pharagirlke schreef:Dat doen veel te veel mensen helaas, paarden zonder balans op die volte gooien. Op de volte moeten ze draaien, en galopperen, en recht blijven....Dat is veel te veel voor zulke dieren. Eerst moeten ze leren wat in balans galopperen. Dat is vaak al druk genoeg voor ze om daar aan te denken! Als je dan nog eens van ze verwacht dat ze voltes gaan lopen.....Minstens zo belangrijk is dat jíj rechtop en midden op je paard gaat zitten, niet gewicht te veel naar een kant want dan haal je hem uit balans, een sterker paard kan dat 'corrigeren' maar eentje die het nog niet gewend is kan dat niet

Citaat:
Galopje.. Lekker scheef.. Maar hij vind dit nog steeds erg moeilijk hoewel het al beter gaat. Maar hij probeert telkens heel hard te gaan galloperen en om dat tegen te gaan zet ik hem dan op een kleine volte om vaart te minderen. Maar het gaat al beter!
Zij zet haar paard op de volte om vaart te minderen, zo heb ik het toch begrepen...
en dat is hier niet goed want dan gaat hij idd scheefhangen omdat de volte te klein is en dat is niet goed voor zijn lichaam + ik wil er niet aan denken wat er gebeurt als hij onderuit gaat.
Je paard rechtuit laten gaan is ook niet goed, want dan zal hij enkel sneller gaan... Er wordt niets van hem gevraagd en hij heeft de ruimte....
dus ipv van een superkleine volte te rijden, rij een grotere, beter voor zijn balans, hij moet draaien dus hij kan zich minderen focussen op 'gaan lopen' en als de TS dan nog eens toegeeft ipv van hem vast te houden in zijn mond, zal hij wel kalmeren.
Hij lijkt mij enkel uit zo hard balans omdat de TS zo KORT DRAAIT op die volte en niet omdat ze een volte rijdt