Melody @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LaMaxime

Melody @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-07 11:35

Hallo iedereen,
dit is de eerste keer dat ik rijfoto's hier op bokt plaats.
De foto's zijn van 2 verschillende keren dat ik reed.
Ik rij nog niet zo heel lang.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En het springen:
een sprong uit een filmpje:
Afbeelding
Afbeelding
Ik weet het, de hindernissen zijn laag, maar vorige keer sprong ik ong 60cm en ben ik zwaar gevallen, en dus spring ik terug wat lager.

Wat vinden jullie ervan?
Commentaar is welkom, daar leer ik uit.

Maxime

Bombarie

Re: Melody @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 11:37

Ik vind het er netjes en ontspannen uit zien, volgensmij ben jij een fijne ruiter voor je paard! Met springen mag je je armen wel iets meer naar voren steken, je zit je paard volgensmij niet in zijn mond maar het is ook makkelijker voor je balans en je paard kan zijn hals dan nog iets meer strekken, dat is fijner voor hem! Succes met rijden, ga zo door!

Jenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 11:40

Ziet er niet slecht uit. Enkele tips: Op de eerste foto's zijn je armen gestrekt, probeer daar een hoek van 90° in te krijgen en je handen mooi rechtop te houden. Ook mogen je schouders wat meer naar achteren en mag je wat meer op je poep gaan zitten. Ook mag je je hakken wat verder uitduwen. (Eventueel beugels een gaatje langer). (De typische houdingsmoeilijkheden die veel ruiters hebben dus)
Op het springen heb ik niet echt commentaar.

Met veel oefenen komt dat volledig goed hoor!

Mleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 11:40

Vind het er leuk uitzien! Heel vriendelijk!
Netjes hoor... Alleen lijk je op een paar foto's buitenstelling te hebben, ik weet niet of dit expres is of dat dit zo lijkt hoor...

Marlou89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 11:44

Leuk paardje zeg, jullie zijn een leuke combinatie Lachen
Een paar tips:
* Beugels mogen bij dressuur wel 2 gaten langer.
* maak je rug rechter (onderrug iets holler trekken waardoor je vanzelf mooier rechtop gaat zitten. Je laat nu je schouders teveel hangen
* Probeer je hakken meer uit te drukken
* Probeer je ellebogen gebogen naast je zij te houden, dus niet je armen strekken.
* Bij het springen moet je proberen om niet op de hals van je paard te leunen (lijkt alsof je dit doet, kan zijn dat ik het verkeerd zie)
* Probeer eerst je dressuur wat te verbeteren voordat je hoger gaat springen, als je geen goede basis hebt zul je sneller vallen en fouten maken bij het springen Knipoog
* Probeer meer mee te geven boven de sprong

Veel succes en plezier verder!

Sunrise

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 11:49

leuke fotos ik heb ook rijfotos link staat in mn onderschrift ,, ik vind jullie een leuke combinatie

LaMaxime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-07 11:52

Oké, dankjewel voor de tips. Op de derde foto was ik wel aan het lichtrijden waardoor ik uit het zadel kom. Ik weet niet of dat duidelijk was.

En inderdaad, mijn hakken meer uitdrukken en een knik in mijn ellebogen moet ik nog meer aan werken. Meestal zit ik wel goed recht, behalve in galop, dan durf ik nog wel eens naar voor hangen.

En met springen moet ik inderdaad wel meer meegeven, ik wou er nog een filmpje bijzetten maar omdat het zooooo lang duurden om te uploaden heb ik het toch niet gedaan.

Bedankt voor jullier reacties! Knipoog