Schimmel @ dressuurwork

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Vonnie84

Schimmel @ dressuurwork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-07 12:39

Afbeelding
1.

Afbeelding
2.

Afbeelding
3.

Afbeelding
4.

Afbeelding
5.

Afbeelding
6.

Afbeelding
7.

Afbeelding
8.

Afbeelding
9.

Afbeelding
10.

Afbeelding
11.

Afbeelding
12.

Foto's vorige keer (04-03-2007)
[HAW] Rongo @ beetje werk

En foto's van gisteren, toen we een ronde buiten hadden gemaakt.
Lenn (m'n zusje) op Rongo (schimmel) en ik op Exile (bruine, bijna 21 jaar oud)

Afbeelding
13.

Afbeelding
14.

Afbeelding
15.
Laatst bijgewerkt door Vonnie84 op 29-04-07 12:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Sisco4life

Re: Schimmel @ dressuurwork

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 12:40

Whow, wat ziet dat er vriendelijk en ontspannen uit.
Zat zelf te denken aan teugels wat korter, maar is zo te zien niet nodig. Fijn dat er nog zulke mensen bestaan!

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 12:41

Wat een knappert Vingers aflikken
het rijden ziet er goed uit maar ik heb het idee dat je je handen tehoog hebt..
En Exile ziet er ook goed uit Lovers

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 12:43

Woow, het geeft echt een heel fijn beeld! Zo vriendelijk, dat was echt het eerste dat ik dacht!
Heel mooi paard!

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 12:43

Ik vind het eigenlijk wel mooi zo om te zien. Je handen mooi gedragen Ja Ik wilde dat ik al zover was met rijden Bloos

talented

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 16:42

Vriendelijk beeld! Je ongelijke handhouding vind ik niet echt storend maar dat is natuurlijk wel iets waaraan je kunt werken! Met nog nét iets meer flair op je paard zitten en het is zeker een heel leuk plaatje, komt goed! Haha!

miss_welsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 16:43

Je zit een beetje verkrampt op je paard of lijkt dat maar zo?

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 16:50

Lekker ontspannen heb je je paard lopen! Top!

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 16:56

Je hebt je paard inderdaad heel ontspannen aan het lopen, de vriendelijkheid straalt er vanaf!
Daar kunnen veel mensen een voorbeeld aan nemen Ja
Naar mijn mening loopt hij misschien wel ietsje te ontspannen Knipoog
Ik denk dat als je hem iets meer aan het werk zet en iets meer oprichting vraagt (hij lijkt nu soms wat op de voorhand te hangen) dat het plaatje dan nog mooier wordt Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 16:57

Zier er goed uit zeg Ja
Heel lekker, idd mogen mensen wel eens een voorbeeld aan nemen Ja

Moet toch eens in het echie komen kijken, je woont bijna op de hoek Lachen

Gupjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 16:59

Wow mooi paard, fijn over de rug, ziet er mooi ongedwongen uit.

Soms mag je wel iets meer achterover zitten maar ovor de rest ziet het er goed uit!

Naturelleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 18:53

Mooi paardje en mooie foto's Lachen

naugthytjhu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 08:02

Ziet er netjes uit zeg.Ook lekker ontspannen! Leuk beesie trouwens.Veel succes er verder mee.de bak is geloof ik ook erg fijn om in te rijden!

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 09:31

Grappig dat iedereen het ongedwongen vindt. Dat zal de kunst van de fotograaf wel zijn? Schijnheilig Ik vond dat je nog veel te vaak 'in moest grijpen' maar hij zal het wel warm hebben gehad oid. Wel gaat je houding vooruit en lijkt hij wel zilver! (maar dat kan ook door die baggere camera komen Tong uitsteken) Ik vind foto 11 het mooist Ja Ga je eigenlijk nog starten deze zomer?

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 09:48

Ziet er netjes uit, alleen handen omlaag houden, iets meer bij elkaar en soms je hakken iets meer uitdrukken Lachen Leuke combi!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 09:53

Ziet en super relaxed en chill uit Cool
Mooie schimp, ook al is dit niet mijn favo kleur, maar je paard straalt op een of andere manier gewoon heel veel vertrouwen uit Ja
Zelf zou ik hem iets hoger opgericht willen zien, maar het zou best kunnen dat dit wat ten kosten gaat van de ontspanning, weet natuurlijk niet hoe je paard aanvoelt Knipoog

Zelf iets meer rechtop gaan zitten, op jouw paard mag je zeker een trotse houding hebben Haha!

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-07 11:09

Het probleem is juist dat hij te ontspannen is Knipoog Hij spettert eigelijk nooit echt zo. Hij is ook heel makkelijk naar die ontspanning te rijden. Maar het actieve moest ik er echt in rijden vandaag (eigelijk altijd).
Het klopt dat hij opgerichter moet lopen, maar dat gaat meestal ten koste van het tempo. Hij kent alles uit de trucendoos Nagelbijten / Gniffelen

Mijn handen heb ik idd op sommige foto's veel en veel te hoog. Heb ik ook nog nooit eerder gezien. Maar ik wilde ze iets meer voor me uit gaan dragen. Maar het is iets te veel van het goede Knipoog Op sommige foto's zie je hoe ik ze normaal heb. Waar ze zo hoog zijn, heb ik ze bewust gedragen. Maar dat ga ik ook maar afschaffen.
En heel frappant dat mijn linker hand steeds hoger is dan mijn rechter. Dat was vorig jaar juist andersom. Dus weer een nieuw aandachtspuntje.

En mijn houding vind ik nog steeds erg moeilijk. Ik wil ook zitlessen gaan nemen, want ik vind het zo moeilijk om de juiste houding te vinden. Dan zit ik weer teveel zo, dan weer teveel zo. En met doorzitten rem ik hem heel erg af. Dus daar gaan we aan werken.

@RK: altijd welkom!
@ Lenn: ik heb nog niets opgegeven voor deze zomer. Want ik ga door met stage lopen. En op zaterdag nog werken en dan wil ik op zondag eigelijk vrij zijn.
@ naugthytjhu: ik heb de bak al 3 dagen niet gesproeid. Hij was veel te droog naar m'n zin. Maar het grondwater is hier op, door al het gesproei hier in de buurt Nagelbijten / Gniffelen
Wij wille regen!!

Mazoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 11:12

Leuke foto's, commentaar wat ik heb is al gegeven... Veel suc6 ermee!

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 11:14

Ziet er fraai uit, ga met de rest mee mag in dit geval iets "frisser" of pittiger. Denk dat als je je teugels toch een stuk korter pakt je je handen ook makkelijker wat lager kunt houden. Het lijkt nu of je hem soms echt moet ophijsen.

Dan voorkom je ook wat je op foto 9 en 12 ziet een verdwaald binnehandje Knipoog je binnenhand even wat hoger plaatsen is nik mis mee zolan je niet terugwerkt maar met wat kortere teugels kan je dit iets subtieler uitvoeren.

top hoor verder !

Frederika

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 11:17

ik vind je paard een mooi actief achterbeen hebben, mooi plaatje hoor.

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-07 11:18

Dat ophijsen valt wel mee. Hij hangt totaal niet. Hij maakt zich alleen onwijs sterk in zijn kaken, vandaar die, best wel grove, ophoudingen. Hij wil dan gewoon niet los laten. Maar daarna laat ik wel weer los, het is niet zo dat ik hem constant tegenwerk.
Teugels korter (en zo houden) is idd ook een leerpunt. Want dan neem ik ze korter, maar dan worden ze stiekem steeds langer.

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 07:29

Vonnie84 schreef:
En heel frappant dat mijn linker hand steeds hoger is dan mijn rechter. Dat was vorig jaar juist andersom. Dus weer een nieuw aandachtspuntje.

Volgens mij is dat gewoon een momentopname want dat is mij helemaal niet opgevallen. Volgens mij houd je allebei je handen gewoon goed en als je inwerkt/ stelling vraagt breng je een van beiden omhoog ipv opzij, en dat zie je op een paar foto's toevallig bij je linkerhand, maar het had ook je rechter kunnen zijn. En het is me ook niet opgevallen dat je je handen storend hoog houdt eigenlijk. Je moet niet te snel conclusies verbinden aan een paar foto's. Maar Exile kan er toch vort wel tegen als je weer een les neemt?

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 20:03

Even voor de duidelijkheid, ik vind de handen ook zeker niet storend hoor, die hulpen zijn verdre goed een keer je hand wat hoger plaatsen is niks mis mee. Echter uiteindelijk moeten je hulpen natuurlijk een keer kleinder worden dan dit en ik denk dat met een wat korter teugeltje je je hand nog maar de helft zo hoog hoeft op te tillen. Dan geeft het een NOG fijner beeld Knipoog

imposantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 16:34

Ik kan je foto's niet zien:(:( .....

Squit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 16:35

ik ook niet!!