehand bijhoorlijk streng de volgende je buitehand en probeer niet te veel met je hand laat maar zeggen voor over te klappen. en je ellebogen iets meer buigen Voor de rest super gaaf paard! lijkt me echt gaaf om een keer te voelen

Dankje voor je reactie! Knipoog
Josien en ik moesten steeds handen naar voren, ellebogen niet te ver naar achteren zetten.
Het is dus niet wat je noemt zagen, maar meer hand naar voren en naar achteren zetten.
Verder bedankt voor de leuke reactie's!
@ Karlien(hynderlover): Ja he Tong uitsteken ik had perongeluk een foto van z'n buik en benen gemaakt, dus ik ging even ''creatief'' bezig Tong uitsteken

Naturelleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 20:50

Mooi paardje! Ziet er best netjes uit!;)

Marieke__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 20:56

Leuk dat jullie de kans hebben gekregen om zoiets te mogen voelen! Josien mag wel meer een knik in de ellerbogen hebben. Snap dat je je hand wel eens naar voren moet doen, maar die knik is ook zeker belangrijk!
Probeer in de travers meer op je buitenteugel te rijden, want het lijkt dat je hem alleen maar buigt op je binnenteugel.
Het laatste meisje moet idd op zn handen letten.
Dit is geen afzeik commentaar hoor, maar ik zeg alleen wat ik zie.
Fijn dat jullie er veel van hebben geleerd!

Ingeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-07 20:58

Dankje marieke, nee hoor, dit is geen afzeik commentaar Knipoog
We hebben er zeker van geleerd, Ja en aan mijn handen word gewerkt. Knipoog
En over die travers: Dat lukte bij mij nog niet zo goed, bij Josien wou dat beter, ik ben dat nl. niet gewend(B/L1 dressuur) Knipoog

Blueberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 21:05

Ik zie een foto en denk. een stang en trens?!?!

Ik vind het vrij appart dat jullie op het paard van instructrice meteen met stang en trens rijden..

(Ik neem aan dat jullie manegeruiters zijn en dit neit gewend zijn)

het ziet er wel aardig uit. Tof dat jullie dat mochten proberen. Jullie hebben beide trouwens wel piano handjes Knipoog

Ingeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-07 21:12

Manegeruiters? Dat zijn we echt niet hoor!
Josien heeft al zo'n 4/5 jaar wedstrijd ervaring, en ik 7 jaar.
We hebben een eigen pony!
En het stang en trens hadden we eigenlijk gewoon los, daar stond niet veel druk op.
Ik rij zelf ook wel met slofteugel, dus daar is verder niks mis mee, en het ging harstikke goed!
En trouwens, eens moet de eerste keer zijn toch? En als er iets niet goed ging met de stang en trens, dan had Megin dat echt wel gezegt! Ja

harimas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 21:14

Zoals Ldinalover ook als zegt; het zijn beide absoluut geen manegeruiters!

Maar Megin weet vast wat ze doet en dat ze ook hun dus gewoon met stang en trens heeft laten rijden!

Blueberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 21:16

oké dan heb ik niets gezegd! ik dacht dat met ponyclub manege bedoeld wed.

Ingeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-07 21:20

Nee Knipoog
Eigenlijk had ik het wat beter moeten vertalen .. Ponyclub/rijvereniging

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 21:27

Leuk hoor dat je op zo'n paard mag Haha! Ziet er mooi uit Lachen Ga mee met het eerdere commentaar.

Melissa25

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 21:29

josien : armen meer buigen, tenen naar binnen, niet zo gespannen zitten, lekker ontspannen, want juist op zo'n paard moet je juist voelen wat er onder je gebeurd want daar kun je veel van leren, 2e foto is netjes voor de 1e keer, 1e en 4e foto is de aanleuning netjes, alleen rijd hem meer voorwaards en opvangen van voren zo krijg je hem meer op de achterhand, 5e foto achter de loodlijn iets meer oprichten, breng bij foto 5 niet je hand teveel naar je toe en niet teveel trekken, neem volgende keer een lekker trendsje ! en geef hem iets meer de ruimte, houd hem achterop, en niet naar binnen 'knikken' met je heup. Inge : Geef hem ook meer de ruimte ! niet met zijn hoofd achter de loodlijn, iets meer voren in je zadel zitten, doordat je hem te diep rijd, komt hij met zijn kont omhoog ! handen gelijk houden, geen piano handjes, niet je benen optrekken, lekker laten hangen, ellebogen niet achter je eigen lichaam, laatste foto binnenhand van de hals af, iets meer het 'neusje eruit rijden!' op die foto is hij WEL mooi op de achterhand, kun je ook gelijk zien in zijn passen ! dus dat is erg goed, alleen nog niet teveel naar binnen hangen, en zelf niet gaan hangen op de teugels, jij moet kunnen zitten, daar moet je het paard niet voor gebruiken ! Nou misschien ben ik wel heel streng nu hoor! maar dan hebben jullie wat om voor te gaan / oefenen toch! Best goed voor zo'n eerste keer, maar ben het met Blueberry eens.. (ik zeg het wat grover missch) maar snap niet dat ze jullie met stang laten rijden, want jullie kennen het paard nog niet.. nou meiden veel succes veder ! niet te zwaar opvatten he ! wil jullie gewoon helpen !! (ben hier namelijk nieuw)

Liefs Melissa..

Ingeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-07 21:33

Melissa25 schreef:
josien : armen meer buigen, tenen naar binnen, niet zo gespannen zitten, lekker ontspannen, want juist op zo'n paard moet je juist voelen wat er onder je gebeurd want daar kun je veel van leren, 2e foto is netjes voor de 1e keer, 1e en 4e foto is de aanleuning netjes, alleen rijd hem meer voorwaards en opvangen van voren zo krijg je hem meer op de achterhand, 5e foto achter de loodlijn iets meer oprichten, breng bij foto 5 niet je hand teveel naar je toe en niet teveel trekken, neem volgende keer een lekker trendsje ! en geef hem iets meer de ruimte, houd hem achterop, en niet naar binnen 'knikken' met je heup. Inge : Geef hem ook meer de ruimte ! niet met zijn hoofd achter de loodlijn, iets meer voren in je zadel zitten, doordat je hem te diep rijd, komt hij met zijn kont omhoog ! handen gelijk houden, geen piano handjes, niet je benen optrekken, lekker laten hangen, ellebogen niet achter je eigen lichaam, laatste foto binnenhand van de hals af, iets meer het 'neusje eruit rijden!' op die foto is hij WEL mooi op de achterhand, kun je ook gelijk zien in zijn passen ! dus dat is erg goed, alleen nog niet teveel naar binnen hangen, en zelf niet gaan hangen op de teugels, jij moet kunnen zitten, daar moet je het paard niet voor gebruiken ! Nou misschien ben ik wel heel streng nu hoor! maar dan hebben jullie wat om voor te gaan / oefenen toch! Best goed voor zo'n eerste keer, maar ben het met Blueberry eens.. (ik zeg het wat grover missch) maar snap niet dat ze jullie met stang laten rijden, want jullie kennen het paard nog niet.. nou meiden veel succes veder ! niet te zwaar opvatten he ! wil jullie gewoon helpen !! (ben hier namelijk nieuw)

Liefs Melissa..

Zò, das een hele mond vol. Nagelbijten / Gniffelen
Ik snap het eerlijk gezegt wel van die stang en trens(had hier al reactie's op verwacht trouwens), maar het was niet moeilijk ofzo, en wat Harma zei : Megin die weet echt wel wat ze doet.
Ze heeft genoeg ervaring en er hebben al meerdere mensen op haar paard gereden!
Het was echter alleen even om te ''voelen'', omdat Josien en mijn pony beide vrij stug in de hand zijn, en deze was vrij los.
Dus daarom werd ons aangeboden om een keer op Toro te komen rijden.
Maar nogmaals, als Megin het niet vertrouwde of als we te hard waren in onze handen met die stang en trens, dan had ze ons ècht niet daarmee laten rijden.

Pascalleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 21:47

Flying_Angel schreef:
Leuk hoor dat je op zo'n paard mag Haha! Ziet er mooi uit Lachen Ga mee met het eerdere commentaar.

ik ga met rikst mee Haha! supper paard ook Ja

ineke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 22:12

Dus zo heeft jullie middag er uit gezien Tong uitsteken Leuk van Megin dat jullie op Toronto mochten ! Leuk om een keer te ervaren!
Ik ga geen commentaar geven omdat Megin jullie beide vast aanwijzingen heeft gegeven enzo en zij wel weet waar ze mee bezig is.

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 22:15

Melissa25 schreef:

Liefs Melissa..

Er staan veel foto's van het inrijden is.. laag en rond..dus toen stelden we hem nog niet op de 8erhand Knipoog
Verder zijn we geen manega ruiters & Megin was er constant bij om les te geven en liet ons die stangtrens ook los houden & lette er voortdurend op.
Ik ga dit jaar Z starten en dus zelf ook met stangtrens rijden dus wees gerust.
Maar toch bedankt voor het verdere commentaar.

ineke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 22:25

J_Charissa schreef:
Er staan veel foto's van het inrijden is.. laag en rond..dus toen stelden we hem nog niet op de 8erhand Knipoog
Verder zijn we geen manega ruiters & Megin was er constant bij om les te geven en liet ons die stangtrens ook los houden & lette er voortdurend op.
Ik ga dit jaar Z starten en dus zelf ook met stangtrens rijden dus wees gerust.
Maar toch bedankt voor het verdere commentaar.

Hey Josien
Ga je ook nog verder met Charis bij de paarden ?

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 22:33

ineke_ schreef:
Hey Josien

Nee, ik begin al een beetje aan de grote kant voor Charissa te worden .. Ik rijd nu 4 jaar op dr en ik had als doel Z1 te gaan rijden .. en daar heb ik dit seizoen + volgend seizoen nog voor, dus komt vast wel goed Tong uitsteken

(& daarna staat misschien een veulentje bij Charis nog in de planning!)

ineke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 22:36

J_Charissa schreef:
ineke_ schreef:
Hey Josien

Nee, ik begin al een beetje aan de grote kant voor Charissa te worden .. Ik rijd nu 4 jaar op dr en ik had als doel Z1 te gaan rijden .. en daar heb ik dit seizoen + volgend seizoen nog voor, dus komt vast wel goed Tong uitsteken

(& daarna staat misschien een veulentje bij Charis nog in de planning!)

Je moet nog 5 winst rijden he, datmoet echt wel gaan lukken !
Had van Ilze inderdaad al gehoord dat een veulentje zeker wel een optie was, echt leuk !
Heb je al een mogelijke opvolger om over te gaan naar de paarden ? Of weet je dat allemaal nogniet.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 22:39

Wat leuk zeg!
ik heb zelf ook les van Megin, leuk dat je haar paarden eens mocht proberen! Ja