Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Sentido schreef:misschien houdt ze lang galoperen nog niet zo goed vol
je kunt dat telkens overgangen rijden, draf-galop klein stukje laten galoperen en weer terug. en de stukjes galop steeds verlengen.
probeer haar wel voor te blijven
als ze terug valt gelijk weer aangaloperen
succes

Sentido schreef:heeft ze een bepaald ritme?
dat ze bijvoorbeeld in een bocht terug valt, of na een bepaalde tijd?
misschien kun je daar eens naar kijken en haar zo voor blijven?

Annelieke111 schreef:Wat jij doet is druk op de teugels zetten als je al stilstaat. Dan ben je eigenlijk al te laat. Je moet ervoor zorgen dat je de voorbereiding goed voor elkaar hebt.
Op het moment dat jij een overgang naar het halthouden maakt, moet je pony nagevelijk zijn. Dus op het moment dat jij gaat halthouden en je verliest het nagevelijke, rij je haar gelijk weer naar voren. Vervolgens zorg je dat ze weer nagevelijk wordt en werk je naar het halthouden toe. Als ze dan aan de teugel halthoudt, moet je niet te lang stil blijven staan. Zo leert ze dat als jij een overgang naar het halthouden maakt, dat ze aan de teugel blijft. En ook tijdens het halthouden. Als ze dit goed begrijpt, dan kun je de tijd dat je stilstaat op gaan voeren, elke keer wat langer.
Het is dus een kwestie van veel en consequent oefenen![]()
Ik hoop dat je hier wat aan hebt, succes
Dreamy schreef:Nog 1 probleempje:
Ik wil dat ze bij het halthouden ook nagefelijk blijft,
alleen is dat dus ook een probleem.
Zodra ik druk zet op de teugels tijdens het halthouden, loopt mevrouw vrolijk achterwaards..
Ik doe dan vrijwel meteen mijn handen naar voren en begin te drijven, mevrouw banjert rustig door
Ik moet echt wachten tot ze stilstaat..
Hoe kan ik dit oplossen?

Zorg dat je zelf mooi mee voelt in de galop en je houding goed houd.