Ook dekhengst Wairan @ work ohz!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cubone

Ook dekhengst Wairan @ work ohz!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-07 18:33

Alweer dankzij mijn super beauty springende oranje sloot fotograve rijfoto's van Wairan! Ben er erg blij mee! Hoewel aan mijn houding nog heel wat te sleutelen valt merk ik dat Wairan en ik beide vooruit zijn gegaan! Haha!

Dit is trouwens de tweede keer dat we buiten reden!!

Afbeelding
Eerst in de bak kijken of hij wat braver was als Atlantic, want die was behoorlijk aant flippen en ik wil geen ongelukken!

Afbeelding
Hinnik hinnik

Afbeelding
Net buiten Lachen

Afbeelding
Heb bij deze foto het gevoel dat ik naar iemand anders zit te kijken! :shock:

Afbeelding
M'n binnenhand doet een beetje streng Bloos

Afbeelding

Afbeelding
Stappen

Afbeelding
draven :wink:

Afbeelding
Galopje.. Lekker scheef.. Maar hij vind dit nog steeds erg moeilijk hoewel het al beter gaat. Maar hij probeert telkens heel hard te gaan galloperen en om dat tegen te gaan zet ik hem dan op een kleine volte om vaart te minderen. Maar het gaat al beter!

Afbeelding

Afbeelding
En toen mocht mijn super beauty springende oranje sloot fotograve uitstappen Haha! (Heb toestemming aan de eigenaren gevraagt hoor!! :wink: )

Tip: Doe nooit een rokje aan met rijden Rolleyes

Atlantic's topic: viewtopic.php?f=10&t=763583

Meya_

Re: Ook dekhengst Wairan @ work ohz!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 19:03

Ziet er leuk uit Lachen
kan mooi lopen zeg!

nobillity

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 19:05

Ziet er idd leuk uit. Mooie haflinger Kwijl

Marlies22

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 19:10

Gaaf beest! Volgens mij heb ik Wairan een keer zien rijden bij de ABstal in Bennekom.. Klopt dat Lachen ?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 19:14

Erg mooie haflinger! Het valt mij alleen op dat je op de meeste foto's en ook in je andere topic, nogal streng bent met je handen. Probeer hier op te letten want het is erg jammer van het plaatje Lachen

UniFlap

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 21:46

ook een erg gaaf beestje!
Hierbij ook teugels wat korter, handen wat meer naar voren toe en wat dichter bij elkaar, en je tenen wat naar binnen:)

Roosii3jJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 21:51

mooi paard, meschien tip voor je: probeer je handen recht op te houden Lachen

Out_Control

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 21:55

Op de foto´s valt me op dat je je handen weinig tot niet ontspant. Voor de rest handen recht op!

Leuke haflinger Lachen

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 22:16

Voor de galop niet op een kleine volte zetten als hij het gewoon moeilijk vind. Daarmee maak je het hem alleen maar moeilijker en dat wil je niet Knipoog

Ga rustig achteruit zitten en laat hem zo veel mogelijk rechtuit. Geef ophoudingen. en kalmeer met je stem. Knipoog
Daar ga je (denk ik) meer mee bereiken dan met het hem moeilijker te maken door hem op een kleine volte te zetten Lachen

Het is wel een erg mooie hengst! Hij lijkt een beetje op de andere Lachen

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-07 10:07

Marlies22 schreef:
Gaaf beest! Volgens mij heb ik Wairan een keer zien rijden bij de ABstal in Bennekom.. Klopt dat Lachen ?

Zou maar zo kunnen Knipoog Ik denk met Judy dan.. (Die krijgt hem tig keer beter aan het lopen als ik! Maar we zijn al vooruit gegaan Knipoog

Bombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 11:46

Leuk paardje, over de galop met ik het met pharagirlke, je moet het vergelijken met een fiets, als je langzaam fietst en je gaat schuin door de bocht is het veel moeilijker om je evenwicht te bewaren dan dat je vaart maakt, je paard zal, als hij nog geen balans heeft júist op een kleine volte heel hard gaan omdat hij anders het idee heeft dat hij omvalt. Als je veel rechtuit rijdt krijgt je paard meer balans en kun je langzaam wat meer op de volte gaan rijden, wees niet bang om hard te gaan, kalmeer inderdaad met ophoudingen en je stem maar gebruik je teugels zo min mogelijk, je paard moet het zélf doen, zélf leren op eigen benen te lopen, dan wordt het al gauw beter neem dat maar aan! Succes!!

Marlou89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 11:53

Leuk paardje zeg, veel succes met rijden verder, de tips heb je al gekregen van anderen Knipoog

Spaqunel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 13:02

ik zou niet zozeer rechte stukken galopperen maar GROTE voltes en toegeven, je teugels zijn zo ontzettend gespannen, maar dit op elke foto :-s
meer toegeven, laat die teugels eens hangen en laat hem zichtzelf dragen en vergeet niet niet dat hoe harder jij bent in zijn, hoe meer hij zal gaan lopen. Zeker in galop is het belangrijk dat hij zelf zijn evenwicht vind en dat zal hij enkel doen door veel te galopperen (een langere tijd) en door hem ruimte te geven, toe geven dat hij weet dat hij juist bezig is. Als jij trekt in zijn mond, denkt hij dat hij iets fout doet, panikeert en zal hij gaan lopen.

De draffoto's zien er wel heel mooi uit alleen soms meer ontspannen, je wilt geen bom onder jou hebben he Lachen

doe zo verder!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 14:19

Dat doen veel te veel mensen helaas, paarden zonder balans op die volte gooien. Op de volte moeten ze draaien, en galopperen, en recht blijven....Dat is veel te veel voor zulke dieren. Eerst moeten ze leren wat in balans galopperen. Dat is vaak al druk genoeg voor ze om daar aan te denken! Als je dan nog eens van ze verwacht dat ze voltes gaan lopen.....Minstens zo belangrijk is dat jíj rechtop en midden op je paard gaat zitten, niet gewicht te veel naar een kant want dan haal je hem uit balans, een sterker paard kan dat 'corrigeren' maar eentje die het nog niet gewend is kan dat niet

met ruimte geven ben ik het echter wel eens! Door hem zo vast te houden geef je hem ook de kans om zich sterk te maken en zelf vast te gaan nemen Knipoog daarbij gaat hij het in galop ook makkelijker krijgen als jij hem íets meer teugel ruimte geeft.

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-07 15:16

Aan de galop-tips zal ik zeker wat hebben! Ik ga er hard aan werken, en dan weet ik zeker dat het goed komt! Haha! Verder bedankt voor de leuke reacties! Knipoog

aes_enna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 15:20

mooi paardje Vingers aflikken

Spaqunel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 16:11

pharagirlke schreef:
Dat doen veel te veel mensen helaas, paarden zonder balans op die volte gooien. Op de volte moeten ze draaien, en galopperen, en recht blijven....Dat is veel te veel voor zulke dieren. Eerst moeten ze leren wat in balans galopperen. Dat is vaak al druk genoeg voor ze om daar aan te denken! Als je dan nog eens van ze verwacht dat ze voltes gaan lopen.....Minstens zo belangrijk is dat jíj rechtop en midden op je paard gaat zitten, niet gewicht te veel naar een kant want dan haal je hem uit balans, een sterker paard kan dat 'corrigeren' maar eentje die het nog niet gewend is kan dat niet

Citaat:
Galopje.. Lekker scheef.. Maar hij vind dit nog steeds erg moeilijk hoewel het al beter gaat. Maar hij probeert telkens heel hard te gaan galloperen en om dat tegen te gaan zet ik hem dan op een kleine volte om vaart te minderen. Maar het gaat al beter!

Zij zet haar paard op de volte om vaart te minderen, zo heb ik het toch begrepen...
en dat is hier niet goed want dan gaat hij idd scheefhangen omdat de volte te klein is en dat is niet goed voor zijn lichaam + ik wil er niet aan denken wat er gebeurt als hij onderuit gaat.
Je paard rechtuit laten gaan is ook niet goed, want dan zal hij enkel sneller gaan... Er wordt niets van hem gevraagd en hij heeft de ruimte....
dus ipv van een superkleine volte te rijden, rij een grotere, beter voor zijn balans, hij moet draaien dus hij kan zich minderen focussen op 'gaan lopen' en als de TS dan nog eens toegeeft ipv van hem vast te houden in zijn mond, zal hij wel kalmeren.

Hij lijkt mij enkel uit zo hard balans omdat de TS zo KORT DRAAIT op die volte en niet omdat ze een volte rijdt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 16:14

klopt spaqunel, maar als het niet uit 'rotzakkerij' is maar uit onkunde, dan kan je ze beter rechtuit laten gaan, als ze het dan puur doen uit 'niet in balans zijn' gaan ze uit zichzelf rustiger galopperen eenmaal ze hun balans gevonden hebben, en dán kan jij beginnen corrigeren. Hoe ze moeten lopen moetetn ze ff zelf uitzoeken, ze moeten op eigen benen leren lopen. Daarna pas geholpen worden.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 20:05

Horsii_mine schreef:
Marlies22 schreef:

Zou maar zo kunnen Knipoog Ik denk met Judy dan.. (Die krijgt hem tig keer beter aan het lopen als ik! Maar we zijn al vooruit gegaan Knipoog

hey! loopt judy kleintjes daar ook? Ze zit bij mijn op school Haha!

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-07 23:05

Nimmedor schreef:
hey! loopt judy kleintjes daar ook? Ze zit bij mijn op school Haha!

Ja die "loopt" hier ook Clown Al jaren schijnt! Ik vind dat ze echt enorm goed kan rijden Haha! Jammer dat ze te groot is om echt serieus op de hafs te blijven rijden, want zij kan er veel meer uithalen als ik maar ach. Zij en Vanisch doen het ook super! Haha!

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 09:32

Deze rijdt je beter.

Tip: Als hij te hard gaat. Hand sluiten en gelijk weer toe staan. Constant druk op teugel haan ze alleen maar nog harder van.

Succes!

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 09:50

Leuke haf! Haha! Ziet er leuk uit, mooi voor de 2e keer!
Jullie komen er wel met de galop, je rijd goed Lachen

riviera2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 13:15

hoi, wairan is een leuk diertje Knipoog heb er ook ooit eens een keertje op gereden toevallig (hij was toen pas net onder het zadel) hij ziet er goed uit!
succes ermee!

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 16:14

deze foto's zijn veel mooier en wairan loopt hier ook ontspannender.